پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازیکن اسبق تیم تراکتور تبریز گفت: زنوزی بالاتر از ظرفیت برخی بازیکنان به آن‌ها پول داد در صورتیکه باید بازدهی را ببینیم.
علی باغمیشه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اوضاع و شرایط تیم تراکتور پیش از آغاز لیگ بیست و یکم اظهار داشت: تراکتور ما را خیلی ناامید کرده است. این تیم ریشه دار و پرطرفدار اصلا روند خوبی نداشته است. وقتی شما از نظر مدیریتی در روند کاری ثبات نداشته باشید، تیم این لطمه‌ها را می‌خورد.
وی افزود: یک روز آنقدر بازیکن می‌خرید، 6 مربی عوض می کنید، تغییر رویه می دهید، تصمیم می‌گیرید بازیکنان مسن را کنار بگذارید و... اصلا خودشان نمی‌دانند چکار می‌کنند. این ایراد بزرگی است. ابزار کار یک مربی بازیکنان هستند. در طول فصل چند مربی عوض می‌کنید اما وقتی بازیکنان همان بازیکنان هستند و او نمی تواند نفرات مورد نظر خودش را بیاورد ایراد است. الان هم که نمی‌توانند بازیکن جدید بگیرند. واقعا به این تیم امیدی نیست.
مهاجم اسبق تراکتور در خصوص ماجرای اکبر ایمانی که در نیم فصل گذشته به گفته خود باشگاه تراکتور قرارداد 900میلیونی او به 3میلیارد و دویست رسید و حالا این بازیکن پیشنهاد 4 میلیاردی باشگاه را قبول نمی‌کند چون خواهان قرارداد 7 میلیاردی است، گفت: ریشه این کار را خود زنوزی گذاشت. بازیکن چند میلیاردی جذب می‌شود اما از طرفی آن‌ها مثل اکبر ایمانی بازدهی لازم را ندارند. من برای ایمانی احترام زیادی قائلم ولی در ایران هافبک‌های زیادی در این سطح هستند که با مبالغ خیلی بهتر می‌توانند برای تراکتور به جای ایمانی بازی کنند.

باغمیشه با اشاره به افزایش بی رویه قیمت بازیکنان گفت: باید اندازه و ظرفیت خودمان را در نظر بگیریم. احمد نوراللهی بهترین هافبک ایران بود. پرسپولیس نمی‌توانست پول او را بدهد، مجبور شد برود و باشگاه هم بازیکن دیگری را جذب کرد. درست است که پر کردن جای ستاره‌ها کار سختی است اما این بازیکنان هم می‌توانند روزی تبدیل به ستاره شوند. وقتی این مبالغ جابه‌جا می‌شوند طبیعتا کیفیت فوتبال کشورمان پایین می‌آید چون فصل بعد نمی‌توانید به بازیکن انقدر پول بدهید و همین روند تصاعدی ادامه دارد و به این ترتیب قیمت بازیکنان درجه دو و درجه سه مدام بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: باید نسبت به کیفیت و قیمت واقعی بازیکن به او پول داد. زنوزی این کار را در تراکتور انجام نداد. او بالاتر از ظرفیت برخی بازیکنان به آن‌ها پول داد. باید بازدهی را ببینیم. در تراکتور این همه هزینه شده اما تیم هنوز مسیر حرکتی خوبی را پیدا نکرده است. دلم برای هوادار تراکتور می‌سوزد. من 5 سال در این تیم بازی کردم و خاطرات خیلی خوبی با آن‌ها دارم. دوست دارم همیشه شاد باشند. اما متاسفانه تدابیر مدیران برای تیمداری قشنگ نیست.

مهاجم اسبق تراکتور در مورد پخش فایل صوتی جلسه با ایمانی توسط این باشگاه عنوان کرد: این کارها مسخره و عجیب و غریب است. نباید اسرار درون باشگاه و تیم را پخش کرد. این کار باعث خرابتر شدن وضعیت می‌شود و نتیجه‌ای جز این ندارد.

باغمیشه در خصوص اینکه روز گذشته عنوان شد تراکتور در سازمان لیگ قراردادهای ریالی ثبت کرده اما به بازیکنان دلار داده که این مساله حتی واکنش سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را هم در پی داشت، گفت: در خیلی از باشگاه‌ها مانند باشگاه‌های صنعتی و پولدار این اتفاق می‌افتد. اگر شفافیت قرارداد وجود داشته باشد این اتفاقات نمی‌افتد. وقتی سقف قرارداد تعیین می‌کنند اما فلان تیم صنعتی شهریار مغانلویی را جذب می‌کند که باید چقدر پول رضایتنامه او را بدهد، آیا اینجا سقف قرارداد رعایت شده؟ طبیعتا خیر. طبیعتا در تراکتور هم احتمال دارد این اتفاق افتاده باشد. همه ما باید از قانون تبعیت کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: