پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش پایگاه خبرى خانه فوتبال در بین ١٢ تیم حاضر در مرحله نهایى دور مقدماتى رقابت هاى جام جهانى، کره جنوبى با ١٠ صعود به جام جهانى فوتبال همچنان رکورددار است. کره اى همچنین علاوه بر حضور در جام ١٩٥٤ از سال ١٩٨٦ تا کنون در تمامى ادوار جام هاى جهانى فوتبال حضور داشته اند و براى ثبت رکورد دهمین حضور پیاپى در این رقابت ها تلاش مى کنند.

ژاپن هم که نخستین حضور خودش را در جام ١٩٩٨ فرانسه ثبت کرد در ٦ دوره اخیر این رقابت ها حضور داشته و براى ثبت هفتمین صعود پیاپى در گروه دوم به مصاف حریفانش خواهد رفت.

ایران در جایگاه سوم رده بندى بیشترین حضور کشورهاى آسیایى در جام جهانى در کنار عربستان و استرالیا قرار دارد که هرکدام ٥ دوره به جام جهانى راه یافته اند. استرالیا از جام ٢٠٠٦ تا کنون در همه ادوار این مسابقات حضور داشته و براى ثبت پنجمین صعود پیاپى خودش تلاش مى کند هرجند این کشور در جام هاى ١٩٧٤ و ٢٠٠٦ نماینده اقیانوسیه بوده و در سه دوره اخیر به عنوان نماینده آسیا راهى جام جهانى شده است.

عربستان سعودى که از جام ١٩٩٤ تا ٢٠٠٦ در همه ادوار جام جهانى حضور داشت در جام هاى ٢٠١٠ و ٢٠١٤ غایب بود اما مجوز صعود به جام ٢٠١٨ را کسب کرد.

در بین سایر تیم هاى حاضر در این مرحله از مسابقات مقدماتى ، عراق(١٩٨٦) و امارات (١٩٩٠) همچنین چین(٢٠٠٢) سابقه صعود به جام هاى جهانى گذشته را داشته اند و پس از سال ها براى رسیدن به دومین تجربه حضور در این رقابت ها تلاش مى کنند.

کره شمالى، اندونزى و کویت دیگر تیم هاى آسیایى راه یافته به ادوار گذشته جام هاى جهانى هستند که در این دوره به جمع ١٢ تیم پایانى راه نیافته اند و شانس تکرار این افتخار را پیدا نخواهند کرد.

بر این اساس در گروه نخست رقابت هاى انتخابى کشورهاى ایران، کره جنوبى ، عراق و امارات و در گروه دوم ژاپن، استرالیا ، عربستان و چین هشت تیمى هستند که سابقه صعود به جام جهانى را داشته اند و سوریه، لبنان، ویتنام و عمان نتوانسته اند نام خود را در بین نمایندگان فوتبال آسیا در ادوار گذشته جام هاى جهانى ثبت کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: