پایگاه خبری خانه فوتبال:

از زمانی که سرمربی تیم آنتورپ تصمیم گرفته دی وولف بلژیکی را به میدان بفرستد علیرضا بیرانوند و بویتز فرانسوی نیمکت نشین شده اند و هفته هاست که بازی نمی کنند.  به خصوص که علیرضا در همه بازی های  آنتورپ در مرحله ی نهایی لیگ برتر بلژیک غایب بوده است. این برای اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ناراحت کننده است. هر چند مرد شماره یک تیم ملی در تمرینات تیم آنتورپ حضور فعالی داشته است اما تمرین و مسابقه با هم تفاوت دارد  و نیمکت نشینی ها مداوم در آنتورپ موجب شده تا علیرضا بیرانوند از شرایط مسابقه دور شود. 

با این حال بعید به نظر می رسد سرمربی تیم ملی ریسک تغییر دروازه بان را به جان بخرد به خصوص که علیرضا بیرانوند دروازه بان باتجربه ای بشمار می رود و نیمکت نشینی او می تواند انتقاد از اسکوچیچ را به همراه داشته باشد. اما در صورت تداوم نیمکت نشینی علیرضا بیرانوند، طولی نخواهد کشید که او جایگاه خود را در تیم ملی از دست خواهد داد. نه فقط اسکوچیچ بلکه هر مربی دیگری هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد به خوبی می داند بازیکنی که می خواهد در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان برود باید در ترکیب تیم باشگاهی اش بازی کند تا در فرم ایده ال و شرایط مسابقه قرار گیرد و به خوبی می دانیم هیچ گاه تمرین نمی تواند شرایط مسابقه را برای بازیکن ایجاد کند. در گذشته هم به خوبی دیدیم علیرضا حقیقی بعد از اینکه مرد شماره یک تیم ملی شد و در جام جهانی 2014 هم نمایش های خوبی داشت به دلیل نیمکت نشینی در لیگ برتر روسیه جایگاه خود را در تیم ملی از دست داد. این بدین معنی است که علیرضا بیرانوند که با آنتورپ قرارداد دارد باید به شرط حضور در ترکیب تیم به این قرارداد ادامه دهد چرا که در غیر اینصورت جایگاه مهمش در اردوی تیم ملی را از دست خواهد داد. 

البته باید به این نکته اشاره کرد بازی کردن دروازه بان ایرانی در لیگ برتر یکی از کشورهای اروپایی کار آسانی نیست و کمتر دروازه بانان ایرانی صاجب این موقعیت شده اند. علیرضا بیرانوند در فصل جاری تلاش و کوشش فراوانی برای بازی در ترکیب آنتورپ داشت و در چند مسابقه داخلی و بین المللی هم در ترکیب تیم قرار گرفت و نمایش های خوب بیشتر از اشتباهاتش بود اما در نهایت حمایت لازم از سوی سرمربی آنتورپ از او صورت نگرفت. در فصلی که گذشت امیر عابدزاده که به نظر می رسد یکی از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی باشد در ترکیب تیم ماریتیمو حضور ثابتی داشت و حتی در یکی از سایت ها در تیم منتخب فصل قرار گرفت. این وضعیتی است که اسکوچیچ دوست دارد در مورد علیرضا بیرانوند هم صادق باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: