پایگاه خبری خانه فوتبال:

امشب در مسابقه پایانی فصل 2020-2021 منچسترسیتی و چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت و قهرمان این دوره نیز مشخص خواهد شد.به گزارش خبرگزاری فارس، امشب از ساعت 23 و 30 دقیقه، فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و چلسی برگزار خواهد شد. این بازی در پرتغال و در ورزشگاه دراگائو شهر پورتو، ورزشگاه تیم طارمی در میان 16 هزار پانصد تماشاگر آغاز خواهد شد.
منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخ خود به فینال این رقابت رسیده و می‌خواهد برای نخستین بار قهرمان اروپا شود. این تیم که از سال 2008 با ورود سران اماراتی، رنگی دیگر به خود گرفت حالا پس از 13 سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده و می‌خواهد با نبوغ پپ و ستارگانی مثل دی بروینه فاتح اروپا شود.

گواردیولا بعد از سال 2011 یعنی پس از 10 سال به فینال این رقابت رسیده است. این سرمربی بزرگ تاکنون در فینال شکست نخورده و 2 بار قهرمانی این رقابت را تجربه کرده است. او که از رساندن بایرن مونیخ به فینال بازماند، حالا سعی دارد با منچسترسیتی این افتخار را کسب کند و دوباره نام خود را به عنوان بهترین مربی فصل بر سر زبان‌ها بیاندازد. او لیگ برتر انگلیس را با اقتدار قهرمان شد و توانست جام اتحادیه انگلیس را نیز در این فصل بالای سر برد. اگر امشب منچسترسیتی قهرمان شود، 3 جام در این فصل کرونایی بدست خواهد آورد.

اما از طرف دیگر، چلسی برای سومین بار به فینال لیگ قهرمان اروپا رسیده است. اولین فینال با خاطره تلخ «لیز خوردن جان تری» در آخرین ضربه پنالتی به پایان رسید و منچستریونایتد توانست فینال مسکو در سال 2008 را از آن خود کند. آنها در سال 2012 با روبرتو دی‌متئو توانستند تمام قدرت‌های اروپا را شکست دهند و با اقتدار قهرمان اروپا شوند. حالا نیز سعی دارند با توماس توخل که دومین فینال متوالی اروپایی خود را تجربه می‌کند، دومین ستاره اروپایی خود را بر پیراهن خود بکوبند.

چلسی این فصل را می‌توان به 2 قسمت تقسیم کرد. یک چلسی تحت هدایت لمپارد و دو چلسی تحت هدایت توخل که کاملاً با هم متفاوت هستند. این تیم زیر نظر لمپارد کاملاً قابل پیش‌بینی بازی می‌کرد و اصلا نمی‌توانست درخشان و قدرتمند ظاهر شود.

آنها به نهم جدول لیگ برتر انگلیس رسیده بودند ولی توانستند با حضور توخل، ذهنیت برنده برای خود ایجاد کنند و به یک قدرت در اروپا نام گیرند. شاگردان توخل رئال مادرید را با اقتدار شکست دادند و در لیگ برتر نیز به رده چهارم رسیدند و راهی لیگ قهرمانان اروپا شدند. حالا امشب نیز امیدوار هستند تا با استعداد ستاره‌ها و اندیشه مربی آلمانی خود به قهرمان اروپا بدل شوند.

نکته مهم در چلسی این است که آنها در 2 هفته اخیر خوب نبودند و روزهای خوبی را نگذراندند. عدم دقت مهاجمان آنها باعث شده تا امید از ساق‌های مهاجمان چلسی دور شود و باید دید امشب بازیکنانی مثل ورنر، پولیسیچ و مونت چه دقتی در ضربات خود خواهند داشت.

از نکات قدرت چلسی می‌توان به خط میانی و تدافعی این تیم اشاره کرد. بازیکنانی مثل کانته و جورجینیو در خط میانی عملکردی عالی در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رساندند و خط دفاعی این تیم با حضور تیاگو سیلوا و آزپیلیکوئتا رنگی دیگر به خود گرفته است. با گفته توخل، مندی نیز در درون دروازه خواهد ایستاد و حضور او نیز نقطه مثبتی برای لندنی‌ها خواهد بود.

از نقاط قوت منچسترسیتی نیز می‌توان به حضور درخشان دی‌بروینه و گوندوغان اشاره کرد. برخی البته عنوان می‌کنند که ستاره آلمانی مصدوم است و باید دید چه اتفاقی در ترکیب سیتیزن‌ها رخ خواهد داد. این تیم به نظر می‌رسد در خط تهاجمی دوباره با تاکتیک «مهاجم کاذب» بازی خواهد کرد و فودن و محرز در ترکیب اصلی حاضر خواهند بود.

بررسی ترکیب منچسترسیتی و چلسی را در زیر مشاهده کنید:

منچسترسیتی: 4-3-3

دروازه‌بان: ادرسون

مدافعان: واکر – استونز – دیاز – زینچنکو

هافبک‌ها:‌برناردو سیلوا – فرناندینیو – گوندوغان

مهاجمان:‌محرز – دی بروینه – فودن

چلسی: 5-3-2

دروازه‌بان:‌مندی

مدافعان: کریستینسن – تیاگو سیلوا – رودیگر – آزپیلیکوئتا – چلیلول

هافبک‌ها: جورجینیو – کانته – مونت

مهاجمان : پولیسیچ – ورنر

منچسترسیتی در مسیر خود تا فینال پورتو، مونشن گلادباخ را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و پس از آن از سد دورتموند با نتیجه 4-2 گذشت. آنها در نیمه نهایی پاری سن ژرمن را با اقتدار شکست دادند و با نتیجه 4 بر یک به فینال رسیدند.

ازطرف دیگر چلسی با شکست اتلتیکو با نتیجه 3 بر صفر به جمع 8 تیم رسید و پس از آن پورتو را با برد 2 بر یک حذف کرد. در آن بازی مهدی طارمی گل زیبای خود را به ثبت رساند. آنها در نیمه نهایی نیز رئال مادرید را با نتیجه 3 بر یک شکست دادند و به فینال رسیدند.

گواردیولا در نشست خبری پیش از این مسابقه اظهار داشت که خوشحال‌ترین فرد روی زمین است. پپ گفت: رسیدن به فینال برایم افتخار است. برایم یک نکته مثبت خواهد بود و ما سعی خواهیم  داشت که بهترین نمایش خود را به اجرا گذاریم. همه اینجا هستیم تا ببریم و تلاش کنیم تا قهرمان شویم.

از طرف دیگر توخل نیز اظهار داشت که رویایش به تحقق رسیده و می‌خواهد قهرمان این رقابتها شود. سرمربی چلسی اظهار داشت: از بچگی رویای دیدن این بازی را داشتم. نمی‌خواهم تکذیب کنم که بایرن مونیخ در فصل گذشته و اکنون منچسترسیتی قدرتمندترین اروپا هستند ولی ما سعی داریم که این فاصله را در بازی فینال کم کنیم. 90 دقیقه وقت داریم و در فوتبال همه چیز امکان پذیر است.

متئو هووارث، خبرنگار یوفا در خصوص منچسترسیتی اظهار داشت: توماس توخل در 2 ماه گذشته عملکرد بهتری نسبت به پپ در جام حذفی انگلیس و لیگ برتر داشته است ولی از وقتی سیتی به صورت مهاجم کاذب بازی می‌کند یک تیم فرازمینی شده است. آخرین رقابت آنها به سود چلسی تمام شد ولی اگر منچسترسیتی بتواند بازی خود مقابل پاریس را تکرار کند بی شک قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

جان فیلیپس، خبرنگار یوفا در خصوص وضعیت چلسی نیز گفت: به نظرم آنها می‌توانند قهرمان اروپا شوند. چلسی 2 بار مقابل سیتی بازی کرده و هر 2 بار هم تحت هدایت توخل برده است. توخل چلسی را به تیمی تبدیل کرده که سخت می‌بازد  و به شدت دفاع خوبی دارد. اگر قدرت تمام کنندگی بازیکنان چلسی بهتر شود می‌توان انتظار داشت که چلسی قهرمان اروپا شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: