پایگاه خبری خانه فوتبال:

در بیانیه باشگاه پیکان آمده است:

"در کمال تاسف حکمی که فقط ذی‌نفعان پرونده انتظارش را داشتند، صادر شد. متاسفانه کمیته انضباطی با حکم امروز همه اهالی فوتبال و حتی افرادی که از کسب این امتیاز بهره مند می‌شدند را متعجب نموده است.

در این شرایط باشگاه پیکان با توجه به اینکه مقررات انضباطی مطلقا رعایت نشده است، اعتراض رسمی خود را به این مساله انجام خواهد داد.

هرچند که در هیچ کجای مقررات فیفا نیز تعویض مازاد، مصداق بازیکن غیر مجاز و در نتیجه مستوجب بازنده نمودن یک تیم نیست، اما در واقع جایی که می‌توانیم به آیین نامه داخلی استناد کنیم، نیازی به تمسک به مقررات فیفا نیست. طبق ماده ۶۱ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال موارد نسبت دادن "غیرمجاز" به یک بازیکن کاملا روشن است.

برخلاف اعلام فدراسیون، اتفاقا آیین‌نامه انضباطی در این مورد ساکت نیست و اینکه برخی اعضای محترم کمیته انضباطی نتوانستند استنباط درستی از آیین نامه انضباطی داشته باشند، مشکل آیین نامه نیست.

بار دیگر تکرار می‌کنیم موارد و مصادیق نسبت دادن بازیکن غیرمجاز و فاقد صلاحیت در آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال روشن و واضح است و در نتیجه در این پرونده نیازی به استناد به مقررات فیفا نبوده است و مقررات فیفا نیز به هیچ عنوان اینگونه موارد را در زمره بازیکنان غیرمجاز نیاورده است؛ بنابراین ضمن تاکید بر اینکه هیچ بازیکن غیرمجازی وارد زمین نشده باید توجه کنیم که آنچه واقع شده تعویض مازاد یک بازیکن مجاز بوده که در دقیقه ۹۷ رخ داده و این بازیکن هم هیچ تاثیری بر روند یا نتیجه مسابقه نداشته است.

از سوی دیگر اشتباه پیش آمده در استفاده از بازیکن تعویضی ششم در واقع قصور مسئولان برگزار کننده مسابقه بوده و قطعا در کمیته استیناف این مساله را دنبال خواهیم کرد.

از کمیته محترم استیناف که همواره نشان داده کمیته مستقلی است، انتظار داریم با توجه به اهمیت و فوریت موضوع و با لحاظ اینکه شرایط خاصی در جدول رده بندی ایجاد شده و تغییر نتیجه می‌تواند روی سرنوشت تیم‌های سقوط کننده و پایین جدول تاثیر بگذارد، هرچه سریع‌تر و در وقت فوق العاده و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی کند.

در پایان؛ با احترام به رکن قضایی فدراسیون اعلام می‌داریم قطعا و با جدیت در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و در صورت لزوم در دادگاه بین المللی ورزش (CAS) به دنبال احقاق حقوق از دست رفته‌مان هستیم و تسلیم نخواهیم شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: