پایگاه خبری خانه فوتبال:

پرسپولیس با کسب ۵۴ امتیاز از ۲۶ مسابقه صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است و تا رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی اش ۴ بازی دیگر پیش رو دارد. در واقع اگر فرض بر این باشد که سپاهان، تیم دوم جدول رده بندی که فقط ۲ امتیاز با پرسپولیس اختلاف دارد، همه بازیهایش را ببرد آن وقت پرسپولیس به ۴ برد دیگر نیاز دارد تا جام قهرمانی در لیگ برتر را بالای سر ببرد.

به گزارش فرارو، ۳ بازی از این ۴ دیدار پایانی لیگ برای پرسپولیس مقابل مربیانی است که سابقه بازی یا مربیگری در استقلال داشته اند. شاگردان گل محمدی ابتدا باید به مصاف آلومینیوم اراک بروند که علیرضا منصوریان کاپیتان و سرمربی سابق استقلال به عنوان سرمربی دارد. این دیدار احتمالا سخت‌ترین بازی باقی مانده پرسپولیس در لیگ برتر باشد، چون تیم آلومینیوم در این هفته‌ها خوب کار کرده و هنوز شانس گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

منصوریان با متوقف کردن یا بردن پرسپولیس می‌تواند شانس قهرمانی این تیم را کمرنگ‌تر کند و آن وقت خودش را در دل هواداران استقلال، که طبیعتا علاقه‌ای به قهرمانی پرسپولیس ندارند، جا کند. به غیر از منصوریان پرسپولیس باید با علیرضا اکبرپور در ماشین سازی و فیروز کریمی در تراکتور هم روبرو شود. اولی بازیکن پیشین استقلال بوده و دومی هم روزگار کمی هدایت آبی پوشان تهرانی را به عهده داشته است.

آخرین بازی پرسپولیس در لیگ، اما برابر پیکان است که هدایتش را یک پرسپولیسی به اسم مهدی تارتار به عهده دارد. حالا با این شرایط مشخصا پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی در لیگ باید ابتدا از سد سه مربی استقلالی عبور کند تا بعد به یک پرسپولیسی برسد.

وضعیت برای پرسپولیس در جام حذفی هم به گونه‌ای است که یک دیدار دشوار برابر خود استقلال با فرهاد مجیدی دارد. پرسپولیس و استقلال ۲۴ تیرماه در یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند که اینجا هم دوباره یک استقلالی مقابل پرسپولیس قرار  می گیرد. برتری احتمالی هر یک از این دو تیم در این بازی، شانس قهرمانی آن‌ها در جام حذفی را افزایش می‌دهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: