پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

پیروز قربانی در خصوص صعود استقلال به دور بعد مسابقات جام حذفی اظهار داشت:مهم‌ترین نتیجه در جام حذفی پیروزی است که استقلال توانست از سد ذوب‌آهن بگذرد و با این نتیجه شکست در لیگ برتر را جبران کند.

وی افزود:استقلال در نیمه اول خوب کار نکرد اما در نیمه دوم بهتر شد. به نظر من اگر استقلال روی یک سیستم تمرکز کند شرایطش بهتر خواهد شد. طبیعتاً وقتی سیستم تغییر می‌کند زیرساخت‌های تیم دچار مشکل خواهد شد.

مدافع اسبق استقلال در خصوص عملکرد آبی‌پوشان در نیمه اول عنوان کرد:من فنی به قضایا نگاه می‌کنم. وقتی تیم حریف با سیستم ۲-۴-۴ و به صورت فشرده بازی می‌کرد استقلال راهکار خوبی برای نیمه اول نداشت. هر چه اسماعیلی از وسط زمین دور شود و به کناره‌ها برود کیفیت او پایین می‌آید. همچنین اگر قائدی از کنار دور شود و به وسط بیاید کیفیتش افت می‌کند. استقلال باید حواسش به این ریزه‌کاری‌ها باشد.

قربانی تأکید کرد:حیف است کادر فنی اینگونه کیفیت بازیکنان را کاهش دهد. البته من با سیستم سه دفاع کاملاً موافق هستم چون کل دنیا در حال کار کردن با این سیستم هستند اما در ایران خیلی از مربیان پرس کردن در این سیستم را بلد نیستند. استقلال با این شرایط نمی‌تواند با سیستم ۲-۵-۳ بازی کند و اگر ۳-۴-۳ و یا ۱-۲-۴-۳ بازی کند بهتر جواب می‌گیرد.

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال در خصوص انتقاداتی که به سیدحسین حسینی بعد از دریافت گل مقابل ذوب‌آهن وارد می‌شود، گفت:من به عنوان کسی که از رده جوانان به بازوبند کاپیتانی بزرگسالان استقلال رسیده است یک توصیه می‌کنم چون می‌دانم هوادار استقلال و پرسپولیس دوست دارند بازیکنان همیشه در این دو تیم بهترین باشند از بازیکنان استقلال می‌خواهم به انتقادات و یا تعریف‌هایی که از آنها صورت می‌گیرد اصلاً توجه نکنند. آنها حرف‌های فضای مجازی را از زندگی‌شان حذف کنند چون در همه دنیا بازیکنان روز خوب و بد دارند. ممکن است یک بازیکن در زندگی شخصی مشکلاتی داشته باشد که خیلی از مردم از آن مطلع نباشند. وقتی یک بازیکن مثلاً دچار اشتباه می‌شود هواداران در فضای مجازی از او انتقاد می‌کنند در حالیکه شاید از مشکلات او مطلع نباشند.

وی افزود:چرا همه اشتباه حسینی را می‌بینند و به پیروزی استقلال و تحرکات او در بازی توجه نکردند. حسینی بعد از دریافت آن گل یک تک به تک خوب گرفت و حرکت اسماعیلی هم بعد از گل خیلی قشنگ بود. انتقاد به این شیوه اصلاً جوانمردانه نیست و همه باید بدانند ۱۰۰ بازی در استقلال کردن کار هر فوتبالیستی نیست و خیلی‌ها دوست داشتند به این اتفاق مهم دست پیدا کنند اما نتوانستند.

پیروز قربانی ضمن ارائه یک توصیه به فرهاد مجیدی گفت:همه می‌دانند من دنبال چیزی نیستم و هفت هشت بار اتفاق افتاده پیشنهاد استقلال به من مطرح شده ولی قبول نکردم اعتقاد دارم مجیدی باید نیمکت‌ تیمش را شلوغ‌تر کند و سروکله زدن با ۲۷ بازیکن کار دو سه نفر نیست. بهتر است مجیدی افراد مورد اعتمادش را که فکر می‌کند به او کمک می‌کنند به کادر فنی‌اش اضافه کند و توصیه دوستانه من به سرمربی استقلال این است که نیمکتش را از حالت خلوتی دربیاورد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: