پایگاه خبری خانه فوتبال:

امیر فلاحی در مورد رأی کمیته انضباطی هیأت فوتبال تهران  و رد شکایت علیه آکادمی باشگاه استقلال، اظهار داشت: در رأیی که کمیته انضباطی هیأت فوتبال صادر کرده خوشبختانه یا متأسفانه صراحتاً اعلام شده در تاریخ ۱۰ آبان آئین نامه را به جهت کمک به تیم‌ها تغییر دادیم.

وی افزود: ولی بحث تیم‌ها نیست. عقل‌مان پاره‌سنگ برنداشته که اگر آئین‌نامه عوض شده بود این همه هزینه‌ بدهیم و به دنبال شکایت باشیم. اگر به تیم‌ها ابلاغ شده بود قطعا کسی به دنبال شکایت نمی‌رفت اما چنین اتفاقی اصلا به هیچ تیمی حتی به صورت شفاهی ابلاغ نشده و تنها تیمی که از این مسأله ذی‌نفع شد فقط استقلال بود. هر اتفاق و خبری را روی سایت هیأت فوتبال منتشر می‌کنند مانند همین رأیی که اخیراً به خاطر شکایت ما صادر شده، مگر می‌شود اتفاق به این بزرگی را اطلاع‌رسانی نکنند؟ قطعاً باید تغییرات آئین‌نامه را به اطلاع همه تیم‌ها می‌رساندند.

سرمربی تیم جوانان فتح آرشاک با اشاره به تمدید مهلت نقل و انتقالات در چند نوبت، گفت: اگر می‌خواستند به تیم‌ها کمک کنند چرا فقط آئین‌نامه را تغییر دادند و جریمه‌های ۴ و ۸ میلیونی را از تیم‌ها گرفتند؟ اگر تا ۳۱ شهریور کسی مدارکش را نمی‌داد تا ۷ مهر می‌توانست پنجره نقل و انتقالاتی را با پرداخت ۴ میلیون تومان برای خودش تمدید کند و بعد از آن هم می‌توانست با پرداخت ۸ میلیون این پنجره را تا ۱۲ مهر برای خودش تمدید کند.

فلاحی افزود: اگر تا زمان شروع بازی‌ها فصل نقل و انتقالات تمدید شده بود پس چرا از تیم‌ها جریمه‌های ۴ و ۸ میلیونی دریافت شد؟ سؤال این است به چه تیمی کمک شده؟‌ همه تیم‌ها تا ۱۲ مهر تیم‌شان را بسته بودند اما پنجره نقل و انتقالاتی تا دوم بهمن تمدید شد که برخلاف آئین‌نامه است. آئین‌نامه می‌گوید از زمان قرعه‌کشی یعنی ۲۲ مرداد تا حداکثر ۸۴ روز فرصت نقل و انتقالات است یعنی حداکثر تا ۱۴ آبان باید تمدید می‌شد و  برای تمدید بیشتر از این زمان باید از فدراسیون فوتبال کسب اجازه می‌کردند.

وی در مورد پیگیری شکایت در فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: اکنون که کمیته انضباطی هیأت فوتبال شکایت ما را رد کرده، طی امروز و فردا شکایت‌مان را با سند و مدارک جدید و با امضای مدیرعاملان باشگاه‌های شاکی به کمیته استیناف هیأت فوتبال می‌بریم. ضمن اینکه موضوع شکایت‌مان را در کمیته انضباطی و همچنین سازمان لیگ هم بررسی می‌کنم.

سرمربی تیم جوانان فتح آرشاک تصریح کرد: پیش از این، شکایت را به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و شخص جمشید نورشرق داده بودم که او نیز این شکایت را به کمیته انضباطی ارجاع داد اما ظاهراً قرار است این شکایت به کمیته وضعیت ارجاع داده شود. همچنین نامه‌ای را هم خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال با امضای مدیران عامل باشگاه‌های شاکی به دبیرخانه فدراسیون تحویل دادم. همه ما در این فصل در مسابقات حضور داشتیم و شاید در لیگ دیگری بازی می‌کردیم که ابلاغیه تغییر آیین نامه به ما اطلاع داده نشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: