پایگاه خبری خانه فوتبال:

برخی صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر جای نقد و بررسی دارد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال چهارشنبه گذشته در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت. مهمترین بخش صحبت‌های رئیس فدراسیون به بحث قرارداد مارک ویلموتس و عدم تعهد فدراسیون کنونی پیرامون قرارداد ویلموتس با فدراسیونِ مهدی تاج برمی‌گشت که البته این اظهارات واکنش‌هایی را در پی داشت.

با اظهارات عزیزی خادم چند سوال در ذهن افکار عمومی و البته فوتبالدوستان ایجاد می‌شود که بد نیست رئیس فدراسیون فوتبال به آنها پاسخ بدهد.

اول: وی در مصاحبه خود اعلام کرد که قرارداد ویلموتس قرارداد بسیار بدی است که با توجه به این که پرونده در جریان رسیدگی است گفتن این جمله‌ها از طرف رئیس یک فدراسیون جای تعجب دارد. جالب است حتی منصور قنبرزاده دبیر کل فدراسیون دو روز پیش در گفت‌و‌گو با فارس اشاره کرد چون پرونده در جریان است بهتر است در خصوص ویلموتس اظهار نظری انجام ندهد که دردسر شود اما عزیزی‌خادم در برنامه زنده به این موضوع اشاره کرده است.

دوم:رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرده اگر در پرونده بازنده باشیم وجه آن را پرداخت نخواهیم کرد و زیر بار این بدهی نمی‌رویم در حالی که بدیهی ترین اطلاع یک رییس فدراسیون این است که کل درآمدهای فدراسیون گذشته شامل کل بدهی های آن را بداند. نمی شود مثلا یک فدراسیون درآمدهای آن را از فیفا کسب کند ولی بدهی‌های آن را قبول نداشته باشد.

سوم: مهترین مساله در اظهارات عزیزی خادم این است که وی مدعی شد ارکان قضایی در کشور پیگیر ماجرای ویلموتس هستند و پرونده در جریان است، هیئت رئیسه هم خیلی در جریان نبود، اما مرجع رسیدگی قانون است و قوه قضایی هم مستقل عمل خواهد کرد. این اظهارات در شرایطی مطرح شده که فیفا و ای اف سی اعلام کردند موضوع فوتبالی است و این مساله در محاکم قضایی فوتبال رسیدگی می‌شود، حال باید امیدوار بود این اظهارنظر از بالاترین مقام فوتبالی کشور مورد سواستفاده قرار نگیرد همانطور که قنبرزاده دبیرکل فدراسیون دو روز پیش در گفت‌و‌گو با فارس(لینک خبر) با زیرکی اعلام کرده چون پرونده در حال رسیدگی است از اعلام هرگونه اظهار نظر خودداری خواهد کرد.

چهارم: رئیس فدراسیون در مصاحبه در برنامه فوتبال برتر بارها گفت در یک سال و نیم گذشته هیچ درآمدی نداشته و فدراسیون قبلی مشکلاتی را درست کرده است.لازم به ذکر است در همین یک سال و نیم گذشته نایب رئیس فعلی وی(حیدر بهاروند) سرپرستی فدراسیون فوتبال را داشته است و اگر او به این رویه انتقاد دارد چرا  بهاروند را به عنوان نایب رئیس معرفی کرد؟

با این اظهارات و ذکر تنها 4 نقد از میان صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال، باید به شهاب عزیزی خادم توصیه کرد که شاید حرف‌زدن در این شرایط سخت باشد اما قطعا صحبت نکردن برایش آسانتر خواهد بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: