پایگاه خبری خانه فوتبال:

امروزه ماشین لباسشویی در زندگی ما نقش مهمی دارد و نبود آن در زندگی میتواند زندگی مارا مختل کند این ماشین ها بر اساس مدل اپشن های متفاوتی را دارند که البته بعضی از اپشن ها در ماشین لباسشویی مشترک میباشد در این مقاله قصد داریم علت ماندن آب در ماشین لباسشویی را برایتان باز گو کنیم با ما همراه باشید.

image_2a748c931e78bb49899e1d1ff2fc5c14ff7cf041

برای مصرف درست و اصولی از این ماشین‌ها حتما باید نکات زیادی را دانست و فقط دانستن بدر نمیخورد حتما باید رعابت کرد. ولی گاهی اوقات بعضی از قطعه های  این ماشین بر اثر خرابی و کارکرد زیاد یا مشکل مکانیکی یا قطعی برق خراب می‌شوند. در این مقاله به دلایلی که منجر به جمع شدن آب در ماشین لباسشویی که خاموش شده است می‌پردازیم. اهمیت ندارد که برند لباسشویی شما از کدام مدل است این مطلب برای همه ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک مثل هم هستند.

چرا ماشین لباسشویی خاموش شده است ولی آب داخل دیگ جمع می‌شود؟

مکانیزم لباسشویی به طوری طراحی شده که هنگام نصب لباسشویی شیر آب ورودی به لباسشویی متصل است و شیر آب  باز میشود ولی آب وارد لباسشویی نخواهد شد تا وقتی  که شما برنامه را نصب میکنید و کلید استارت را میزنید اما بعد از آن لباسشویی شروع به آبگیری و شستشو خواهد کرد. در لباسشویی های کنوود در صورتی که در این بخش مشکلی وجود داشت باید سریعا با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی کنوود تماس حاصل فرمایید.

حالا ممکن است وقتی متوجه میشوید با اینکه ماشین لباسشویی در حالت OFF یا استندبای میباشد آب وارد لباسشویی شده، همانطور که در بالا گفتیم نحوه عملکرد لباسشویی به گونه ای میباشد که با متصل شدن لباسشویی به آب و باز بودن شیر آب، آبی وارد دستگاه نخواهد شد تا هنگامی که استارت بعد از استارت کردن لباسشویی برد یا تایمر لباسشویی با قطعه‌ای به نام شیر الکتریکی دستور  و مگنت آن دریچه ورودی باز میشود و آب وارد دستگاه خواهد شد و بعد از پر شدن حد مجاز دوباره برد یا تایمر دستور قطع آب را خواهد داد.

وقتی که با گذشت زمان ممکن میباشد این قطعه (شیر الکتریکی) دچار ایراد خواهد شود و در حالت خاموش آب از آن عبور خواهد کرد و داخل لباسشویی آب جمع خواهد شد در این حالت حتما باید شیر برقی را کامل عوض کنید.

image_267cb2dc6c551467796227cb6b19ca725c3bf25a

مهمترین دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

اگر بعد از پایان کار ماشین لباسشویی داخل دیگ شست و شو آب دیده شود، بایستی دقت داشته باشید که این آب جمع شده تمیز یا کثیف میباشد. اگر کثیف باشد ، می تواند به جهت وجود انسداد در محل فاضلاب باشد که سبب شده تا آب به داخل ماشین برگردد. در لباسشویی های  اسنوا اگر که تعداد دفعات جمع شدن آب داخل ماشین در حالت خاموشی دستگاه بیشتر شود، باید شیر های آب گرم و سرد متصل به ماشین بسته بشود و در صورتی که در این مورد مشکلی داشتید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا تماس بگیرید.

در صورتی که در مدت زمان زیادی از یک برنامه شست و شوی ویژه ای استفاده بشود هم برگشت آب از جریان ورودی یکی از شیر های آب گرم یا سرد میتواند دلیل جمع شدن آب باشد. چک نمودن لاستیک سر اهرم فنر موجود در دستگاه، سوراخ شدن احتمالی لاستیک های دیواره دیگ یا دیافراگم هم میتواند از دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی باشند.

درباره ماشین لباسشویی های بکو در حالت کلی باید در صورت ایجاد هرگونه مشکل با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی بکو تماس گرفت تا به صورت تخصصی و فنی، دلیل جمع شدن آب را مورد بررسی قرار بگیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: