پایگاه خبری خانه فوتبال:

بابک جهانبخش متولد 1 فروردین 1362 است. بابک جهانبخش هواداران زیادی دارد.بابک جهانبخش پسرش به نام آرتا دارد.بابک جهانبخش در رشته صداگذاری موسیقی فارغ التحصیل شده است.عکس جدید بابک جهانبخش و دوستانش را ببینید 

بیوگرافی بابک جهانبخش 

نام اصلی: علی جهانبخش

سال تولد: ۱ فروردین ماه ۱۳۶۲

محل تولد: بوخوم، کشور آلمان

ملیت: ایران

سبک: پاپ

همسران: مروارید شهریاری (سابق)، پریا پرتوی فرد

فرزند: آرتا

بابک جهانبخش بابک جهانبخش، متولد فروردین ماه سال ۱۳۶۲ برابر با ۲۱ مارس ۱۹۸۳ در بوخوم آلمان است. نام اصلی و شناسنامه ای او علی جهانبخش است. بابک جهانبخش فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده و تا به حال از پرطرفدارترین خواننده ها و موزیسین ها بشمار می رود. مدرک تحصیلی بابک جهانبخش دیپلم تجربی است. او یک خواهر کوچکتر از خود دارد.

دلیل به دنیا آمدن بابک جهانبخش در آلمان و مهاجرت خانواده اش، ادامه تحصیل پدرش بوده که برای ادامه تحصیل مجبور به اقامت چند ساله در آلمان می شود.

شروع فعالیت هنری بابک جهانبخش

بابک جهانبخش نوازندگی پیانو را از 5 سالگی زیر نظر استاد آلمانی در مدرسه موسیقی آزاد شهر بوخوم آلمان آغاز نمود و بعد از تحصیلات پدرش و بازگشت به ایران، علاقه خود را به موسیقی بیشتر دید و به صورت جدی تر موسیقی شرقی را دنبال کرد. اولین کسی که او را به خواننده شدن تشویق کرد مرحوم مجتبی میرزاده آهنگساز قدیمی بود. او دوره های آموزشی جدید را طی کرد و در سال 76 و در سن 14 سالگی، مجوز رسمی خود را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در آن زمان با تایید محمدعلی معلم همراه بود دریافت کرد و در همان سال یک کار را برای صدا و سیما ضبط نمود .

در سال 1382 تولید اولین آلبوم او شروع شد و در سال 1384 آلبوم چی شده را روانه بازار کرد و در همان سال هم به عنوان دومین پدیده سال انتخاب شد او با انتشار آلبوم من و بارون در 21 تیر 91 وارد مرحله جدیدی از فعالیت هنری خود شد .

ازدواج و طلاق بابک جهانبخش

بابک جهانبخشهمسر اول : آشنایی خواننده ایرانی با همسر اولش مروارید شهریاری در کنسرتی که در لندن برگزار شد برمیگردد و آن دو با هم در این کنسرت آشنا شدند و این دوستی به ازدواج منجر شد . مروارید شهریاری، متولد تهران و دارای مدرک مدیریت بازرگانی است، او در حال حاضر یک شرکت بازرگانی و یک کتاب ترجمه شده تخصصی در حوزه بازگانی دارد . همسر اولش یکی عوامل برگزار کننده کنسرتش در لندن بود . این زوج بدون خبر رسانه ها و در سکوت خبری و به دلیل نامعلومی از هم جدا شدند و طلاق گرفتند و یک پسر به نام آرتا از آنها باقی مانده است .

همسر دوم : در روزهای پایانی آذر 1396 بابک جهانبخش با انتشار عکسی دونفره از ازدواج خود با خانم پریا پرتوی فرد طراحی و مدل لباس خبر دارد و برای اولین بار به مناسبت تولد همسرش عکسی از وی منتشر کرده و گفته است که برای هرز نرفتن و زندگی هرز نداشتن دوباره ازدواج کردم. ( پریا پرتوی فرد یک دختر از همسر اول خودش حمید خندان دارد )

نظر بابک جهانبخش درباره موسیقی تکراری

بابک جهانبخش می گوید: مخاطب تکرار را می پسندد تنها به این خاطر سراغ کارهای مختلف می روم تا برچسب تکراری و یکنواخت بودن از روی من برداشته شود. در واقع من در این سالها به این عقیده رسیده ام که مخاطبان ما تکرار را دوست دارند. زیرا وقتی از شما می خواهند که کاری شبیه «من و بارون»،« چی شده» یا «دوست دارم» را اجرا کنی یعنی من تکراری می خواهم. فضاها محدود می شود ولی خب ما هم مطمئنا چیزی را که مخاطبان مان می پسندند را کار می کنیم. من تمام چیزهایی را که می خوانم به ویژه ترانه ها و کارهایی که مال خودم است، در واقعیت تجربه کردم و تمام شان برای من حقیقی و قابل لمس است احتمالا بعضی از این کارها حس الان من نباشند ولی کاملاً حس شان کردم. به همین خاطر تا چیزی را باور نداشته باشیم نمی توانیم آنرا به همان خوبی انتقال دهیم. 

کارهای مورد علاقه بابک جهانبخش

فوتبال که یکی از اجزای مهم زندگی من است ، فوروارد و هافبک راست پست تخصصی من بود و در آلمان هم که بودم در تیم پایه بوخوم بازی می کردمدر یک دوره حتی کاپیتان یکی از تیم ها بودم لباس تیم مان هم آبی بود . وقتی از آلمان برگشتم به ایران از آنجایی که همه خانواده من استقلالی بودند من هم به این تیم علاقمند شدم و بعد در مدرسه فوتبال این باشگاه هم ثبت نام کردمفوتبالم هم خوب بود و خوب هم پیشرفت کردم ولی چون خلق و خوی من با بچه هایی که آنجا بودند فرق داش بعضی بی احترامی ها به من خیلی فشار می آوردهمین باعث شد که دیگر قید فوتبال را بزنم و تمام تلاش خودم را در موسیقی بگذارم

 شهرت بابک جهانبخش 

بابک جهانبخششهرت بابک جهانبخش تنها با یک آهنگ خاص نبوده است، بلکه این خواننده با پشتکار با انتشار اولین آلبوم خود به نام " چی شده" در بین موسیقی دوستان مشهور شد. پس از انتشار آلبوم چی شده در سال 1384، جهانبخش آلبوم "من و بارون" را در تابستان 1391 منتشر کرد که موجب شروع مرحله‌ی جدیدی از زندگی وی شد. آهنگ‌های این آلبوم بیش از اندازه طرفدار داشته و میزان دانلود آهنگ این آلبوم در رسانه‌ها بسیار زیاد بوده است، البته ناگفته نماند که طرفداران پَر و پا قرص جهانبخش با خرید سی دی موسیقی از او حمایت فراوانی کردند.  

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: