پایگاه خبری خانه فوتبال:

فوتبال قابل پیش بینی نیست. بیست و دوم ژوئن سال ۲۰۲۰ یکی از آن شب هایی بود که به خوبی این موضوع را نشان داد. در مدت ۳ ساعت قهرمان جهان و نایب قهرمان جهان از مرحله یک هشتم نهایی یورو حذف شدند در حالی که سوییس شگفتی ساز شد و اسپانیا رکورد ۱۰ گل در دو بازی پیاپی را به ثبت رساند. 

این شب به یادماندنی با یک گل نامتعارف شروع شد. پدری، مدافع اسپانیا در نیمه نخست دیدار برابر کرواسی به اونای سیمون پاس عقب داد اما دروازه‌بان لاروخا نتوانست آن را کنترل کند و توپ در عین ناباوری وارد دروازه شد تا اشتباه سال به نام دروازه‌بان اتلتیک ثبت شود. پس از این گل مضحک داستان کامبک ها آغاز شد. سارابیا، آسپیلیکوئتا و فران تورس سه گل پیاپی برای لاروخا به ثمر رساندند و در حالی که ۷۷ دقیقه از بازی گذشته بود همه تصور می کردند تیم لوییس انریکه راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد. 

با این حال کروات ها با رهبری لوکا مودریچ در میانه میدان باور خود را از دست ندادند و در هفت دقیقه به بازی برگشتند. اورسیچ و پاسیلیچ با گل های خود بازی را به وقت اضافه بردند. این بار نوبت اسپانیا بود که کامبک بزند، طلسم شکست و آلوارو موراتا بالاخره گلزنی کرد. سپس اویارسابال پیروزی لاروخا را در بازی قطعی کرد که برای اولین بار در تاریخ یورو هشت گلزن متفاوت داشت. نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ در یک بازی دراماتیک حذف شد. 

هیجان ادامه داشت و در بازی فرانسه و سوییس علاوه بر گل و کامبک، ضربات پنالتی هم زده شد و در نهایت چهره تیم راه یافته به دور بعد را مشخص کرد. گل نخست بازی را سفروویچ برای سوییس به ثمر رساند. فرانسه پس از یک نمایش ناامید کننده در نیمه اول  توانست در ۴۵ دقیقه دوم نتیجه را جبران کند. کریم بنزما تنها به ۱۰۳ ثانیه نیاز داشت تا دومین دبل سریع تاریخ یورو را به نام خود ثبت کند. گل بعدی را پل پوگبا به زیبایی وارد دروازه سوییس کرد. بر خلاف انتظار سفرویچ در دقیقه ۸۱ اختلاف را به حداقل رساند و دبل کرد. خروس ها به دنبال کنترل بازی و حفظ پیروزی بودند اما این تلاش سوییس بود که به ثمر نشست و گاورانوویچ در دقیقه آخر بازی را ۳ بر ۳ مساوی کرد. 

این بار در وقت های اضافه گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و ضربات پنالتی سرنوشت بازی را مشخص کرد. هوگو لوریس که در جریان بازی ضربه ریکاردو رودریگس را مهار کرده بود و نقش مهمی در بازگشت تیمش داشت امیدوار بود در این زمان هم بدرخشد اما هرگز این اتفاق نیفتاد و حتی یک ضربه را هم دفع نکرد. سوییس تمام پنالتی هایش را به گل تبدیل کرد و در آخرین ضربه کیلیان ام‌باپه فرصت داشت تا بازی را مساوی کند و نشان دهد که بازیکن تعیین کننده ای است اما سامر ضربه اش را مهار کرد تا تورنمنت بد مهاجم جوان پاری‌سن ژرمن به کابوس آبی ها تبدیل شود. لحظاتی بعد جشن صعود سوییسی ها در مقابل بهت فرانسوی ها برگزار شد. 

منبع: جی پلاس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: