پایگاه خبری خانه فوتبال:

مهدی عبدی مهاجم عجیبی در ترکیب پرسپولیس محسوب می‌شود. بازیکنی که طی سالیان اخیر گلزن دیدارهای خاص این تیم بوده اما نتوانسته آنطور که باید درخشش خود را تداوم بخشد. ثبت دو گل برابر استقلال، گلزنی در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا.

او در این فصل هم می‌توانست بار دیگر برابر استقلال موفق به رفت و برگشت شود اما اعلام آفساید اشتباه را دلیلی برای این ناکامی خود می‌داند و از آن انگیزه‌ای برای موفقیت در ادامه مسیر یاد می‌کند.

عبدی در خصوص اتفاقات و حواشی چند وقت اخیر حول نام خود در این تیم توضیح داده است. 

ابتدا درباره بازی با شاهین بندرعامری بگو. بعد از مدت‌ها موفق شدی با یک دبل شیرین به ترکیب برگردی و اتفاق شیرینی برای خودت شکل دهی.

خدا را شکر مقابل شاهین عامری بازی خوبی انجام دادیم و خوشبختانه من هم توانستم گل بزنم. یک روز قبل از آن بازی به خودم قول داده بودم که بیشتر به خودم فشار بیاورم و بتوانم به روزهای اوجم برگردم. خدا هم کمک کرد و با دعای پدر و مادرم دو گل زدم و فکر می‌کنم عملکرد خوبی در آن بازی داشتم و کمی از فشاری که رویم وجود داشت خارج شدم. در آن بازی حتی به هت‌تریک هم فکر میکردم ولی همان دو گل هم برای یک شروع خوب دوباره کافی بود. 

بعد از آن اما در بازی با ذوب آهن نیمکت نشین شدی اما بعد از تعویض و حضور در ترکیب توانستی بار دیگر گل بزنی و نشان دادی به روزهای اوج نزدیک شده‌ای.

بازی ذوب‌آهن هم به نظرم خیلی خوب بودیم. متاسفانه نیمه اول یک گل بد دریافت کردیم و کارمان سخت شد ولی در نیمه دوم به نظرم پرسپولیس عالی بود و یکی از بهترین بازی‌هایمان را انجام دادیم. در آنالیزهایی که مربیان از خط دفاع ذوب‌آهن انجام دادند می‌دانستیم نقاط ضعف آنها کجاست و در نیمه دوم که به زمین رفتم توانستم به کمک سایر بازیکنان از همان نقاط ضعف استفاده کنیم و دو گل بزنیم هر چند حقمان گل‌های بیشتری بود. یک گل من هم که درست بود و خودم را کشتم که بگویم آفساید نبود ولی داور تصمیمش را گرفته بود. 

رقابت در خط حمله را با حضور آل کثیر و شهریار مغانلو چطور می‌بینی. با این شرایط به نظرت کار چطور پیش خواهد رفت و دستیابی به فرصت حضور کاملا سخت به نظر می‌رسد.

رقابت خیلی فشرده شده؛ من، عیسی، شهریار، امیری، مهدی‌خانی و عالیشاه همه مهاجم هستیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بتوانیم در ترکیب قرار بگیریم و بعد برای پرسپولیس مثمر ثمر باشیم. این تیم حقش قهرمانی است و تمام هدف ما هم همین است. این رقابت در نهایت مسلما به تیم کمک خواهد کرد و همگی ما تلاش خواهیم کرد در فرصت‌هایی که به دست می‌آوریم حرکتی موثر برای تیم انجام دهیم و در نهایت موفقیت تیم برای همگی ما در اولویت قرار دارد. 

در مورد تو یک نکته کاملا عجیب است. روند پیشرفتی فوق العاده‌ای برای حضور در پرسپولیس داشتی و گل‌های حساسی هم زدی اما به یکباره این مسیر متوقف و حتی در مسیر سقوط قرار گرفت.

ببینید چند وقتی که از ترکیب دور بودم. متاسفانه بدشانس هم بودم و توپ‌هایم توی گل نمی‌رفت. مثلاً در بازی با پدیده این اتفاق افتاد و واقعا بدشانس بودم اما دوباره تلاش کردم ناامید نشدم و خدا را شکر که این طلسم شکست و دوباره گلزنی را شروع کردم. امیدوارم ادامه‌دار باشد و برای تیمم عملکرد خوبی داشته باشم. من از بالاترین انگیزه برخوردار هستم و تلاش خواهم کرد تا به بهترین شکل اعتماد کادرفنی و هواداران را جواب دهم.

وقتی عیسی آل کثیر محروم شد همه نگران تیم در فینال آسیا بودند. اما تو در آن بازی حساس گل زدی. یک گل تاریخی و اولین گل پرسپولیس در فینال آسیا. تصور این اتفاق مهم را داشتی؟

بله من به همه دوستان و خانواده گفته بودم که حتما در فینال گل میزنم و دعا کنید که قهرمان شویم اما نشد که این افتخار را به دست بیاوریم. خوشحال شدم که گل زدم ولی وقتی نبردیم دیگر گلزنی من هم مهم نبود و واقعا حیف شد. با این حال باز هم خدا را شکر میکنم که در فینال واقعی آسیا گل زدم و آن گل هم حاصل تلاش همه بود.

قبل از این گل هم در نیمه نهایی و روز محرومیت عیسی گل زدی تا تیم شانس حضور در فینال را داشته باشد. فکر می‌کنی شانس دوباره حضور در فینال و گلزنی در آن را داشته باشی؟

بله صددرصد. از قدیم گفته‌اند تا سه نشه بازی نشه. دو بار به فینال آسیا رسیده‌ایم و متاسفانه قهرمان نشدیم ولی به امید خدا امسال دوباره به فینال می‌رسیم و دل هواداران را شاد می‌کنیم. همه ما به یک موفقیت بزرگ فکر می‌کنیم. تیم روند خوبی دارد و مسلما با حمایت لازم بار دیگر قادر خواهیم بود در مسیر موفقیت و حضور در فینال آسیا قرار گیریم. این کار سختی است و تیم‌های دیگر را نگاه کنید با قدرت و هزینه بالایی وارد این مسابقات می‌شوند. اما ما دست از تلاش برنخواهیم داشت و انشاالله بار دیگر در آن حاضر خواهیم شد. 

باخت در آخرین فینال مسلما برایت حسرت حسرت بزرگی شد، مخصوصا که بعد از آن شکست توجه نکرد تو تنها گل تاریخ پرسپولیس تو فینال رو زدی.

خودم هم به آن فکر نمی‌کنم. دوست دارم یک بار دیگر این شانس نصیب ما شود و امیدوارم اینبار با قهرمانی آن را به پایان برسانیم. به گذشته نگاه نخواهیم کرد و اکنون یک مسیر تازه روبروی ما قرار دارد. تلاش خواهیم کرد تا بار دیگر به فینال راه پیدا کنیم و اینبار دست پر از زمین خارج شویم. سومین فینال مسلما یک اتفاق ویژه برای ما خواهد بود و باید به این هدف برسیم.

و به عنوان سوال آخر. بحث درباره آفسایدی که از تو در دربی گرفته شد خیلی داغ است و می‌توانستی به آمار سه گل زده در دربی و عنوان رفت و برگشت در این مسابقه برسی که نشد.

بله تصمیم داور کاملا اشتباه بود. فکر می‌کنم حسین کنعانی زادگان بود که به من پاس داد و من خیلی سریع فرار کردم. رفتم که گل سوم خودم را در دربی بزنم و کمک داور به اشتباه آفساید گرفت. البته این مسائل در فوتبال پیش می‌آید. در بازی با ذوب‌آهن هم همانطور که گفتم گلم درست بود و همانجا به کمک داور گفتم بعد از بازی فیلم را ببین و متوجه می‌شوی که اشتباه کرده‌ای. ان‌شاءالله که این اشتباهات دیگر به ضرر پرسپولیس تکرار نشود. گذشته گذشته است و دیگر نباید به آن فکر کرد و همانطور که گفتم مسیر تازه‌ای روبروی ما قرار دارد که باید در آن به اتفاقات مهمی برسیم. در پایان تشکر ویژه‌ای می‌کنم از بازیکنان، کادر فنی، سرپرست، کادر پزشکی و تدارکات تیم که همه در طول این دوره سخت زحمت کشیدند و امیدوارم نتیجه تلاش همه اعضای تیم قهرمانی باشد و آن را در به هواداران هدیه کنیم.

منبع: ورزش۳

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: