پایگاه خبری خانه فوتبال:

۲۱ نفر از اعضای ۵ خانواده در رودخانه سرجوب حصار غرق شدند و هر ۵ خانواده با کمک نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری کرج از مرگ حتمی نجات یافتند.
گرم شدن هوا در این روزهای سال ذوب شدن یخچال‌ها را به همراه دارد که این مساله به افزایش سریع دبی‌ آب رودخانه‌ها موجب می‌شود، از سوی دیگر رهاسازی آب سدها برای احقاق حق‌آبه‌ها باعث افزایش ناگهانی دبی رودخانه‌ها چنین وضعیتی را به وجود می‌آورد، به همین دلیل کلیه افراد و شهروندانی که نشستن در ساحل رودخانه‌ها را برای تفریح انتخاب می‌کنند و افرادی که برای فرار از گرمای تن به آب می‌زنند باید این دو مساله را مورد توجه قرار دهند که دچار حادثه غرق‌شدگی و آب بردگی نشوند، اتفاقی که روز گذشته ۳۰ خرداد رودخانه سرجوب حصار کرج اتفاق افتاد و اگر نیروهای امدادی در این خصوص عکس‌العمل و واکنش سریع نشان نمی‌دادند معلوم نبود مردم استان باید امروز شاهد چه مصیبتی می‌شدند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان البرز در این باره گفت: با تلاش تیم امداد و نجات ۲۱ نفر در قالب ۵ خانواده گرفتار شده در رودخانه سرجوب حصار، بعد ازآبگیر بیلقان نجات یافتند.
عباس وحیدی با بیان این مطلب، افزود: بعد از ظهر دیروز در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گرفتار شدن چند خانواده که به علت افزایش دبی آب، هنگام بازگشت در وسط رودخانه گرفتار شده بودند، بلافاصله تیم‌های امداد و نجات سازمان از ۲ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در این حادثه نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در قالب دو تیم عملیاتی، ۲ دستگاه خودرو و با بهره گیری از تجهیزات نجات وتلاش و جدیت موفق شدند به افراد گرفتار شده دسترسی پیدا کنند و نفرات را از غرق شدگی نجات و آنها را به محل امن انتقال دهند.

منبع: رکنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: