پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش پایگاه خبری خانه فوتبال شاگردان دراگان اسکوچیچ نخستین بازی مرحله مقدماتی را در ورزشگاه آزادی با پیروزی برابر سوریه پشت سر گذاشتند اما نمایش نگران کننده ملی پوشان در این مسابقه ، عملکرد ناهماهنگ خط دفاعی و ناتوانی در خلق موقعیت روی دروازه حریف نشان می دهد که دومین بازی برابر عراق می تواند آزمون دشوارتری برای ملی پوشان فوتبال ایران باشد.

اما چرا باید برای رویارویی با عراق در دومین بازی احساس نگرانی کنیم؟
نخستین دلیل به نمایش  عملکرد ملی پوشان برابر سوریه بازمی گردد. تیم ملی سوریه تفاوت های فاحشی با عراق دارد.
سوریه در بازی اول بسیاری از نفرات تاثیرگذار ازجمله عمر السوما مهاجم تاثیرگذار و دو مدافع مرکزی اصلی خودش را در اختیار نداشت و برخی از نفرات این تیم از تجربه کافی برای حضور در چنین مسابقه ای برخوردار نبودند.
از سوی دیگر سوریه نزار محروس در قیاس با سایر حریفان حاضر در این گروه کمترین و ضعیف ترین برنامه آماده سازی را داشته ، نتوانسته اردوی مناسب و بازی های تدارکاتی مفیدی برگزار کند و تنها در یک مسابقه برابر تیم ملی الجزایر البته بدون حضور لژیونرهای این کشور به میدان رفت و مغلوب شد.
تجربه و سابقه فعالیت نزار محروس مربی سوری هم با دیک ادووکات نامدار هلندی روی نیمکت عراق قابل قیاس نیست.

با این وجود شاگردان اسکوچیچ در نخستین بازی برابر سوریه نمایش قابل قبولی نداشتند ، در ایجاد موقعیت های مناسب گل زنی روی دروازه حریف ناکام بودند و در خط دفاع برابر خط حمله نه چندان قدرتمند سوریه مطمئن و هماهنگ ظاهر نشدند. عراق بر خلاف سوریه در اولین بازی خودش در سئول منسجم و قدرتمند ظاهر شد. علی فایز و احمد ابراهیم در قلب خط دفاع مهاجمان سرعتی کره را ناکام گذاشتند ، با آرامش خواسته های ادووکات را در زمین اجرا کردند. امجد عطوان در مرکز زمین یک روز کم اشتباه را پشت سر گذاشت و اجازه بازیسازی را از خط هافبک کره گرفته بود، بشار رسن و ایمن حسین هم برای کاهش فشار حملات و ایجاد فرصت های خطرناک روی ضد حملات تلاش زیادی انجام دادند و تا حدودی موفق بودند.

عراقی که در بازی اول مقابل کره جنوبی با ادووکات فراتر از انتظار ظاهر شد 10 روز در مالاگای اسپانیا و 10 روز دیگر در کایسری ترکیه اردوهای آماده سازی فشرده ای را پشت سر گذاشته و با تمرین و هماهنگی کافی وارد مسابقات شده است.

تیم ملی عراق در اولین بازی خودش سعد ناطق و همام طارق را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت که اضافه شدن این دو بازیکن همچنین بازگشت صفا هادی پس از مصدومیت می تواند خطوط دفاع و حمله عراق را در بازی مقابل ایران تقویت کند.

دیدار با عراق در دوحه یکی از فینال های سرنوشت ساز گروه به شمار می رود ، مسابقه ای که برای اسکوچیچ و ادووکات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خوشبختانه تیم ملی ایران هم در این بازی بر خلاف مسابقه اول سردار آزمون را در اختیار خواهد داشت و می توان امیدوار بود که با اضافه شدن مهاجم زنیت توان هجومی ایران تقویت شود.

نمایش نخست تیم ملی در غیاب اسکوچیچ پایین تر از حد انتظار بود اما می توان امیدوار بود که ملی پوشان فوتبال ایران در دومین گام عملکرد موفق تری برابر حریف قدرتمند خود داشته باشند و با هماهنگی بیشتری در این بازی ظاهر شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: