پایگاه خبری خانه فوتبال:

با وجود گذشت بیش از دو سال از فینال جام اتحادیه فوتبال انگلیس - دیداری که در آن خودداری کپا آریسابالاگا دروازه‌بان چلسی از دستور سرمربی وقت تیم مائوریتزیو ساری برای خروج از میدان و دادن جای خود به ویلی کابایرو جنجال‌ساز شد - اتفاقاتی که در آن شب رخ داد، هنوز برای خیلی‌ها غیرقابل هضم است.

در آن بازی چلسی و منچسترسیتی تا پایان وقت‌های اضافه مساوی بودند، درست پیش از آغاز ضربات پنالتی ساری دستور داد دروازه‌بان‌های تیمش تعویض شوند اما کپا در کمال ناباوری از خروج از میدان امتناع کرد و این موضوع خشم شدید ساری را در پی داشت. در نهایت کپا برخلاف دستور ساری در زمین بازی ماند و نتوانست در ضربات پنالتی به چلسی برای کسب جام کمک کند و من‌سیتی در ضربات پنالتی 4 بر 3 بازی را برد.

آن حادثه بازتاب گسترده‌ای در دنیای فوتبال داشت و حالا پس از دو سال، کپا جزئیات دقیق آن را تشریح کرده است.

کپا در یادداشتی در سایت «پلیرز تریبون» نوشت: بگذارید یک بار برای همیشه این داستان را تمام کنیم. آن اتفاق فقط یک سوء تفاهم بزرگ بود. بعد از مهار یک توپ، دردی در پای خود احساس کردم و به همین دلیل هم از پزشک تیم خواستم بیاید تا مطمئن شوم اتفاقی نیفتاده اما بیشتر از آن می‌‌خواستم کمی وقت‌کشی کنم تا بازیکنان‌مان بتوانند نفسی تازه کنند. ناگهان دیدم که سرمربی، مائوریتزیو ساری ویلی کابایرو رو به کنار زمین فرستاد تا خودش را برای ورود به میدان گرم کند. او فکر می‌کرد که من نمی‌توانم به بازی ادامه دهم. نیت من درست یا غلط، فقط این بود که کمی از وقت بازی را بگیرم تا به تیم‌مان کمک کنم. من هیچ مشکل حادی نداشتم که بخواهد مانع ادامه حضورم در زمین بازی شود.

کپا ادامه داد: به همین دلیل سعی کردم به کادر فنی علامت بدهم که مشکلی ندارم و مصدوم نیستم اما ما در ومبلی و در حضور بیش از 80 هزار تماشاگر بازی می‌کردیم و ساری متوجه نشد که من چه می‌گویم. زمانی که داور چهارم تابلوی تعویض را بالا برد، خب مسلماً من باید از زمین خارج می‌شد و متأسفم که این کار را نکردم. بله کار من اشتباه بود و به همین خاطر از همه آنهایی که به خاطر آن حرکت من اذیت شدند عذرخواهی می‌کنم. از ساری که طوری به نظر رسید که انگار من در ملا عام نادیده‌اش گرفتم، از ویلی، هم‌تیمی حرفه‌‌ای و فوق‌العاده و از سایر بازیکنان و هواداران چلسی که به خاطر حواشی و سر و صداهای به وجود آمده در روزهای بعد آزرده خاطر شدند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: