پایگاه خبری خانه فوتبال:

حمید شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مصاف حساس امشب سپاهان و ذوب آهن اظهار داشت: متأسفم که ذوب آهن به این حال و روز افتاده و اگر مقابل سپاهان شکست بخورد وضعیت سقوط آن پیچیده‌تر می‌شود، برای من که در مکتب ذوب آهن بزرگ شدم و شش هفت سال در این تیم بودم این وضعیت ناراحت کننده است.

با سقوط ذوب آهن فوتبال اصفهان نابود می‌شود

وی با بیان اینکه اگر ذوب آهن سقوط کند فوتبال اصفهان نابود می‌شود، افزود: اینقدر که ذوب آهن در بازیکن سازی فوتبال اصفهان نقش دارد، سپاهان به هیچ عنوان در آن نقش بازی نمی‌کند و خیلی از بازیکنان خوب اصفهان را ذوب آهن به فوتبال ایران معرفی کرد.

پیشکسوت تیم‌های سپاهان و ذوب آهن ادامه داد: من سپاهان را نیز قلباً دوست دارم، ولی دلسوز ذوب آهن هستم که آقایان نباید می‌گذاشتند به این حال و روز بیفتد که هفته‌های آخر به این شرایط بیفتیم وضعیتی که واقعاً اسفناک است و ذوب آهن باید روزهایی نتیجه می‌گرفت که به این روزها دل نمی‌بست و با عدم مدیریت این کار را با خود کرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم تخریب ذوب آهن سهوی بوده و عمدی در کار نبوده باشد و تأسف بزرگ آنجاست که این کار از عمد باشد و عواملی در کار باشند که بخواهند ذوب آهن به این روز برسد و اصفهان یک تیم داشته باشد موضوعی که از اوایل فصل خیلی به گوشم می‌خورد ولی ای کاش حداقل سهوی باشد و عوامل فوتبالی در کار دست داشته باشند.

سپاهان قهرمانی را از خودش گرفت

شفیعی در خصوص وضعیت سپاهان در فصل جاری لیگ برتر گفت: سپاهان موقعی شرایط را به خودش سخت کرد که محرم نویدکیا بازی با فولاد و پیکان مساوی کرد تا شرایط را برای خودش سخت کند. من مطمئن بودم پرسپولیس در اهواز امتیاز می‌دهد و اینجاست که شما باید با تیم میلیاردی ریسک کنید و نتیجه بگیرید.

وی اضافه کرد: در بازی با فولاد آنها از دقیقه ۶۰ موقعیت ایجاد کردند و آنجا باید پنج تعویض کنی نه اینکه دقیقه ۸۵ یک تعویض کنید، البته من ایراد را از محرم نویدکیا نمی‌بینم، این‌ها تفکر کادر فنی میلیاردی است که از دقیقه ۶۰ محتاط بازی کنند و برای حفظ یک امتیاز عقب بنشینند و در اهواز یک امتیاز بگیرند.

پیشکسوت تیم‌های سپاهان و ذوب آهن ادامه داد: وقتی سپاهان با این تشکیلات و بازیکنان از تعویض‌های خود استفاده نکند و بگذارد تیمی مثل فولاد دو سه موقعیت ایجاد کند نتیجه از دست دادن امتیاز می‌شود، بازی پیکان نیز به همین منوال بود و می‌توان گفت آن بازی فاجعه بود که تحت تأثیر از کادر فنی است، محرم فصل اول مربیگری خود را سپری می‌کند و هنوز جوان است.

وی تاکید کرد: سپاهان این فصل امتیازات زیادی برای کمبود تجربه از دست داد، محرم نویدکیا تفکر رو به جلو دارد، وقتی در تیم ملی امید و سپاهان هم با محرم همبازی بودم تفکر تهاجمی او را دیدم و ذات او بازی مالکانه و رو به جلو است و زمان می‌برد تا نگاه دفاعی را نیز به تیم تزریق کند و در این راستا باید کادر فنی به او کمک کنند.

شفیعی افزود: سپاهان امتیازاتی را از دست داد که الان برای آنها مشکل ایجاد کرده، در حالی که پرسپولیس امتیاز خاص و حادی را در کورس قهرمانی از دست نداده ولی سپاهان امتیازات بدی را از دست داده ولی با این حال شرایط همچنان کورس قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان ادامه دارد.

برای وضعیت دربی اصفهان ناراحتم

پیشکسوت تیم‌های سپاهان و ذوب آهن ادامه داد: من برای هر دو تیم اصفهانی بازی کردم و واقعاً نمی‌توانم بگویم دوست دارم چه تیمی ببرد و دو سه روز است که برای این بازی ناراحت هستم که بازی در این شرایط برگزار می‌شود و امیدوارم هر اتفاقی که خیر است رخ دهد.

وی در خصوص تاکتیک بازی سپاهان اظهار کرد: سیستم بازی ۳-۳-۴ محرم نویدکیا در سپاهان برای تیم‌هایی که هم سطح آن یا ضعیف‌تر از سپاهان بودند و مشکل چندانی برای تیم ایجاد نکردند و پرس جلو شدید را نکردند واقعاً اذیت کننده است و این تیم‌ها را نابود می‌کند و با مالکیت و حفظ توپ در یک سوم میانی و انتقال آن به خط حمله و ارسال توپ به کناره‌ها سعی در ایجاد موقعیت دارند.

شفیعی تصریح کرد: سپاهان با استفاده از قدرت کنار زمین خود از سمت چپ با نورافکن محبی و سمت راست با حسینی و اسماعیلی فر سعی در زدن به قلب دفاع تیم مقابل و استفاده از شهباز زاده را دارند، به شخصه خیلی انتظار داشتم محرم از سیستم سه دفاعه استفاده کند که در این فصل مجالی برای آن نشد.

مجتبی حسینی هوش فوتبالی بالایی دارد

وی در خصوص سبک بازی ذوب آهن بیان داشت: من با مجتبی حسینی دو سه سال در ذوب آهن همبازی بودم، او فوق‌العاده بازیکن و مربی باهوشی است و هوش فوتبالی بالایی دارد و در بحث مربیگری چیزی که در این چند سال از او دیدم حتی وقتی با یحیی کار می‌کرد، خیلی به او کمک کرد و نکات زیادی را هم از او یاد گرفت و این دو با یکدیگر به تکامل خوبی رسیدند.

پیشکسوت تیم‌های سپاهان و ذوب آهن ادامه داد: مجتبی حسینی در بحث تاکتیکی فوق‌العاده قوی است و تنوع تاکتیکی بیشتری نسبت به سپاهان دارد و اگر نویدکیا به یک سیستم بسنده می‌کند، حسینی تغییر تاکتیک را بهتر و بیشتر اعمال می‌کند البته که محرم نیز بازیکنی بود که دز زمان بازی نیز باهوش بود و اگر خیلی جاها خود او تصمیم گیرنده باشد نظرات تأثیرگذار بیشتری می‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه احتمال قهرمانی سپاهان را چقدر می‌داند، گفت: احتمال قهرمانی سپاهان را خیلی زیاد می‌دانستم و سپاهانی هستم و با تمام وجود دوست دارم این تیم قهرمان شود و بعد از چند سال با حضور ساکت این اتفاق بیافتد و امیدوارم این لغزش‌ها در یکی دو بازی کار دستش ندهد.

شفیعی با تاکید بر اینکه یکدست بودن یک تیم تأثیر زیادی در موفقیت آن دارد، تصریح کرد: نگاه سپاهان باید به لغزش پرسپولیس باشد تیمی که یکدست است و خیلی از قهرمانی‌ها موقعی اتفاق افتاده که با وجود نداشتن مهره آن‌چنانی یک تیم با همدلی به قهرمانی رسیده و اکثراً در ایران تیم‌های قهرمان ۱۴-۱۳ بازیکن هماهنگ را داشتند که با همدلی به موفقیت رسیده‌اند و پرسپولیس این امتیاز را دارد.

شرایط فوتبالی باشد ذوب آهن می‌ماند

وی با بیان اینکه امیدوارم در هفته‌های پایانی لیگ شاهد فوتبال پاک باشیم، گفت: با نگاهی که جدول مسابقات کردم احتمال می‌دهم ذوب آهن در لیگ بماند، ولی اینقدر از فوتبال چیزهای افتضاح می‌بینیم و می‌شنویم که دیگر به چیزی در فوتبال اعتماد نیست، وقتی صدا و سیما اینقدر راحت در مورد تبانی و شرط بندی صحبت می‌کند یعنی شرایط خیلی بد و خیلی زیاد و گسترده است.

پیشکسوت تیم‌های سپاهان و ذوب آهن تاکید کرد: ذوب آهن با مجتبی حسینی توانمندی ماندن در لیگ را دارد و امیدوارم یک اتفاق فوتبالی رخ دهد و اصلاً نمی‌توانم درک کنم که ذوب آهن را در لیگ یک ببینم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: