پایگاه خبری خانه فوتبال:

این روزها اخبار و شایعات زیادی در مورد خریدهای سپاهان برای حضور قدرتمندانه در سه جام شنیده می‌شود، اما ما در این مطلب سعی داریم با شنیده‌ها و پیش‌بینی‌هایی که پس از صحبت با منابع موثق پیرامون باشگاه مطرح می‌شوند، شما را در جریان جزئیات تیمی که محرم نویدکیا برای لیگ 21، جام حذفی و رقابت های آسیایی در ذهن دارد، آشنا کنیم.

 

پست دروازه‌‎بان؛ هدیه استقلال به سپاهان

با جدایی پیام نیازمند که طی دوران سه ساله حتی حضور در یک مسابقه رسمی را نیز از دست نداد، خرید یک سنگربان مطمئن غیرقابل اجتناب بود. این معما تا همین دیروز تا حدودی بدون پاسخ مانده بود، اما پس از تمدید قرارداد رشید مظاهری و پس از عقد قرارداد مدیران استقلال با علیرضا رضایی مشخص بود که حسینی راه جدایی در پیش می‌گیرد و حالا پس از حداحافظی رسمی این بازیکن از جمع آبی‌ها، او هدف شماره یک سپاهان است و فقط یک اتفاق عجیب و غریب می‌تواند مانع سپاهانی شدن او بشود. البته که در همین پست کادر فنی سپاهان نیما میرزازاد را هم به دقت زیر نظر دارد و به احتمال فراوان این 2 دروازه‌بان به زودی سپاهانی می‌شوند و شاید همین حالا که شما این گزارش را می‎خوانید، در خفا این اتفاق به صورت رسمی رخ داده باشد.

 

پست دفاع میانی؛ همانی که بود

در این پست سپاهان سال گذشته گئورگی گولسیانی، عزت پورقاز، محمد نژادمهدی و محمدرضا مهدی‌زاده را در اختیار داشت. قرارداد سه بازیکن از جمع این 4 مدافع میانی به استثنای محمد نژادمهدی تمام شده بود که پس از مذاکره با مدیران باشگاه، قرارداد این بازیکنان تمدید شده است. پس اگرچه نام برخی بازیکنان نظیر سیاوش یزدانی در برخی رسانه‌ها برای حضور در این پست در سپاهان شنیده می‌شد و برخی بازیکنان خارجی نیز به باشگاه پیشنهاد شده بودند، اما محرم نویدکیا با همین 4 بازیکن که عملکرد خوبی نیز در طول فصل داشتند، وارد سال جدید خواهد شد. سپاهان در لیگ بیستم تا نیم فصل عملکرد خوبی در بخش دفاعی نداشت ولی از هفته سیزدهم شاهد عملکرد بسیار خوبی از این تیم در این بخش بودیم و طبیعی است که کادر فنی سپاهان نیز با حضور این 4 مدافع به دنبال تغییر آنچنانی نباشد.

 

دفاع چپ و راست؛ خط قرمز روی جدایی منصوری

در پست دفاع چپ پس از قطعی شدن جدایی مهدی ترکمان، همچنان امید نورافکن و شایان مصلح در دسترس سرمربی تیم هستند و حتی محمدرضا مهدی‌زاده نیز توانایی بازی در این پست را دارد؛ پس طبیعی است که کادر فنی سپاهان دغدغه‌ای برای این پست نداشته باشد. در پست دفاع راست دانیال اسماعیلی‌فر عملکرد بسیار خوبی در لیگ بیستم داشت و حتی به تیم ملی هم رسید. در لیگ پیش رو هم دانیال نفر اصلی کادر فنی در این پست خواهد بود. با این حال و علی‌رغم پیشنهادات زیادی که به دست مرتضی منصوری رسیده، باشگاه سپاهان نمی‌خواهد این بازیکن را که تا هفته دهم لیگ قبلی نیز یکی از نفرات اصلی تیم بود را از دست بدهد. پس با توجه به اینکه منصوری قرارداد دارد و اتفاقات فوتبالی نظیر مصدومیت و محرومیت ممکن است دانیال را از حضور در ترکیب دور کند، باشگاه سپاهان تمام تلاش خود را برای منصوری انجام خواهد داد تا کادر فنی تیم در پست دفاع راست هم مانند دفاع چپ دغدغه‌ای نداشته باشد.

 

هافبک میانی؛ اسدی و زنده‌روح سرلیست کادر فنی

در پست هافبک میانی محرم نویدکیا به طور قطع جلال علی‌محمدی، یاسین سلمانی و محمد کریمی را در فصل پیش رو در اختیار دارد. ضمن اینکه علی‌رغم تلاش پرسپولیس برای جذب سروش رفیعی، خبر می‌رسد که تمدید قرارداد با بهترین پاسور لیگ بیستم، قوت گرفته و احتمال ماندن سروش در سپاهان حداقل تا امروز بیشتر از جدایی‌اش شده است. کادر فنی سپاهان در این منطقه از زمین همچنین حامد بحیرایی، رسول نویدکیا و بازیکنان ناشناس آکادمی که قطعا برای کادر فنی شناخته شده‌اند را نیز در اختیار دارد.

 

اسدی و زنده‌روح نزدیکند

طی هفته‌های اخیر اما برای تقویت سپاهان در این پست چندین بازیکن نامشان مطرح شده است. آخرین اخبار بدین صورت است که اگرچه استقلال تمایلی به از دست دادن مسعود ریگی ندارد، اما همچنان این گزینه در سبد خرید کادر فنی سپاهان وجود دارد. اخیرا اما خرید سه هافبک دیگر نیز قوت گرفته است و مذاکرات در شرایطی با آنها به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود، که شانس اضافه شدن‌شان به اردوی سپاهان بیشتر از مسعود ریگی است. آبشک، رضا اسدی و احمدرضا زنده روح این سه بازیکن هستند، که طبق ادعای منابع نزدیک باشگاه سپاهان به نظر می‎‌رسد، 2 بازیکن از این 3 هافبک، به زودی با مدیران سپاهان به توافق برسند.

*در مورد این منطقه از زمین حتما باید به این موضوع اشاره کرد که در صورت جدایی سروش رفیعی و پیوستنش به پرسپولیس که دور از انتظار نیست، مدیران باشگاه اصفهانی برای جذب کمال کامیابی‌نیا اقدام خواهند کرد. البته در حال حاضر باشگاه پرسپولیس نشان داده تمایلی برای از دست دادن کمال ندارد، ولی در صورت جدایی سروش شاید معادلات دچار تغییر و تحول شود.

 

وینگرها و مهاجم هدف؛ فرشاد و شهریار اضافه شده‌اند؛ حسینی تمدید می‌شود

در این بخش از زمین که سپاهان حداقل به 6 بازیکن خوب برای رقابت با سایر مدعیان قهرمانی نیاز دارد، از فصل گذشته ادامه حضور بازیکنانی نظیر محمدرضا خلعتبری، روح الله باقری و رضا میرزایی قطعی است؛ ضمن اینکه علی صادقی بازیکن جوان سپاهان که در تیم امیدهای این باشگاه عملکرد خوبی داشته نیز در این پست در دسترس قرار دارد.

 

تمدید قرارداد حسینی بالای 99 درصد 

یکی از نکات چالش برانگیز در این منطقه از زمین برای مدیران سپاهان تمدید قرارداد با محمدرضا حسینی بوده که به شدت مورد توجه باشگاه استقلال قرار دارد، ولی تقریبا می‌توان گفت کار تمدید قرارداد این هافبک-مهاجم سپاهان نیز تمام شده است؛ البته شاید همین حالا هم قرارداد شماره 7 فصل گذشته سپاهان تمدید شده باشد.

 

ابهام در ماجرای آقای گل لیگ بیستم

درنهایت با توجه به قطعی شدن حضور فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو در ترکیب طلایی‌پوشان برای فصل پیش رو، تنها تمدید قرارداد با سجاد شهباززاده باقی می‌ماند که شنیده‌ها حکایت از قوت گرفتن تمدید با این بازیکن دارد. البته که همچنان مدیران سپاهان بر موضع خود که کاهش درخواست مالی شهباززاده است، تاکید دارند و اگر این اتفاق از سوی مهاجم سپاهان رخ ندهد، آنها قید آقای گل فصل گذشته لیگ را خواهند زد و شاید این بازیکن در یک اتفاق جنجالی به پرسپولیس برود.

 

زمان شکسته شدن سکوت خبری سپاهان 

سکوت خبری سپاهان سرانجام امروز و پس از چند روز گمانه‌زنی با معرفی بازیکنان آکادمی شکسته خواهد شد و در روزهای آینده با رونمایی از بازیکنان تمدیدی و سپس معرفی خریدهای پر سر و صدای باشگاه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

جمع بندی

در پایان باید گفت که اگر احتمالات و پیش‌بینی‌های بالا برای مدیران و کادر فنی سپاهان درست پیش برود، طلایی‌پوشان اصفهانی با ترکیبی که به آن پرداختیم وارد فصل جدید فوتبالی ایران می شوند. البته که اضافه شدن چند بازیکن آکادمی به تیم بزرگسالان و خرید چند بازیکن لیگ یکی نیز در دستور کار مدیران باشگاه وجود دارد. 

نکته- این اخبار از منابع موثق پیرامون سپاهان در اختیار شما مخاطبان عزیز سایت "ورزش سه" قرار گرفته است، اما به هر حال بازار نقل و انتقالات هر ثانیه و هر ساعت دستخوش تغییرات قرار می‎‌گیرد و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: