پایگاه خبری خانه فوتبال:

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از برنامه ویژه خود برای پرسپولیس و استقلال در صورت پیروزی در انتخابات گفت.

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه اینترنتی خود با عنوان جهاد و جهش گفت:

متاسفانه در ایام انتخابات به مسائلی مثل ورزش کمتر پرداخته شده است در حالیکه یکی از کارگروه‌هایی که ما به صورت جدی در آن کار کردیم، کارگروه ورزش و تربیت بدنی بود.

وی افزود:محورهایی نظیر ورزش همگانی، ورزش پرورشی، ورزش حرفه‌ای و همچنین ورزش قهرمانی مورد بررسی قرار گرفته است و برنامه‌ای در این زمینه طراحی شده است.

جلیلی تاکید کرد:ورزش همگانی بسیاری ضروری است؛ در سلامت جامعه فقط وزارت بهداشت وظیفه ندارد، یک وظیفه مهم به عهده وزارت ورزش و جوانان است که می‌بایست در همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌ها، زمینه همگانی کردن ورزش را فراهم کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:ورزش پرورشی که پایه ورزش است باید پیش از دبستان آغاز بشود؛ یک خلاء جدی در کشور ما، عدم سرمایه‌گذاری بر روی ورزش پرورشی است که باید از چهار سالگی آغاز بشود.

جلیلی تصریح کرد:برنامه ما در زمینه ورزش حرفه‌ای، به صورت جدی به رابطه ورزش با اقتصاد و صنایع مرتبط با ورزش می‌پردازد. چرا که اقتصاد ورزش یکی از بازوهای اقتصادی مهم در کشور های مختلف جهان است و ما در این عرصه از دیگران عقب هستیم.

وی گفت:در زمینه ورزش قهرمانی نیز برخلاف وجود سرمایه‌های انسانی بالا، در وضعیت مطلوب قرار نداریم.این زمینه از ورزش در حقیقت نشان دادن یک قله برای انگیزه دادن به بدنه ورزشکاران کشور و ایجاد همبستگی ملی است که دارای مشکلات عدیده‌ای است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:در کنار این موارد، سعی کردیم با یک نگاه عدالت محور به این مسائل بپردازیم. موضوع استعدادیابی ورزشی از جمله تکیه‌های ما در برنامه ورزش دولت سایه بود. توزیع عادلانه امکانات یکی از جنبه های این بخش است.

جلیلی ادامه داد:درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی به ویژه درباره پرسپولیس و استقلال برنامه‌ای تهیه شده است که کارشناسان ما در کارگروه ورزش آن را از طریق تلویزیون اینترنتی ارائه خواهند داد.

منبع: پارس فوتبال

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: