پایگاه خبری خانه فوتبال:

روز گذشته دیدار تیم های سایپا و پیکان برگزار شد که شاگردان مهدی تارتار در تیم پیکان با حساب دو بر یک دربی خودروسازها را به نفع خود تمام کرد تا موجب استعفای فراز کمالوند از هدایت سایپا شود.

در خلال این دیدار تخلفی عجیب از سوی تیم پیکان صورت گرفته که اکنون با شکایت و اعتراض شدید سایپا مواجه شده است و حالا زمزمه هایی مبنی بر سه بر صفر شدن نتیجه بازی به سود سایپا وجود دارد.

در حالی که طبق قوانین، تیم ها در دوران کرونا مجاز به انجام پنج تعویض در طول مسابقه هستند، تیم پیکان در لحظات پایانی مسابقه تعویض ششم خود را انجام می دهد اما هیچ یک از مقامات رسمی مسابقه از جمله داور، ناظر بازی و هماهنگ کننده هیات فوتبال موجه این اشتباه نمی شوند.

تیم پیکان هم بعد از اتمام مسابقه به اشتباه خود پی برده است و حالا مدیر روستا، سرپرست تیم که یکی از مسئولیت‌هایش کنترل تعداد تعویض‌ ها تیمش در خلال مسابقه است، می گوید حتی توپ به پای این بازیکن هم نخورده و آن ها نباید به خاطر این اشتباه سهوی تنبیه شود.

نگاهی به آیین نامه های انضباطی و کمیته مسابقات در ایران حاکی از فقدان چندین موضوعی است و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از حکم احتمالی چنین پرونده ای مطلع نیستند و معتقدند باید این موضوع در جلسات با حضور کارشناسان تفسیر شود.

با این حال، چنین اشتباهی، چندین ماه قبل در خلال دیدار تیم های آ اس رم و اسپتزیا در کوپا ایتالیا رقم خورد و جالوروسی مرتکب انجام 6 تعویض در خلال مسابقه شد.

در حالی که بازی در وقت های اضافه به نفع اسپتزیا درجریان بود، رم به اشتباه ششمین تعویض خود را هم انجام داد و در نهایت بعد علاوه بر باخت 4 بر 2، فدراسیون فوتبال ایتالیا حکم به باخت سه بر صفر رم و حذف از این مسابقات داد. رم در حالی که تنها مجاز به 5 تعویض بود، شش بازیکن خود را در طول این مسابقه تعویض کرد. با وجودی که فیفا اجازه تعویض های بیشتر در مسابقاتی که به وقت های اضافه کشیده می شوند را می دهد، اما در مورد کوپا ایتالیا این امر صدق نمی کرد.

حال باید دید مقامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در ارتباط با اشتباه تیم پیکان در انجام ششمین تعویض خود چه تصمیمی خواهند گرفت. در صورتی که این دیدار سه بر صفر به نفع سایپا اعلام شود، یک کمک بزرگ برای فرار این تیم از سقوط به لیگ دسته یک خواهد بود. سایپا با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول است.

منبع: جی پلاس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: