پایگاه خبری خانه فوتبال:

باشگاه ذوب‌آهن پس از بقا درلیگ برتر بیانیه‌ای را در تمجید از باشگاه تراکتور منتشر کرد که کاملا مغایر با دیدگاه این باشگاه پیش از بازی‌ هفته پایانی دارد.
به گزارش خبرنگارورزشی خبرگزاری فارس، پیش از هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر اعتصاب برخی از بازیکنان تراکتور و خروج از اردوی تیم باعث شد باشگاه ذوب‌آهن بیانیه‌ای را منتشر و نسبت به اتفاقات رخ داده اظهار نگرانی کند. چرا که با توجه به شرایط جدولی، نتایج سه بازی ذوب‌آهن-مس رفسنجان، نفت مسجدسلیمان-آلومینیوم اراک و تراکتور-سایپا کاملا به یکدیگر مربوط و تعیین کننده دومین تیم سقوط کننده لیگ برتر بودند.
ذوب‌آهن در بیانیه‌ای با عنوان تبرداران را متوقف کنید (اینجا بخوانید) پیش از بازی آخر، از محروم شدن سرمربیان آلومینیوم و تراکتور و همچنین تعیین تکلیف سرمربی جدید تیم تبریزی به عنوان عاملی که کام همه هواداران فوتبال پاک را تلخ کرده، نام برد و اعلام کرد؛ گویی تبرداران توطئه عزمی جزم برای انداختن درختی به قدمت تاریخ فوتبال ایران را دارند. در این بیانیه همچنین از تعیین ۳ ناظر برای مسابقه ذوب آهن-مس رفسنجان و نبود چنین تمهیداتی برای دو بازی دیگر به عنوان موضوعی قابل تامل نام برده شد. ابراز نگرانی‌ در خصوص بازی‌های هفته آخر تا جایی پیش رفت که دامنه آن به مجلس شورای اسلامی کشیده شد و رئیس مجمع نمایندگان اصفهان نیز به این اتفاقات واکنش تندی را نشان و تذکری جدی را هم به رئیس فدراسیون فوتبال داد.

اما این دیدگاه با وجود شکست ذوب‌آهن در هفته پایانی و با توجه به نتایج رقم خورده در دو بازی دیگر که باعث بقای این تیم در لیگ برتر شد، به کلی تغییر یافت و روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن امروز بیانیه زیر را در تمجید و تشکر ازباشگاه تراکتور تبریز منتشر کرد:

" سبز ماندیم / سپاس تراکتور

لیگ فرسایشی و کابوس وار بیستم با تمام حاشیه‌ها به خیر گذشت. فصلی پر فراز و نشیب و البته تلخ که فرجامی نیک را به دنبال داشت. ذوب آهن با 54 سال سابقه در سطح اول ورزش ایران و البته فوتبال آسیا، سبز ماند تا فرصت دیگری برای احیا خود در پیش رو ببیند. هر چند در طول فصل بیستم ناداوری‌ها و هجمه‌های مختلف، فشار مضاعفی را به مجموعه باشگاه و تیم فوتبال ذوب آهن وارد ساخت اما خداوند کریم را شاکریم که می‌توانیم بار دیگر خود را آماده حضوری متفاوت در لیگ بیست و یکم کنیم. شکست‌ها، تجربه‌های سهمگینی بودند که می‌توانستند این سبزی مدام را از ریشه بخشکانند اما همراهی، نگرانی‌ها و دعای خیر دوست داران فوتبال پاک، مردم اصفهان و هواداران مانع آن شد.

از این رهگذر از مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان تیم تراکتورسازی تبریز که در نبرد پایانی لیگ بیستم، با ارائه فوتبال پاک و با غیرت مثال زدنی به درخت تنومند فوتبال ذوب آهن کمک کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

روابط عمومی و امور بین الملل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان"

در هر حال بقای ذوب‌آهن در لیگ برتر اتفاق خوشایندی است که نگرانی‌های بخش بزرگی از جامعه فوتبال را برطرف کرده اما انتشار بیانیه‌های احساسی و شتاب زده کاری نیست که به سود تیم‌ها باشد. همین بیانیه‌ها که در مقام حق خواهی و به عنوان فریاد مظلومیت منتشر می‌شوند اولین چاله برای زیاد شدن چالش‌های یک باشگاه است. این فریادی است که سال‌ها دلسوزان فوتبال برای نجات تیم‌ها از شائبه‌ها و حواشی سر می‌دهند. انتشار پی در پی بیانیه‌ها موضوعی است که شاید برای منتشرکنندگان آن جذابیت داشته باشد اما متاسفانه و در واقع دودی است که به چشم تیم‌ها و هوادارانشان می‌رود.

یک بیانیه احساسی باعث شد که فوتبال ایران طی سه روز در التهاب شدیدی غوطه ور شود اما آیا منتشر کنندگان این بیانیه این موضوع را در نظر نگرفته بودند که اگر تراکتور سایپا را شکست بدهد، انگشت اشاره‌ای که به سمت تیم تبریزی گرفته شده، پس ازپایان بازی‌ها به کدام طرف می‌چرخد؟! این در حالی است که مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن نیز پیش از برگزاری هفته پایانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس اعلام کرد: "نگرانی نداریم. باید باید سعی کنیم خودمان پیروز شویم که سرنوشت ما به آن بازی گره نخورد. اینکه پیشاپیش قضاوت کنیم درست نیست و ان‌شاالله همه تیم‌ها جوانمردانه بازی می‌کنند. بالاخره برای هر تیمی اعتبار خودش مهم است. مسئولین فوتبال هم حتما خودشان نگران هستند، دغدغه دارند و تدابیر لازم را در نظر گرفته‌اند تا شرایط مناسب فراهم ب

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: