پایگاه خبری خانه فوتبال:

علیرضا بیرانوند دروازه بان اول تیم ملی ایران پس از جدایی از پرسپولیس با کوله باری از افتخار و شهرت، به فوتبال اروپا رفت و راهی آنتورپ بلژیک شد. بیرو در یک فصلی که عضو تیم بلژیکی بود مجموعا ۱۲ بازی انجام داد که ۲ تای آن‌ها در لیگ اروپا بود. بیرانوند در اکثر بازی‌ها نیمکت نشین بود و سرمربی اعتقاد چندانی به وی نداشت.

سفر به تیم قدیمی پرتغال

او پس از کش و قوس‌های فراوان راهی تیم بوآویشتا پرتغال شد. این تیم در سال ۱۹۰۳ تاسیس شده و دارای قدمت زیادی است. آنها به شطرنجی‌ها معروفند و از لوگو و پیراهن اصلی شطرنجی سیاه و سفید استفاده می‌کنند. هدایت این تیم بر عهده ژسوالدو فریرا ۷۵ ساله و پرتغالی است. شطرنجی ها فصل ۰۱-۲۰۰۰ به تنها قهرمانی تاریخ خود در لیگ پرتغال دست یافتند و همچنین ۵ بار فاتح جام حذفی شده اند.

خداحافظی با بازی‌های اروپایی

بوآویشتا در چند فصل اخیر رتبه‌ای بهتر از هشتم جدول نداشته و در فصل قبل لیگ پرتغال به رده سیزدهم قانع شده است. با این حساب علیرضا بیرانوند فصل بعد در هیچ رقابت اروپایی (حتی لیگ کنفرانس اروپا) به میدان نخواهد رفت.

تیم ۷۲ ملت

این تیم تنوع ملیت زیادی در بین بازیکنان خود دارد و از برزیل، فرانسه، اسپانیا، اکوادور، ونزوئلا، آمریکا، هندوراس و نیجریه و به تازگی ایران بازیکن دارد.

همسایگی با طارمی و دربی پورتو

این تیم متعلق به شهر پورتو است و بیرانوند از این حیث همشهری مهدی طارمی شده است و این دو ملی پوش می‌توانند دربی شهر پورتو را برگزار کنند. استادیوم ۲۸ هزار نفری "بِسا" میزبان بازی‌های بوآویشتا است. در یورو ۲۰۰۴ پرتغال، ۳ بازی از تیم‌های آلمان، اسپانیا و دانمارک در این استادیوم برگزار شد. بیرانوند در سال منتهی به جام جهانی امید دارد در تیم جدیدش به خوبی جا بیفتد و با بازی های خوب، نظر سرمربی تیم ملی را به خود جلب کند.

 

منبع: میزان

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: