پایگاه خبری خانه فوتبال:

سید محمد علوی درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدارهای برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: با توجه به وضعیت جدول و حضور عراق و بحرین در گروه شرایط سختی داریم. این وضعیت سخت قبل از حضور اسکوچیچ در تیم ملی به وجود آمد و هرکسی هم جای این مربی به تیم ملی می‌آمد کار دشواری داشت.

وی درباره اینکه با توجه به اولین تجربه سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در چنین رقابت‌های مهمی آیا وی می‌تواند تیم ملی را از این وضعیت سخت عبور بدهد، گفت: همه می‌دانیم اسکوچیچ یا هر مربی دیگری آرزویش کار کردن در تیم ملی ایران است تا به رزومه‌ای برسد زیرا این تیم کوچک نیست و خیلی بزرگ است. مربیان زیادی آرزو دارند هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرند. اسکوچیچ یا هرکس دیگری هم که این آرزو را داشت می‌دانست کارش خیلی سخت است. قطعا بزرگ‌ترین افتخار اسکوچیچ هم سرمربیگری تیم ملی ایران است.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره شانس صعود این تیم به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی عنوان کرد: همه می‌دانیم وضعیت تیم ملی خیلی سخت است. تجربه ما می‌گوید بحرین و عراق اکنون در شرایط خیلی خوبی هستند. نباید خودمان را فریب بدهیم و تصور کنیم تیم ملی با داشتن این همه بازیکن خوب کار راحتی برای صعود از گروهش دارد.

علوی ادامه داد: البته یک چیزی این وسط وجود دارد که همه به آن واقف هستیم و آن هم غیرت ایرانی است. این غیرت و تعصب همیشه کارهای بزرگی انجام داده و خیلی از نشدنی‌ها را شدنی کرده است. فقط دلخوشی ما این است که بازیکنان باکیفیت تیم ملی غیرت و تعصب خودشان را به کار بگیرند تا بار دیگر بتوانند دل مردم را شاد کنند.

وی با اشاره به کیفیت بازیکنان فعلی تیم ملی ایران عنوان کرد: تیم ما اکنون جزو ۳-۲ تیم برتر آسیا است اما با توجه به دو باخت اخیر مقابل بحرین و عراق شرایط‌مان سخت شده است. اگر با همت بچه‌ها بتوانیم در دیدارهای باقی‌مانده برنده شویم با توجه به اینکه اسکوچیچ هم مربی خوبی است کارمان در ادامه راحت تر می‌شود. اگر اسکوچیچ مربی خوبی نبود هیچ وقت سرمربی تیم ملی نمی‌شد اما خواهش می‌کنم در این شرایط سخت همه به دست هم داده و از تیم ملی حمایت کنیم.

سرپرست تیم فولاد خوزستان عنوان کرد: همه باید وضعیت فعلی تیم ملی را درک کنیم. اسکوچیچ خوب باشد یا بد اکنون سرمربی تیم ملی کشورمان است و همه باید به وی احترام گذاشته و از تیم ملی و سرمربی اش حمایت کنیم. با صعود تیم ملی همگی خوشحال می‌شویم و این موضوع حق تیم ما است. خیلی از تیم‌های آسیایی آرزوی بازی مقابل ایران را دارند. هر اتفاقی تاکنون رخ داده کنار بگذاریم و با انسجام تنها به هدف مان یعنی صعود به جام جهانی فکر کنیم.

علوی درباره اینکه آیا عراق حریف سخت‌تری برای تیم ملی کشورمان است یا بحرین توضیح داد: سوال سختی است زیرا هر دو تیم‌های خوبی هستند. البته بحرین با توجه به میزبانی‌اش می‌تواند شرایط راحت‌تری داشته باشد.

وی درباره انتقادها نسبت به برگزار نشدن دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی  قبل از سفر به بحرین گفت: نیاز تیم ملی برگزاری بازی دوستانه بود. زمان سرمربیگری برانکو که خودمان بازیکن تیم ملی بودیم مدام اردوهای آماده سازی و دیدارهای تدارکاتی را خارج از کشور و در کشورهایی مثل اتریش، آلمان، انگلیس و فرانسه برگزار کردیم‌. حتی یک بار مقابل تیم خوب رم ایتالیا بازی دوستانه انجام دادیم.

روایت های جالب بازیکن اسبق تیم ملی از بازی ایران و بحرین/ مدافعی که به همسر بحرینی‌اش سور داد

هافبک اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: تیم ملی نیاز داشت دیدارهای تدارکاتی برگزار کند تا بازیکنان لژیونر و داخلی ما بیشتر هماهنگ شده و بتوانند کار بزرگی برای صعود به جام جهانی انجام بدهند.

علوی درباره خاطراتش از بازی مقابل بحرین عنوان کرد: دیدار رده‌بندی جام ملت‌های ۲۰۰۴ مقابل بحرین را به دلیل دوکارته شدنم در بازی نیمه نهایی با چین از دست دادم اما در مسابقه‌ای که سبب صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۶ شد برابر بحرین بازی کردم. البته از وقتی فریدون زندی به تیم ملی آمد، برانکو ترجیح می‌داد از وی در دیدارهای خانگی و بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد استفاده کند و از من بیشتر در بازی‌های خارج از خانه به عنوان بازیکن اصلی استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: از دیداری که سبب صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۶ شد خاطره خیلی شیرینی دارم. وقتی بحرین را شکست داده و صعودمان به جام جهانی را قطعی کردیم به سمت تماشاگران رفته و پیراهن خود را به آنها اهدا کردم. پس از بازی هم من به همراه حسین کعبی، علی بداوی، جلال کاملی‌مفرد و ایمان مبعلی سوار تاکسی شدیم تا برای بازگشت به اهواز به فرودگاه برویم.

هافبک اسبق تیم ملی تصریح کرد:  مردم در آن زمان به خیابان‌ها آمده و شادی می‌کردند. سر یک چهار راه برخی مردم ما را شناختند و جلوی ماشین را گرفتند تا با ما شادی کنند. راننده تاکسی می‌گفت الان ماشین من داغان می‌شود که ما هم می‌گفتیم اشکالی ندارد(باخنده). ان شالله همیشه مردم کشورمان شاد باشند و اکنون هم تیم ملی بتواند این شادی را به مردم هدیه بدهد.   

علوی با اشاره به اینکه همسرش بحرینی است، گفت: پس از بازگشت تیم ملی از جام ملت‌های چین با همسرم ازدواج کردم. در زمان برگزاری دیدارهای تیم ملی دو کشور کری‌خوانی جالبی با هم داریم اما در سایر دیدارهای تیم ملی ایران دل همسرم با ما است و از تیم ایران حمایت می‌کند. البته در بازی قبلی که تیم ملی مغلوب بحرین شد مجبور شدم به همسرم سور بدهم. امیدوارم تیم ملی این بار مقابل بحرین برنده شود که دیگر مجبور نشوم به همسرم سور بدهم(باخنده)

منبع: فارس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: