پایگاه خبری خانه فوتبال:

پس از تعطیلاتی حدوداً ۲.۵ ساله در عرصه فوتبال ملی زنان در رده سنی بزرگسالان، گام اول با تعیین کادر فنی انجام گرفت و پس از آن هم اردوهای آماده‌سازی متوالی برنامه‌ریزی شد تا به سرعت تیم‌ها بتوانند به هماهنگی لازم برسند؛ حتی برای تیم ملی بزرگسالان اردوی برون‌ مرزی در دستور کار قرار گرفت تا از فیفادی ماه ژوئن استفاده شود. در دو مسابقه دوستانه نیز تیم ملی زنان ایران مقابل بلاروس و ازبکستان به میدان رفت که هر دو مسابقه را واگذار کرد.

تیم ملی جوانان هم پس از گذراندن اردوهای آماده‌سازی در تهران، راهی دوشنبه تاجیکستان شد تا در تورنمنت کافا شرکت کند و در روز پایانی، شاگردان مریم آزمون با تفاضل گل کمتر قافله قهرمانی را به ازبک‌ها واگذار کردند و به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

سیده شهره موسوی نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال که خود از نزدیک در بلاروس نظاره‌گر عملکرد ملی‌پوشان بزرگسال فوتبال زنان بود، در بازگشت به تهران تصمیمات تازه‌ای را اتخاذ کرد تا بتواند به روند و البته کیفیت آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان زنان ایران، رشد و توسعه مناسبی بدهد. ایده نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال، استفاده از مشاوران فنی خارجی برای تقویت کادر فنی بود.

موضوعی که حالا به یک مطالبه از سوی سیده شهره موسوی تبدیل شده و او درخواست خود را با هماهنگی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال آماده ارائه به هیات‌رئیسه کرده و همزمان در تکاپو برای رسیدن به گزینه مناسب است تا بتواند از تجربیات یک چهره بین‌المللی در تیم ملی فوتبال زنان استفاده کند.

استفاده از مشاور خارجی معطوف به تیم ملی زنان بزرگسال نخواهد شد و رده‌های سنی پایه هم در دستور کار قرار خواهند گرفت و تحت نظارت این مشاور فنی خارجی خواهند بود.

موسوی در این‌باره گفته است: «قصد داریم برای تقویت سرمربیان تیم های ملی فوتبال از مشاوران خارجی استفاده کنیم و این را در دستور کار قرار دادیم. با توجه به نگاه جدید فدراسیون فوتبال به زنان، می خواهیم بهترین مشاوران خارجی در حوزه زنان را انتخاب کنیم و درصدد شناخت آنها هستیم و مکاتبات اداری و بین المللی این امور را بزودی انجام خواهیم داد.»

پیش از این مسئله و انتخاب مشاور فنی خارجی، تنها در برهه‌ای کوتاه در زمان مدیریت علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، هلنا مارگاریتا سرمربی پرتغالی سکان هدایت تیم ملی فوتبال زنان ایران برعهده گرفت که عملکرد رضایت‌بخشی را نداشت و باید دید انتخاب سیده شهره موسوی برای تقویت کادرفنی تیم‌های ملی چه کسی خواهد بود و کدامیک از مربیان خارجی در کسوت مشاور فنی به اردو تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران اضافه خواهند شد.

مهم‌ترین تورنمنت پیش‌روی فوتبال ملی زنان ایران، حضور در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیاست که شهریورماه به میزبانی هند برگزار خواهد شد و ۳ تیرماه، شاگردان مریم ایراندوست رقبای خود در این تورنمنت را خواهند شناخت.

منبع: ورزش۳

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: