پایگاه خبری خانه فوتبال:

فدراسیون فوتبال سوریه به 3 دلیل اصلی اردن را برای میزبانی از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سوریه و عراق رقبای تیم ملی کشورمان هستند که از میزبانی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی محروم هستند.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال سوریه 2 روز پیش اعلام کرد ورزشگاه القویسمه اردن را برای میزبانی از بازی های خود در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 انتخاب کرده است.

در این گزارش به دلیل اصلی انتخاب اردن برای میزبانی از مسابقات انتخابی جام جهانی از سوی فدراسیون سوریه می پردازیم:

1-رابطه خوب  دو کشور و داشتن شروط میزبانی

فدراسیون سوریه با همتای اردنی اش ارتباطی مستحکم و خوب دارد و این دلیلی است که فدراسیون اردن از درخواست سوری ها استقبال گرم کرده است. اردن همچنین امکانات لازم برای برگزاری این مسابقات از جمله تامین شروط میزبانی از سوی  کنفدراسیون فوتبال آسیا که مهمترین آن داشتن تکنولوژی کمک داور ویدئویی است را دارد.

2-آب و هوای نزدیک به سوریه و ایجاد شرایط سخت برای رقبا

گزینه فدراسیون سوریه برای انتخاب میزبانی قطر بود ولی نزار محروس سرمربی سوریه نظر فدراسیون را تغییر داد چون رقبای سوریه مثل عراق خیلی خوب در رطوبت قطر بازی می کنند و شناخت خوبی از این شرایط آب و هوایی دارند. همچنین ایران و کره جنوبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس عملکرد خوبی دارند. به همین خاطر اردن را انتخاب کردند تا آب و هوایی شبیه به سوریه تیم ملی را در این رقابت ها کمک کند.

3-حضورپرشمار سوری ها در اردن

یکی از دلایل مهم دیگر که فدراسیون سوریه برای میزبانی از مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی اردن را انتخاب کرده حضور پرشمار سوری های مقیم این کشور است. طبق آخرین آمار بیش از نیم میلیون سوری در این کشور حضور دارند. با توجه به امکان حضور محدود تماشاگران در این رقابت ها این بهترین فرصت برای استفاده از حمایت تماشاگران بود.

اردن نسبت به قطر، بحرین و عمان سوری های بیشتری در خود جای داده است واین سومین دلیل فدراسیون سوریه است که اردن را برای میزبانی انتخاب کرده است.

سوریه یکی از رقبای شاگردان اسکوچیچ در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 است. اولین بازی تیم ملی کشورمان طبق برنامه اعلام شده در تاریخ 11 شهریور به میزبانی ایران مقابل سوریه برگزار می شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تصمیم رسمی خود درباره نحو برگزاری مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی 2022 را نگرفته است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: