پایگاه خبری خانه فوتبال:

در حالیکه 22 روز دیگر مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برگزار می شود، هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا مکانیزم دقیق برگزاری این مسابقات را اعلام نکرده و در رسانه های عربی منطقه اخباری درخصوص نحوه احتمالی برگزاری این مسابقات مطرح شده است.

صفحه توئیتری "معرض الکرة العراقیة" در خبری عنوان کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهادی را به 12 تیمی که برای صعود به رقابت های جام جهانی قطر رقابت می کنند، ارائه می دهد تا این تیم ها هر دور از مسابقات را در یک کشور خاص و یا در زمین بی طرف برگزار کنند.

این صفحه عراقی در ادامه اعلام کرده است: اولین کشوری که با این پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کرده، فدراسیون فوتبال ژاپن بود. این تیم همچنین درخواست رسمی برای میزبانی مسابقات گروه خود و یا گروه دیگر که شامل تیم های ملی ایران، کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه می شود را نیز ارائه کرده است.

علاوه بر این، وب سایت لبنانی lebanonfg نیز با انتشار همین خبر نوشته است: علیرغم تمایل هر کشور برای میزبانی مسابقات خود در مرحله مقدماتی جام جهانی  2022 قطر، اما ایده برگزاری متمرکز مسابقات در اولویت قرار دارد.

این وب سایت به نقل از رسانه های عراقی، ژاپنی و عمانی خبر داده است: AFC به فدراسیون های حاضر در این مرحله پیشنهاد برگزاری مسابقات به صورت گروهی را داده است. ژاپن نیز اعلام کرده در صورتی که AFC کشوری را از هر گروه ملزم به میزبانی از تیم های همگروهی اش کند، آماده است تا میزبانی برگزاری مسابقات گروه خودش و یا حتی گروه دیگر که ایران در آن حضور دارد را برعهده بگیرد.

این پیشنهاد پس از آن مطرح می شود که فدراسیون فوتبال استرالیا به دلیل قرنطینه و وضعیت اپیدمی کرونا در این کشور، میزبانی از چین در اولین دیدار خود انصراف داد و بابت این مسئله عذرخواهی کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش و رایزنی های خود با مقامات استرالیایی را انجام داد تا آنها در این زمینه برای تیم ملی فوتبال استرالیا یک استثنا قائل شوند که این مسئله از سوی مقامات این کشور رد شد.

پیش از این نیز فیفا از اعطای میزبانی به کشور عراق خودداری کرده بود، در حالی که این نهاد موافقت کرد که مسابقات تیم ملی فوتبال سوریه در خاک اردن برگزار شود. از سوی دیگر، فدراسیون فوتبال لبنان با درخواست همتای کره ای خود برای برگزاری برعکس مسابقات دو کشور موافقت کرد. در نتیجه بازی رفت که قرار بود به میزبانی لبنان برگزار شود، به کره جنوبی منتقل شده و بازی برگشت به جای سئول، در بیروت به انجام برسد.

باید دید در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چه سیستمی را برای برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی اعلام خواهد کرد. پیش از این اعلام شده بود که مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام می شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: