پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: سپاهان پابه‌پای تیمی رقابت می‌کند که قهرمان 4دوره کشور است، در سه سال اخیر 2فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده و حدود 70درصد بدنه تیم‌ملی را تشکیل می‌دهد.
​احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد جدایی بی سروصدا از تیم شهرداری آستارا اظهار داشت: شهرداری آستارا به خاطر نتایجی که در نیم‌فصل اول لیگ آزادگان گرفت کمی توقعات را بالا برد اما پس از جدایی پایان رافت، در نیم‌فصل دچار مشکل شد. بازیکنان حدود 25 روز تمرین نداشتند و وقتی به این تیم رفتم چهار باخت پیاپی داشتند. سعی کردیم تیم را سروشکل بدهیم که شرایط و کیفیت خیلی بهتر شد. با اینحال احساس کردم نمی‌توانم به تیم کمک کنم چون اتفاقات بیرونی آنقدر تاثیرگذار بود که نمی‌شد برای داخل زمین کار زیادی انجام داد. به همین خاطر بعد از چند بازی جدا شدم و در حال حاضر تیم زیر نظر نادر عزت‌الهی به کارش ادامه می‌دهد.
سرمربی پیشین شهرداری‌آستارا در مورد بحث داغ تبانی و شرطبندی در لیگ دسته اول گفت: شک نکنید در لیگ‌های پایین به خاطر سطح نظارتی و قراردادهای پایین، این مسائل وجود دارد. بهترین حالت این است که یک مربی خودش تیم را ببندد و روی تیم تسلط داشته باشد اما برخی مربیان چون از ادامه راه اضافه می‌شوند مجبورند با نفرات حاضر کار کنند. به همین خاطر کاری از دستشان بر نمی‌آید و کنترل تیم در این شرایط سخت است. اگر حتی یک یا دو بازیکن هم در گیر این ماجراها شوند، می‌توانند روی نتایج یک تیم تاثیر گذارباشند.
وی افزود: از طرفی وقتی از 18تیم فقط 2تیم سقوط می‌کنند، عملا بیش از 10تیم هستند که دغدغه صعود و سقوط ندارند. به همین خاطر بستر برای بروز هر اتفاقی باز است. مطمئنا تیم‌ها و باشگاه‌هایی هستند که می‌دانند نفراتی دارند که روی نتایج تاثیرگذارند اما چون اثبات این مساله خیلی سخت است، دستشان به جایی بند نیست. به نظارتی احتیاج است که درفوتبال ما عملیاتی نمی‌شود. مدیری داریم که 20تا40 بازیکن در تیم‌های مختلف دارد. هرسال آن‌ها را جابه‌جا می‌کند و در بازی‌های خاص می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. برخی باشگاه‌ها هم چون منابع مالی خوبی ندارند مجبور می‌شوند دریک فصل چند بازی را واگذار کنند تا برایشان درآمدزایی شود!

جمشیدیان تصریح کرد: به برخوردی جدی نیاز است. ما پرونده‌های زیادی در این چند سال داشتیم. خود من با پاس همدان درگیر ماجرای چوکا بودم که پرونده آن علنی بود اما فدراسیون به خاطر اینکه درگیر پرونده ویلموتس و اساسنامه بود عملا 35روز کار را عقب انداخت و بعدا هم از کنارش گذشتند. ما شنیدیم که تبعاتش برای فدراسیون سنگین است چون دو تیم باید سقوط می‌کردند و چند بازیکن باید محروم می‌شدند. در ایتالیا دیدیم که یک ماه قبل از جام جهانی2006 چه برخوردی با یوونتوس شد اما فدراسیون ما آنقدر درگیر مسائل تیم‌ملی، اسپانسر و...است که نمی‌تواند به خوبی ورود کند و من هنوز قدرت لازم برای این کار را در بدنه فدراسیون نمی‌بینم.

بازیکن اسبق سپاهان در مورد شرایط این تیم درلیگ برتر و رقابت نزدیک با پرسپولیس اظهار داشت: هر اتفاقی در 3هفته پایانی لیگ بیفتد، سپاهان در جام حذفی به فینال برسد یا نه، قطعا برنده این فصل است. هم به خاطر بازگشت ساکت که دوباره باشگاه را در تمام رشته‌های ورزشی تبدیل به قدرت اول کشور کرده و هم به خاطر حضور نویدکیا که باعث پیشرفت کیفی تیم شده است. سپاهان پابه‌پای تیمی رقابت می‌کند که قهرمان 4دوره کشور است، در سه سال اخیر 2فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده و حدود 70درصد بدنه تیم‌ملی را تشکیل می‌دهد. در حالیکه این تیم فقط یک ملی‌پوش دارد.

وی در مورد اینکه پس از بازی با پیکان و همچنین به خاطر بردهای پرگل این تیم، هجمه‌های زیادی به وجود آمد، گفت: تمام تیم‌ها در طول یک فصل از اشتباهات داوری هم ضرر می کنند و هم منفعت می‌برند و نباید خیلی به این مسائل بپردازیم. عوامل بیرونی در نهایت در حد یک اتفاق در یک بازی تاثیر گذار هستند اما سپاهان کیفیت بالای خودش را در تمام بازی‌های این فصل نشان داده، در مورد پرسپولیس هم موافق این نیستم که طی این سال‌ها تحت حمایت بوده، در بازی‌های آسیایی که حمایتی نبوده است. آن‌ها تیم خوب و با کیفیتی دارند و توانسته‌اند این نتایج را بگیرند. سپاهان هم در حال حاضر این شرایط را دارد.

جمشیدیان تصریح کرد: اگربعد از هر بازی آنالیز کنید می‌بینید که سپاهان از نظر فوتبالی بهترین تیم این فصل بوده، تنها مشکلشان این بود که شروع خوبی نداشتند که می توان آن را به پای کم تجربگی کادرفنی گذاشت اما بعد از چندبازی کیفیت مدنظر نویدکیا را پیدا کردند و الان هم بدون نوسان پیش می‌روند. لیگ برتر جای این حرف‌ها نیست. مس رفسنجان، آلومینیوم و نفت آبادان هم هزینه می‌کنند و دوست دارند بهترین نتایج را بگیرند ولی وقتی سپاهان در یک بازی حدود800 پاس می دهد و 17بار خلق موقعیت می‌کند مشخص است می‌تواند با اختلاف بالا برنده شود.

کارشناس فوتبال در مورد شانس قهرمانی سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی عنوان کرد: سپاهان و پرسپولیس هر دو شایسته قهرمانی هستند و لیگ ما بعد از چندسال از حالت تک قطبی خارج شده است. در جام حذفی هم سخت‌ترین قرعه به سپاهان افتاد. احترام زیادی برای جوادنکونام و فولاد قائلم. این تیم با وجود اینکه فوتبال پرتنش و درگیرانه‌ای ارائه می‌دهد و دارای نیمکتی شلوغ است اما با حضور نکونام کیفیت بالایی دارد و نتایج خوبی را گرفته، قطعا مهمترین چالش سپاهان عبور از این مرحله است. با توجه به حذف استقلال یا پرسپولیس، اگر مقابل فولاد به پیروزی برسد با یک قرعه خوب می‌توانیم این سپاهان را در فینال جام حذفی ببینیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: