پایگاه خبری خانه فوتبال:

با توجه به اینکه پرسپولیس پس از پایان لیگ بیستم بازی رسمی انجام نداده، بازیکنانی از دست داده و نفرات جدیدی هم خریده است، خیلی ها کنجکاوند که بدانند یحیی گل محمدی با چه ترکیبی برابر استقلال تاجیکستان صف آرایی می کند؟

شنیده ها از اردوی پرسپولیس در شهر دوشنبه تاجیکستان حکایت ازآن دارد که به احتمال فراوان پرسپولیس با ترکیب زیر و استفاده از نفرات قدیمی تر بازی کند؛

دروازه بان؛ حامد لک

انتخاب اول و آخر کادرفنی پرسپولیس در درون دروازه فقط حامد لک است. سنگربانی که در دو فصل اخیر در لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد را داشته و در لیگ برتر نیز بیشترین کلین شیت را به جای گذاشته است.

دفاع وسط؛ سید جلال و فرشاد فرجی

علیرضا ابراهیمی اولین بازیکنی بود که با پرسپولیس قرارداد بست و علی نعمتی هم بالاخره پس از کش و قوس های فراوان به تیم محبوبش پیوست. با این وجود شنیده می شود زوج مورد اعتماد یحیی گل محمدی در مرکز خط دفاع سید جلال حسینی و فرشاد فرجی هستند.

دلیل اصلی این تصمیم سرمربی پرسپولیس هم گفته می شود حساسیت بازی با استقلال تاجیکستان و هماهنگی بیشتر سید جلال حسینی و فرشاد فرجی است.

دفاع راست؛ سیامک نعمتی

هرچند مهدی شیری یکی از نفرات خوب پرسپولیس در فصل گذشته بود اما دیر اضافه شدن این بازیکن به تمرینات سرخپوشان به دلیل تمدید قرارداد شانس فیکس شدن این مدافع راست را کاهش داده است.

سیامک نعمتی مدافع راست پرسپولیس در دیدار با استقلال تاجیکستان است مگر آن که اتفاق خاصی بیفتد.

دفاع چپ؛ سعید آقایی

برخی سایت های خبری صحبت از حضور مجدد وحید امیری در سمت چپ خط دفاعی کرده اند اما...

ظاهرا یحیی گل محمدی قصد ندارد از وحید امیری در خط دفاع استفاده کند و دوباره سعید آقایی گزینه اول او برای بازی به عنوان مدافع چپ در بازی روز سه شنبه خواهد بود.

آقایی در تمرینات و بازی های دوستانه اخیر پرسپولیس نیز عملکرد خوبی داشته است.

هافبک میانی؛ میلاد سرلک و رضا اسدی

در مورد حضور میلاد سرلک ملی پوش در ترکیب اصلی شکی نیست. هافبک توانا و بازیسازی که دوندگی و جنگندگی بالایی دارد. او حالا اتفاقات بازی با سوریه را فراموش کرده و می خواهد با یک نمایش فوق العاده در تاجیکستان بار دیگر به اردوی تیم ملی برگردد.

زوج میلاد سرلک در این دیدار هم به احتمال زیاد رضا اسدی است. هافبکی که سرلیست یحیی گل محمدی بود و با اصرار و پافشاری فراوان سرمربی پرسپولیس بالاخره قرمزپوش شد.

اسدی گرچه آمادگی 90 دقیقه بازی را هنوز پیدا نکرده اما می تواند حدود 60 دقیقه درمرکز زمین برای تیمش کار کند.

هافبک راست؛ احسان پهلوان

هر چند امید عالیشاه یکی از بازیکنان تکنیکی و با تجربه پرسپولیس به شمار می رود اما احتمال حضور احسان پهلوان در ترکیب اصلی بیشتر است. پهلوان در امور دفاعی بهتر می تواند جلوی ضد حملات استقلال تاجیکستان را بگیرد و می تواند انتخاب اول گل محمدی باشد.

البته شنیده می شد این احتمال هم وجود دارد با توجه به نا آمادگی رضا اسدی شاید احسان پهلوان به مرکز خط میانی منتقل شده و امید عالیشاه هافبک راست شود.

هافبک چپ؛ مهدی ترابی

مهدی ترابی ستاره یحیی گل محمدی است که سرمربی پرسپولیس برخلاف دراگان اسکوچیچ اعتقاد زیادی به او دارد.

ترابی در مرحله مقدماتی نیز بهترین هافبک و پاسور پرسپولیس بود و حالا هم می تواند به موفقیت تیمش برابر استقلال تاجیکستان کمک کند.

مهاجم سایه؛ وحید امیری

از تاجیکستان خبر می رسد که یحیی گل محمدی قصد دارد از قدرت دوندگی و جنگندگی وحید امیری ملی پوش در خط حمله استفاده کند.

سرمربی پرسپولیس می خواهد از جلو تیم حریف را پِرس کند و بهترین بازیکن برای اجرای این تاکتیک در خط حمله وحید امیری است.

مهاجم نوک؛ مهدی عبدی

مهدی عبدی گلزن ترین مهاجم پرسپولیس در هفته های پایانی لیگ بیستم بود که گل های حساسی هم زد. او فصل گذشته نیز در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و موفق شد گل های مهمی به ثمر برساند.

او گزینه اول پرسپولیس برای حضور در نوک خط حمله است اما این احتمال هم وجود دارد عیسی آل کثیر فیکس شود. تا به این لحظه شانس مهدی عبدی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بیشتر از آل کثیر است.

منبع: خبر ورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: