پایگاه خبری خانه فوتبال:

جان‌لوئیجی دوناروما که نقش بسزایی در قهرمانی تیم ملی فوتبال ایتالیا در رقابت‌های یورو 2020 داشت، پس از 6 فصل ایستادن در درون دروازه میلان به حضورش در این تیم پایان داد و حالا گفته می‌شود در آستانه عقد قراردادی پنج ساله با پاری‌سن‌ژرمن است.

بهترین بازیکن شانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا محصول آکادمی باشگاه میلان است و از 14 سالگی در این باشگاه عضویت داشت. او در ماه اکتبر 2015 و در سن 16 سالگی اولین بازی‌اش را برای روسونری در سری A انجام داد و در ادامه در 251 بازی از رقابت‌های مختلف درون دروازه این تیم ایستاد.

دونارومای 22 ساله با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» نوشت: برخی از انتخاب‌ها دشوار است اما بخشی از رشد یک مرد محسوب می‌شود. من از کودکی به میلان آمدم، هشت سال این پیراهن را با افتخار پوشیدم، با هم تیمی‌هایم، با مربیانم، همه آن کسانی که عضوی از باشگاه بودند و هستند، همراه با هواداران‌مان که سال‌های طولانی است جزئی جدایی‌ناپذیر از این خانواده هستند، جنگیدیم، رنج بردیم، برنده شدیم، گریه کردیم و جشن گرفتیم.

در ادامه پیام این دروازه‌بان ایتالیایی آمده است: من با پیراهن روسونری به اهداف شخصی نیز رسیدم، از جمله اولین حضورم در سری A ایتالیا در 16 سالگی. سالهای خارق‌العاده‌ای را با میلان سپری کردم که هرگز فراموش نخواهم کرد. اکنون زمان خداحافظی فرا رسیده است، انتخابی که در واقع آسان نبود و مطمئناً یک پست (اینستاگرامی) برای توضیح آن کافی نیست یا شاید حتی نتوان آن را توضیح داد چون عمیق‌ترین احساسات به سختی می‌توانند به کلمات ترجمه شود. آنچه می‌توانم بگویم این است که گاهی اوقات انتخابِ تغییر، رویارویی با چالش‌های مختلف، رشد و تکمیل خود، تصمیم درستی است.

دوناروما در پایان نوشت: تمام روسونری‌هایی که از روز اولم در این باشگاه تا روز آخر ملاقات کرده‌ام، همیشه به عنوان یک قسمت مهم و در واقع اساسی از مسیر زندگی‌ام در قلبم باقی می‌مانند. آرزو می‌کنم که میلان به همه موفقیت‌های ممکن برسد و این آرزوی قلبی‌ام است چون این به خاطر علاقه‌ای است که به این رنگ‌ها (رنگ پیراهن میلان) پیوند می‌دهد، احساسی که فاصله و زمان نمی‌تواند پاکش کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: