پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم اسکوچیچ دیشب با شایستگی به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی رسید. مربی ای که در روزهای ابتدایی که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد مورد هجمه شدیدی قرار گرفت.

او شاید هر انتقادی را فراموش کند اما حرف های علیرضا منصوریان بعید است از گوشته ذهن او پاک شود.

کسی روبه روی میثاقی نشست و با این ادبیات به استقبال مربی جدید تیم ملی رفت: «تصمیم فدراسیون فوتبال یک فاجعه است. اینها کاری خواهند کرد که با ذره‌بین دنبال آقای کی‌روش بگردیم.

این دوست عزیز البته باید خیلی خوش‌حال باشد که سرمربی شده اما به گزینه‌های داخلی توهین شده در حالی که می شد از آنها استقبال شود. کسی که با ملوان بندر انزلی ششم شده، تیم "خونه به خونه" را نتوانسته بیاورد بالا، با فولاد ششم شده، الآن هم یک‌ماه است که مردم آبادان را گذاشته سرکار که قلبم درد می‌کند، فلان جایم درد می‌کند و می‌خواهم از فوتبال ایران بروم.

چه سیستم مافیایی قوی‌ ای پشت این صحنه است که این آدم را با این رزومه وارث فوتبال ملی می‌کنند و به جای کی روش می‌گذارند؟

آن وقت امیر قلعه نویی، علی دایی، یحیی گل محمدی و ایکس و ایگرگ اصلا دیده نمی‌شوند و فدراسیون به ما توهین می‌کند... این تیم پالرمویی که این مربی را گذاشته چقدر بر فدراسیون ما مسلط است؟

پس ما چرا این قدر کلاس «پرولایسانس» می‌رویم؟ رزومه‌های ما را داخل کشور در همین چند سالی که این عزیز بوده اعلام کنند. چطور ممکن است این جایگاه به این آدم برسد؟»

اما اسکوچیچ درست بعد از همین حملاتی که به او شد در تلاش برای گذر دادن ایران از پیچ خطرناکی بود که اتفاقا مدیریت قبلی برای فوتبال ایران تدارک دیده بود. او از همان روزها فیم بازی هم گروه های ایران را دید. بدون اینکه حتی تا مدتها فرصت نشستن روی نیمکت ایران را داشته باشد. دست آخر بدون بازی تدارکاتی که البته این موضوع هم با انتقادات زیادی روبه رو شد تیمش را از تندترین گردنه یکی دو دهه اخیر فوتبال ایران عبور داد.

اسکوچیچ در شرایطی سرمربی ایران شد که فدراسیون فوتبال توانایی هزینه کردن برای مربی گران قیمت را نداشت. چه اینکه اگر یک مربی بادستمزد بالا افتضاح تاج و ویلموتس را جمع می کرد الان حلوا حلوا شده بود. وقتش رسیده تا منصوریان که ادعای نیمکت تیم ملی را داشت از اسکوچیچ عذرخواهی کند. کسی که حتی وقتش را صرف پاسخ دادن به چنین انتقاداتی نکرد.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: