پایگاه خبری خانه فوتبال:

به نقل از نشریه مارکا، جدایی لیونل مسی از بارسلونا جنجال‌آفرین شده و البته این به خاطر غیرمنتظره بودنش بعد از انتشار کلی خبر درباره توافق دو طرف، کاملاً طبیعی است اما چیزی که شاید عجیب به نظر برسد رویکرد رئیس باشگاه خوان لاپورتا درباره این موضوع یا حداقل پیامدهای آن است.

یک روز پس از آنکه تصاویری از برخورد سرد لیونل مسی با خوان لاپورتا هنگام خروج او از ساختمان باشگاه بعد از نشست خداحدافظی‌اش منتشر شد، شب گذشته (دوشنبه) حقیقتی دیگر درباره رویکرد رئیس باشگاه بارسلونا نسبت به جدایی کاپیتان آرژانتینی تیم فاش شد که خشم هواداران را نسبت به او دو چندان کرد.

خائومه یوپیس، عضو سابق کمیسون «اسپای» (یکی از شاخه‌‌های اجرایی باشگاه) بارسلونا که بعد از جدایی مسی از سمت خود استعفا کرد، مدعی شد که باشگاه به اندازه کافی برای نگه داشتن کاپیتان آرژانتینی‌اش تلاش نکرده است و انگشت اتهام را هم به سوی خوان لاپورتا گرفت.

او در برنامه تلویزیونی Que t’hi jugues گفت: 25 روز دیگر به پایان پنجره باقی مانده بود و من فکر می‌کنم که هر کاری که می‌شد برای ماندن مسی انجام داد، انجام نشد. انگیزه‌ای واقعی از سوی باشگاه برای حفظ مسی وجود نداشت. با جدایی مسی حقوق هنگفتی که باشگاه می‌پرداخت تنها برای کوتاه مدت سبک خواهد شد اما هنوز کلی بازیکن، مربی و اعضای کادر فنی دیگر هستند که حقوق‌های بالا دریافت می‌کنند. باشگاه کسی را می‌خواست که بتواند این فشار مالی ناشی از پرداخت حقوق‌ها را سبک کند و من فکر می‌کنم که این اتفاق با اعمال فشار از سوی مدیران اجرایی باشگاه رخ داد تا ما بتوانیم بخشی از درآمد باشگاه را ذخیره کنیم. به عقیده من اما می‌شد کلی کار دیگر انجام داد که نگذاریم مسی برود.

یوپیس در پایان روی زخم هواداران بارسلونا نمک پاشید و گفت: من درک نمی‌کنم چرا در حالی که هواداران بارسلونا به خاطر رفتن مسی اشک می‌ریختند، چرا لاپورتا باید همراه با رئیس رئال مادرید غذایی دریایی صرف کند. سوپرلیگ (دلیل ملاقات لاپورتا و پرس) پروژه مهمی است اما آینده مبهمی دارد. الان ما باید مراقب وجهه باشگاه باشیم.

در همین حال تصاویری منتشر شده است که مسئولان باشگاه بارسلونا را در حال جمع‌آوری پوسترهای مسی از روی ساختمان‌های این باشگاه نشان می‌دهد، ضمن اینکه فابریتزیو رومانو کارشناس نقل و انتقالات شبکه اسکای اسپورت ایتالیا هم مدعی شده است که PSG کاملاً از خرید مسی مطمئن است و اینکه این باشگاه 48 ساعت قبل پیشنهاد رسمی‌اش را به بازیکن آرژانتینی ارائه کرده است. او همچنین خبر اخیر مبنی بر پیشنهاد باشگاه بارسلونا برای جلوگیری از پیوستن مسی به پاری‌سن‌ژرمن را تکذیب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: