پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

در حالی که سید جلال حسینی کاپیتان  پرسپولیس  در واکنش به محرومیتش توسط کمیته انضباطی، این محکومیت را ناعادلانه دانسته است و امروز هم هواداران پرسپولیس در اعتراض به احکام کمیته انضباطی مقابل فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس تجمع کردند، اما رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عقیده دارد که رای صادر شده درباره محرومیت کاپیتان پرسپولیس بر اساس مدارک و اسناد صورت گرفته است.

ابوالفضل حسن‌زاده محمدی رییس کمیته انضباطی که با روزنامه ایران‌ورزشی صحبت کرده درباره این موضوع گفته است: "کمیته انضباطی کاملاً براساس گزارش داوری و دو مورد غیراخلاقی که درباره سیدجلال حسینی گزارش شده بود، برای او رأی داده‌است".

در حالی که سید جلال حسینی به عدم دعوت به این کمیته معترض شده و گفته که این کمیته باید ابتدا توضیح او را می‌شنید و بعد، رای صادر می‌کرد، اما رئیس کمیته انضباطی نظر دیگری دارد. ادامه صحبتهای حسن‌زاده محمدی را بخوانید: "ما فقط از خاطیان دربی خواستیم تا در کمیته انضباطی حاضر شوند اما برای بازی پرسپولیس – سپاهان، طی نامه‌ای به باشگاه‌ها از آن‌ها خواستیم تا بازیکنان دفاعیه‌های خود را به صورت کتبی برای ما ارسال کنند.

نه تنها بازیکنان این دو باشگاه که بازیکنان استقلال هم بعد از دربی هیچ دفاعیه‌ای به صورت کتبی برای ما نفرستاند. باید بپذیریم که احضار همه خاطیان در تمام پرونده‌های انضباطی برای ما امکان‌پذیر نیست اما عجیب است که باشگاه‌ها هم برای ارسال دفاعیه‌ بازیکنان با ما همکاری نمی‌کنند. نمی‌دانم چه دلیلی دارد؟ آیا اصلاً باشگاه‌ها، درخواست ما برای دریافت دفاعیه کتبی بازیکنان را به خود آن‌ها ابلاغ می‌کنند یا برای اینکه تمرکز بازیکنان به هم نخورد این کار را انجام نمی‌دهند و در عوض خود باشگاه برای ما دفاعیه می‌فرستد؟ در هر حال این اشتباه است".

پیش از این رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی اعلام کرده بود که در بازی سپاهان و پرسپولیس مورد حادی رخ نداده بود. جاودانی گفته بود: "در بازی سپاهان و پرسپولیس مساله حادی نبود و بعد از بازی ناظر بازی و داور گزارش را اعلام کردند که موضوع حادی نبوده است.

جز گرفتن دوربین، مساله خاصی نبوده است و نیازی به خواستن بازیکن نیست". البته این دو اظهارنظر نشان می دهد که جاودانی نظرش خلاق دیگر اعضای کمیته انضباطی بوده است و اعضای کمیته انضباطی فیلمهای دوربین های عکاسان و خبرنگاران و همراهان دو تیم را در ثبت وضبط درگیری ها، معیار قضاوت و سنجش قرار داده اند.

باشگاه پرسپولیس می گوید که اگر موضوع حادی نبوده چطور دو محرومیت قطعی و دو محرومیت تعلیقی و نزدیک 500میلیون تومان جریمه وضع شده است؟ اگر قرار بوده بازیکنان محروم شوند چرا نباید از آنها دعوت به عمل آورده شود تا دفاعیات آنها شنیده شود؟

در هر حال احکام محرومیت های قطعی و تعلیقی، غیرقابل استیناف و احکام مالی قابلیت تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف را دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: