پایگاه خبری خانه فوتبال:

مربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران معتقد است بلاتکلیفی تیم المپیک در این مقطع به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و نشان دهنده وضعیت تاسف برانگیز موجود در فوتبال ایران است.|
سهراب بختیاری زاده که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی امید و همکاری با کرانچار را در این تیم داشته در گفت و گو با پایگاه خبری خانه فوتبال این خصوص گفت:زمانی که به مسابقات انتخابی المپیک نزدیک می شویم همه رسانه ها و جامعه فوتبال در مورد این تیم صحبت می کنند و انتظار رفتن به المپیک یا پایان دادن به طلسم 50 ساله مطرح می شود اما حالا که نتیجه قرعه کشی دوره بعدی مسابقات اعلام شده می بینیم تیم ما دو سال بلاتکلیف مانده و اصلا باید از خودمان بپرسیم در کجای دنیا یک تیم ملی دو سال تعطیل می شود؟

مربی سابق تیم ملی امید اضافه کرد:مسئله ناکامی تیم امید برای همه جامعه فوتبال عادی شده و به این روند عادت کرده ایم. تیم المپیک ما نتیجه نمی گیرد به فراموش سپرده می شود و دو سال بعد یادمان میافتد باید چنین تیمی هم داشته باشیم. نام این تیم امید است ، یعنی امید و آینده فردای فوتبال کشور. همین الان در تیم ملی امید یا در باشگاههای لیگ برتر چند بازیکن از تیم سابق امید داریم که به این رده رسیده اند؟ اگر سایر کشورهای آسیایی در این حوزه به موفقیت می رسند این نتایج اتفاقی نیست. همین حالا در کشورهای منطقه خودمان و بین تیم های آسیایی کدام تیم در رده المپیک بلاتکلیف است و چنین وضعیتی دارد؟

سرمربی سابق باشگاه شهر خودرو در ادامه گفت:حمید استیلی سرمربی تیم ملی امید بوده و زحمات زیادی کشیده است. فدراسیون هر تصمیمی در این خصوص داشته باید شفاف در این مدت اعلام می شد. قرار است این همکاری ادامه داشته باشد یا به پایان برسد در هر صورتی باید تکلیف این تیم مشخص شود. در همین دو سال امکان برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی برای تیم امید کشور وجود نداشته؟ کمیته فنی فدراسیون فوتبال متشکل از چه افرادی است و اصلا قرار است استمرار داشته باشد یا منحل شود؟ وضعیت نیمکت تیم های ملی جوانان و نوجوانان چه زمانی مشخص می شود؟ اینها مسائل کم اهمیت یا بی اهمیتی برای آینده فوتبال کشور نیست. هیچ جای دنیا اینطور نیست که شما دو سال یک تیم را نداشته باشید و بازیکنان یک رده سنی را رها کنید و بعد یکباره بیاییم بگوییم می خواهیم به المپیک صعود کنیم. به اعتقاد من با این برنامه ریزی هیچ کس نباید انتظار صعود به المپیک را داشته باشد چون مشکل کار نگرش ما و بی توجهی به رده های پایه است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: