پایگاه خبری خانه فوتبال:

مهدی یکتا، مهاجم جوان مازندرانی در دقیقه ۴۶ جانشین عیسی آل کثیر شد و خیلی زود در دقیقه ۵۱ دروازه ذوب آهن را گشود اما کوپال ناظمی به نشانه آفساید در سوت خود دمید تا شادی گل مهدی عبدی نصفه و نیمه بماند.

در ادامه اما این بازیکن چارچوب شناس نومید نشد و در دقیقه ۸۰ روی ارسال مواج امید عالیشاه دروازه ذوبی ها را گشود تا سند پیروزی بزرگ تیمش در اصفهان را امضاء کند.

مهدی عبدی پس از این دیدار با خبرورزشی گفتگو کرده است:

دو گل زدی اما یکی از این دو گل محاسبه شد؟

بله، خودم فکر نمی کردم آفساید باشد و چند بار فیلم گلم را دیدم که ... به هرحال به نظر داور و کمک داور بازی احترام می گذارم.

داشتی شادی گل می کردی و به سمت نیمکت خودتان می رفتی که پرچم بالا رفت. چه حالی داشتی؟

واقعا وقتی گل شما آن هم در چنین شرایطی مردود اعلام می شود خیلی حس بدی سراغ شما می آید. یک لحظه دچار تردید می شوید و می خواهید به خودتان بگویید داور اشتباه کرده است اما...

اما چی؟

بعد از آفساید اعلام شدن گلی که زدم، یک حسی به من می گفت باز هم می توانی گل بزنی.

 واقعا؟

 باور کنید جدی می گویم. احساس می کردم دوباره موقعیت نصیب من می شود. تیم حمله می کرد و من هم منتظر فرصت بودم که خدا را شکر در دقیقه ۸۰ این اتفاق افتاد.

 البته الحق و الانصاف از پاس زیبای امید عالیشاه هم نمی توان بی تفاوت گذشت؟

 دست آقا امید درد نکند. عالیشاه بازی خوبی هم مثل همه همبازیانم انجام داد و پاس او هم که حرف نداشت.

 هر دو گل پرسپولیس جلوی ذوب آهن روی ضربات سر به ثمر رسید. روی این گل ها کار کرده بودید؟

- بله، کادرفنی ما شناخت بسیار خوبی از ذوب آهن داشت و راه های گلزنی را به خوبی به ما نشان داده بودند. ما از کناره ها خیلی خوب حمله کردیم و روی دو سانتر دو گل هم زدیم و به پیروزی رسیدیم.

بعد از گلی که در دقیقه ۸۰ زدی به سمت یحیی گل محمدی رفتی و شادی خودت را با سرمربی پرسپولیس تقسیم کردی. توضیحی می دهی؟

 گل اولی هم که زدم می خواستم به سمت آقا یحیی بروم که آفساید اعلام شد.

چرا به سمت یحیی گل محمدی؟

یک نوع قدرشناسی از آقا یحیی بود. وقتی قرار شد به عنوان تعویضی به زمین بروم خیلی خوب با من صحبت کرد و احساس کردم امروز باید یک کاری کنم و گل بزنم.

 البته با گلی که زدی جشن تولد یک نفر را هم خراب کردی؟

(با کنجکاوی) چه کسی؟!

دوشنبه روز تولد شهاب گردان دروازه بان ذوب آهن اصفهان و هم استانی تو بود که با گل تو و شهریار مغانلو خراب شد؟

به هر حال وظیفه من بازی مؤثر برای پرسپولیس است. فوتبال همین است و یک روز شما می برید و یک روز هم ممکن است ببازید. آنچه اهمیت دارد این است که حرمت ها را حفظ کنیم و شهاب گردان هم پیشکسوت ما در فوتبال و گلر بسیار خوبی است.

جالب است دو گل پرسپولیس را دو تعویضی شما زدند. تو و شهریار مغانلو که نشان می دهد یحیی گل محمدی خیلی خوب بازی را آنالیز کرده و می دانست از بازیکنانش چه می خواهد؟

هر گلی که زده می شود روی کارگروهی و تیمی است. ما در پرسپولیس یک تیم همدل و هماهنگ هستیم و همه برای موفقیت پرسپولیس تلاش می کنیم. اگر من مهدی عبدی گلی می زنم روی زحمات همبازیانم است. البته ما در نیمه اول هم خوب بازی کردیم ولی روی یک حادثه و اتفاق گل خوردیم. در نیمه دوم اول دنبال جبران گل خورده و سپس برد بودیم. این پیروزی را به خانواده پرسپولیس و همه هواداران این تیم تبریک می گویم.

خیلی پیروزی مهمی بود. با ذوب آهنی بازی داشتید که خودش در خطر سقوط قرار دارد و به همین خاطر با تمام توان جلوی شما بازی کرد. این پیروزی چقدر می تواند به قهرمانی تیم شما در پایان فصل کمک کند؟

واقعیت امر را بخواهید خیلی بازی سنگینی بود. ما در بازی رفت هم در دقیقه ۹۰ گل خورده بودیم و بازی یک بریک شده بود. در این مسابقه محکوم به برد و کسب ۳ امتیاز بودیم. می دانستیم با تیم خوب و با انگیزه‌ای بازی داریم. ذوبی ها اول دنبال گل نخوردن و بعد ضد حمله بودند. به نظرم بچه ها خیلی خوب بازی کردند و در نهایت برنده شدیم.

در دیدار رفت در دقیقه ۹۰ میلاد جهانی گلی به شما زده بود که بازی به تساوی کشیده شد. وقتی دقیقه ۸۰ گل زدی و بازی دو بریک به سود شما شد، نترسیدید که دوباره در اواخر مسابقه گل بخورید؟

نه، اگر دقت کرده باشید بعد از گل دوم هم توپ و میدان در اختیار تیم ما بود. بچه ها دوست داشتند باز هم گل بزنند و توپ بیشتر در زمین ذوب آهن بود و ما می توانستیم گل های دیگری هم بزنیم که با بدشانسی این اتفاق نیفتاد. با این حال خوحشالیم که ۳ امتیاز شیرین از اصفهان به تهران سوغات آوردیم.

یک سئوال خاص دارم. هنگامی که اتوبوس شما به سمت زمین فولاد شهر می رفت عده ای ناشناس با نارنجک اتوبوس تیم شما را هدف قرار دادند. آن لحظه ترسیدی یا اینکه چه احساسی داشتی؟

خیلی دوست ندارم دراین رابطه صحبت کنم اما در مجموع کار زشتی بود. این کارها قشنگ نیست و به روح  فوتبال و بازی جوانمردانه لطمه می زند.

* همین اتفاق و پرتاب نارنجک به سمت اتوبوس پرسپولیس، شما را برای بردن و پیروزی در اصفهان جری تر نکرد؟

- نمی خواهم خیلی به این موضوع بپردازم و فقط همین قدر بگویم پرتاب نارنجک هم نمی تواند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد. درواقع هیچ چیزی نمی تواند جلوی موفقیت ما را بگیرد و ۴ سال گذشته را هم با همین عزم و اراده بالا توانستیم موفق شویم.

*از این صحبت خودت منظور خاصی داشتی یا تیم یا گروه خاصی را هدف گرفتی؟

- نه، من فقط واقعیت را گفتم که هیچ چیزی نمی تواند جلوی این تیم را بگیرد. پرسپولیس فقط و فقط قهرمانی می خواهد و در همه جام های موجود با این هدف و انگیزه به میدان می رود.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: