پایگاه خبری خانه فوتبال:

بیوگرافی شجاع خلیل زاده​

شجاع خلیل زاده بازیکن فوتبال ایرانی است.شجاع خلیل زاده بازی حرفه ای خود را از مس شروع کرد. شجاع خلیل زاده عضو باشگاه فوتبال الریان قطر است. شجاع خلیل زاده عضو تیم ملی فوتبال ایران است. شجاع خلیل زاده مدافع پست میانی است.

بیوگرافی شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل‌زاده (زاده ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۸ - بهنمیر) بازیکن فوتبال ایرانی است. خلیل‌زاده فوتبال حرفه‌ای خود را از مس رفسنجان شروع کرد و توسط مرفاوی مربی وقت مس کرمان به این تیم در لیگ برتر پیوست. او سابقهٔ بازی در سپاهان و تراکتورسازی را نیز دارد. او هم‌اکنون عضو باشگاه فوتبال پرسپولیس است.

شجاع خلیل زاده

قبل از فوتبالیست شدن در کنار پدرش کار می کرد کشاورزی میکرد و در پرورش ماهی به پدرش کمک می کند. به گفته اش کار کردن در زمین و کشاورزی کردن ورزیده ترش کرد.در کنار کار در رشته کشتی نیز تمرینات زیادی انجام داده و دو سال به عنوان کشتی گیر فعالیت کرده اما علاقه ای به آن نداشت برای همین ادامه نداد.

در واقع از همان کودکی حتی زمانی که کشتی می گرفت تب فوتبال داشته است.فوتبالش را از جوانان شهرداری امیرکلا در سال 2006 شروع کرد سپس یکسال هم در خوشنوش ساری بازی کرد اما بصورت حرفه ای از سال 87 با قردار داد دوساله با مس رفسنجان به میدان رفت.در سال 2010 به مس کرمان پیوست و سه فصل برای این تیم بازی کرد او از سال 2013 به سپاهان اصفهان رفت اما جعلی بودن کارت پایان خدمت او را به دردسر انداخت.

جعل کارت پایان خدمت

شجاع خلیل زاده

حوزه نظام وظیفه در پاییز سال ۱۳۹۳ با ارسال یک لیست به سازمان لیگ، کارت پایان خدمت ۲۷ بازیکن شاغل در فوتبال ایران را ابطال کرد که نام شجاع خلیل‌ زاده نیز در این لیست به چشم می‌ خورد.

گفته شد معافیت کارت پایان خدمت وی غیر قانونی بوده است، همین شد که برای گذراندن خدمت سربازی به تیم تراکتور سازی تبریز رفت.شجاع خلیل‌ زاده در فصل ۱۳۹۶ – ۹۷ لیگ برتر با نظر برانکو با قراردادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست که با کسر مالیات و … می گوید 500 میلیون گرفته است.

آمار باشگاهی شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده

مس رفسنجان

شجاع خلیل‌زاده از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ در باشگاه فوتبال مس رفسنجان، ۴۲ بازی رسمی انجام داد و یک گل هم زد.

 

شجاع خلیل زاده

 

مس کرمان

او پس از جدایی از مس رفسنجان به مدت ۳ فصل در مس کرمان حضور داشت و با نمایش موفق خود در ۶۴ بازی رسمی که انجام داد مورد توجه تیم‌های مطرح لیگ برتر قرار گرفت.

 

سپاهان

شجاع خلیل‌زاده برای سپاهان ۵۸ بازی رسمی انجام داده‌است و یک فصل هم برای گذراندن سربازی به تراکتورسازی (به صورت قرضی) منتقل شد.

 

تراکتورسازی (سربازی)

انتقال شجاع خلیل‌زاده به تراکتورسازی درچارچوب قراردادهای قرضی انجام شد و او پس از انجام ۲۳ بازی برای تراکتورسازی و زدن ۲ گل که یکی در لیگ قهرمانان آسیا بود،به سپاهان بازگشت.

پرسپولیس

شجاع خلیل‌زاده در فصل ۱۳۹۶–۹۷ لیگ برتر فوتبال ایران، با قراردادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست؛ شجاع خلیل‌زاده که فصل قبل (۱۳۹۵–۹۶) در تیم فوتبال سپاهان توپ می‌زد و شایعات زیادی پیرامون حضورش در تیم فوتبال پرسپولیس مطرح بود، با نظر مستقیم برانکو ایوانکوویچ توسط پرسپولیس جذب شد. او در اولین بازی خود در لیگ برتر برای پرسپولیس، توانست اولین گل خود را برای پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان بزند.

دومین گل شجاع خلیل‌زاده برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و در بازی رفت پرسپولیس و الاهلی به ثمر رسید؛ او با ضربهٔ سر دروازه الاهلی را به شکلی زیبا باز کرد که بعداً این اتفاق به شدت مورد توجه عربستانی‌ها و هواداران الهلال عربستان قرار گرفت.

آمار حرفه ای باشگاهی تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
باشگاه دسته فصل لیگ جام حذفی آسیا دیگر مجموع
بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل
مس رفسنجان لیگ یک ۸۸–۱۳۸۷ ۲۰ ۰ ۴ ۰ _ _ ۲۴ ۰
مس رفسنجان لیگ یک ۸۹–۱۳۸۸ ۲۲ ۱ ۳ ۰ _ _ ۲۵ ۱
مجموع مس رفسنجان ۴۲ ۱ ۷ ۰ _ _ ۴۹ ۱
مس کرمان لیگ برتر ۹۰–۱۳۸۹ ۲۴ ۰ ۱ ۰ _ _ ۲۵ ۰
مس کرمان لیگ برتر ۹۱–۱۳۹۰ ۲۸ ۱ ۳ ۰ _ _ ۳۱ ۱
مس کرمان لیگ برتر ۹۲–۱۳۹۱ ۲۲ ۰ ۱ ۰ _ _ ۲۳ ۰
مجموع مس کرمان ۷۴ ۱ ۵ ۰ _ _ ۷۹ ۱
سپاهان لیگ برتر ۹۳–۱۳۹۲ ۲۶ ۰ ۱ ۰ ۶ ۰ _ ۳۳ ۰
سپاهان لیگ برتر ۹۴–۱۳۹۳ ۹ ۰ ۰ ۰ _ _ ۹ ۰
مجموع سپاهان ۳۵ ۰ ۱ ۰ ۶ ۰ _ ۴۲ ۰
تراکتور (قرضی) لیگ برتر ۹۵–۱۳۹۴ ۲۳ ۲ ۳ ۰ ۴ ۱ _ ۳۰ ۳
مجموع تراکتور ۲۳ ۲ ۳ ۰ ۴ ۱ _ ۳۰ ۳
سپاهان لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵ ۲۳ ۰ ۴ ۰ _ _ ۲۷ ۰
مجموع سپاهان ۲۳ ۰ ۴ ۰ _ _ ۲۷ ۰
پرسپولیس لیگ برتر ۹۷–۱۳۹۶ ۲۷ ۳ ۳ ۱ ۱۱ ۱ ۱ ۰ ۴۲ ۵
پرسپولیس لیگ برتر ۹۸–۱۳۹۷ ۲۷ ۲ ۴ ۰ ۱۰ ۲ _ ۴۱ ۴
پرسپولیس لیگ برتر ۹۹–۱۳۹۸ ۲۲ ۱ ۳ ۰ ۲ ۰ _ ۲۷ ۱
پرسپولیس لیگ برتر ۰۰–۱۳۹۹ _ _ ۷ ۲ _ ۷ ۲
مجموع پرسپولیس ۷۶ ۶ ۱۰ ۱ ۳۰ ۵ ۱ ۰ ۱۱۷ ۱۲
الریان لیگ ستارگان ۲۰۲۰–۲۰۲۱ ۱۳ ۲ ۲ ۰ ۶ ۱ ۳ ۰ ۲۴ ۳
مجموع الریان ۱۳ ۲ ۲ ۰ ۶ ۱ ۳ ۰ ۲۴ ۳
مجموع آمار ۲۸۶ ۱۲ ۳۲ ۱ ۴۶ ۷ ۴ ۰ ۳۶۸ ۲۰
بازی های ملی
تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱[۸]

 

ایران
سال بازی گل
۲۰۰۹ ۱ ۰
۲۰۱۲ ۶ ۰
۲۰۱۳ ۱ ۰
۲۰۲۰ ۲ ۰
۲۰۲۱ ۵ ۱
مجموع ۱۵ ۱
گل‌های ملی
 تاریخ محل برگزاری بازی ملی حریف گل نتیجه نوع مسابقه
۱. ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ ورزشگاه المحرق، منامه، بحرین ۱۴ کامبوج ۲–۰ ۱۰–۰ مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

 

شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: