پایگاه خبری خانه فوتبال:

هروویه میلیچ ، مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کرواسی در خصوص مسابقات یورو ۲۰۲۰  اظهار کرد: من همه بازی‌های یورو ۲۰۲۰ را دنبال کردم. بازی‌ها جذاب و باکیفیت بودند و خوشحالم که تیم ملی فوتبال ایتالیا در این دوره قهرمان شد؛ چرا که استحقاق این موفقیت را داشت. ایتالیا در همه بازی‌ها برتر بود و فقط مقابل اسپانیا مالکیت توپ را نداشت، اما موفق شد به مرحله بعد صعود کند. در تیم ملی فوتبال کرواسی بسیاری از بازیکنان تغییر کرده اند و پس از نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کرواسی تا حدودی نتایج خوبی را کسب نکرده است.

او ادامه داد: من با فدریکو کیه زا، بازیکن تیم ملی فوتبال ایتالیا در فیورنتینا هم بازی بوده ام و در طول مسابقات یورو ۲۰۲۰ نیز با او در تماس بودم. بازیکنان ایتالیا در هر بازی عملکرد خوبی داشتند و ایتالیا را همیشه تیم دوم خودم می‌دانم.

او در خصوص دوران حضورش در تیم فوتبال استقلال گفت: من انسان خیلی صادقی هستم و خودم را با شرایط استقلال وفق دادم. من ارتباطی احساسی و عاطفی با این تیم داشتم و می‌دانستم که استقلال چندین سال در لیگ برتر فوتبال ایران نتوانسته است قهرمانی کسب کند. امیدوار بودم با این تیم به هدفم برسم. من در بدو حضورم در تیم استقلال متوجه شدم عده‌ای ناراحت هستند که بازیکنی که در سری آ ایتالیا بازی کرده، به استقلال پیوسته است. من توسط آندره آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال به این تیم ملحق شدم و او نیز به خاطر برخی مسائل غیر فوتبالی و نبود تفاهم با مدیریت استقلال از این تیم جدا شد.

او بیان کرد: اوایل حضورم در استقلال برای من سخت بود خودم را با شرایط لیگ برتر فوتبال ایران وفق دهم؛ چرا که من در سری آ بازی کرده بودم که از لحاظ تاکتیکی لیگی بسیار باکیفیت محسوب می‌شود. خوشبختانه در ادامه بازی‌های خوبی انجام دادم. من در آستانه پیوستن به استقلال در فرودگاه دیپورت شدم و با اصرار استراماچونی دوباره به ایران برگشتم. قصد ندارم همه مسائل را بازگو کنم. من خاطرات خیلی خوبی در این تیم داشتم. پس از این که در لیگ برتر به ماشین سازی تبریز گل زدم؛ به مدیریت استقلال گفتم آیا تمایل به همکاری با من را دارید؟ آن‌ها اعلام کردند موافق ادامه همکاری با من هستند و قول‌هایی به من داده شد که بدهی‌های من را پرداخت کنند. من آماده امضای قرارداد ۲ ساله با استقلال بودم، اما مدیریت با این خواسته موافقت نکرد و من قراردادم را یک سال دیگر با استقلال تمدید کردم. در آن دوران استقلال حدود ۱۰ ماه به جز پاداش‌ها به من بدهکار بود و همه آن مبالغ را در قرارداد جدید منتقل کردم و خوشحال بودم که مدیریت استقلال با من همکاری خوبی داشته است. یک بندی در قراردادم با استقلال وجود داشت که هر ماهی که حقوقم دیرکرد داشته باشد، استقلال باید ۵ هزار دلار جریمه به من پرداخت کند و به من گفته شد این بند را قبول ندارند. بدهی آن‌ها به من روز به روز بیشتر می‌شد و مدیریت پرداخت حقوق من را به تعویق می‌انداخت. من نزدیک به ۱۴ ماه از استقلال طلبکار بودم که نزدیک به ۵۰ هزار یورو می‌شد.

مدیرعامل استقلال همیشه از من انتظار تخفیف داشت

او در خصوص حقوق ماهیانه اش در تیم فوتبال استقلال گفت: حقوق ماهیانه من در استقلال ۲۵ هزار یورو به اضافه پاداش بود، اما ۷ ماه حقوق گرفته بودم و همیشه مدیرعامل استقلال از من درخواست تخفیف داشت؛ از جمله پاداش‌های حضورم در لیگ قهرمانان آسیا و گل‌هایی که به ثمر رسانده بودم. همه پاداش‌ها به من پرداخت نشده بود و آن‌ها از من انتظار داشتند از گرفتن این پاداش‌ها صرف نظر کنم، اما مدیرعامل همیشه با من در این خصوص صحبت می‌کرد تا این که ۲ ماه به کرواسی رفتم و بعد فرهاد مجیدی، سرمربی فعلی استقلال با من تماس گرفت و خواستار برگشتن به استقلال شد. مدیرعامل نیز از این اتفاق خوشحال بود و من فقط به خاطر مجیدی و نه مدیرعامل به استقلال برگشتم. او احترام خاصی برای من قائل بود و من نیز به دنبال جبران این محبت او بودم. همزمان با این اتفاقات چند تیم ایرانی نیز به من پیشنهاداتی را ارائه کردند و پس از برگشتم به ایران در جلسه با مجیدی در خصوص بازی هایم، گل‌ها و همچنین پاداش‌ها صحبت کردیم و قرار شد مبلغ پاداشم ۴۰ هزار یورو شود و به خاطر مجیدی با این درخواست موافقت کردم. پاداش من از قرارداد قبلی و فعلی با استقلال برای قهرمانی ۱۰۰ یورو بود و دیگر جزئیات را به خاطر ندارم.

عبدیان به دنبال بهانه برای امضا نکردن قرارداد من بود

او افزود: قبل از شروع لیگ قهرمانان که به ایران آمدم تا با عبدیان قراردادم را امضا کنم، همان ابتدا متوجه شدم او به دنبال بهانه برای امضا نکردن قرارداد من است. بعد از یک ساعت بدون تفاهمی جلسه را ترک کردم. من در ایران با مشکل مالیات قراردادم روبه رو بودم. مدیرعامل استقلال به قرارداد من احترام نگذاشت. من به خاطر کار کردن به ایران آمده بودم و اگر کسی با من صادق باشد، من نیز مطمئنا با آن‌ها صادق خواهم بود. آن‌ها فقط وعده به من می‌دادند.

میلیچ در خصوص گلایه‌های بازیکنان از مشکلات استقلال بیان کرد: از وقتی که من به این باشگاه آمدم، مدیرعامل استقلال در تمرینات تیم حاضر نمی‌شد و فقط یک بار در سفر به عربستان برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا من او را دیدم. همه بازیکنان از او به خاطر عمل نکردن به قول هایش ناراضی هستند.

نامه فسخ قراردادم را برای مدیرعامل استقلال ارسال کرده ام

او در خصوص وضعیت فعلی اش با استقلال گفت: از زمانی که به کرواسی آمده ام، وکیلم نامه فسخ قراردادم را برای مدیریت استقلال ارسال کرده است و من منتظر جواب این نامه هستم. فعلا علاقه‌مند به حضور در ایران هستم، اما با این مدیرعامل و دیگر افرادی که به او مشورت می‌دهند، حاضر به همکاری نیستم. باید به مجیدی برای علاقه مندی اش به استقلال تبریک بگویم. من با مجیدی درباره فسخ قراردادم صحبت کردم و او گفت من بابت این رفتار‌های مدیران استقلال با تو شرمنده ام. در حالی که او در این خصوص تقصیری ندارد. قرارداد من با استقلال فسخ شده است و طبیعتا جرائمی نیز برای استقلال در پی خواهد داشت. برای من خنده دار است که نامه‌ای برای من از طرف مدیرعامل ارسال شده است که تا ۵ روز دیگر باید در تمرینات شرکت کنم.

او درباره مشکلات مشابه رادوشوویچ با تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: ما خارجی‌ها برای کار کردن به فوتبال ایران آمده ایم و رادو نیز مشکلاتی در خصوص پرداخت نشدن قراردادش با پرسپولیس داشت. به همین دلیل به کرواسی آمد و می‌دانم که او در بین هواداران پرسپولیس بسیار محبوب است. رادو نیز مثل من از پرداخت نشدن حقوقش ناراحت است، اما در خصوص مشکلاتی که من داشتم او گفت که وضعیت پرسپولیس مقابل استقلال، مثل وضعیت رئال مادرید و استقلال است. من معتقدم مشکل اصلی استقلال سازماندهی است.

او در خصوص بهترین خاطره اش در استقلال گفت: بهترین خاطره ام مربوط به دربی می‌شود که ۲ پاس گل دادم و دوست عزیزم رادوشوویچ نیز در آن بازی در درون دروازه پرسپولیس بود.

میلیچ درباره دربی پیش روی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی بیان کرد: برای من سخت است که در این دربی حضور ندارم. در دربی‌ها شرایط تیم‌ها مهم نیست و بازیکنان با جنگندگی به خصوصی بازی می‌کنند. دوست دارم استقلال در این بازی پیروز شود.

مدیران استقلال مهمان نوازی ایرانیان را دچار خدشه کردند

او درباره صحبت هایش با هواداران استقلال خاطرنشان کرد: مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند، اما رفتار عده‌ای از مدیران استقلال به این مهمان نوازی خدشه وارد کرد. وسایل من به دلیل پرداخت نکردن کرایه خانه ام توسط مدیرعامل از سوی صاحب خانه نگه داشته شده است و از این بابت خیلی ناراحت شدم. فقط به خاطر این هواداران با مشکلات استقلال کنار می‌آمدم. از هواداران استقلال می‌خواهم که از برادران مجیدی حمایت کنند؛ چرا که کرایه هتل من را پرداخت کردند. امیدوارم فصل آینده نیز فرهاد مجیدی در تیم استقلال بماند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: