پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه معیشتی ​بخاطرمحدودیت‌هایی کرونایی اعمال شد. یارانه معیشتی به مشاغل آزاد داده می شود. یارانه معیشتی به خانوارهای فاقد درآمد ثابت پرداخت می شود. یارانه معیشتی کمک جدیدی است که بار دیگر دولت تصمیم گرفت با آن برای بخشی از خانوارها در نظر گرفته شود.طبق اعلام رئیسی رئیس جمهور  یارانه معیشتی جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم روی موضوع یارانه‌ها تمرکز کرده، برای تعیین بودجه یارانه‌ای سال آینده در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها کارگروه تشکیل و اولین جلسه آن برگزار شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار است در این کارگروه برای دست‌یابی به یک مدل و رسیدن به بسته‌های جدید سیاستی در حوزه اعطای یارانه‌ها اعم از نقدی و غیرنقدی و آشکار و پنهان به بررسی شود.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، قرار است آثار سیاست‌های یارانه‌ای و حمایتی را بر بخش‌های مختلف مانند شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله تورم و میزان تولید در بخش‌های مختلف و رفاه خانوار با استناد از یک مدل برنامه ریزی مالی در این کارگروه بررسی شود.

همچنین قبل از آن که سیاست یارانه‌ای و حمایتی پیشنهاد یا به اجرا گذاشته شود آثار و تبعات این تصمیم و سیاست را بر شاخص‌های کلان اقتصادی، تولید و زندگی مردم با دقت نظر بالا و کارشناسی در نظر گرفته شود.

موضوع یارانه‌های پنهان که این روزها از مسائل مهم مجلس نیز هست در این کارگروه بررسی می‌شود.  به گفته حاجتی قرار است کلیه سیاست‌های مورد بررسی در این کارگروه براساس اولویت‌ها و نظرات هیات دولت محترم و معاونت اقتصادی رئیس جمهور باشد.

یارانه معیشتی

دولت موافق افزایش یارانه‌ها و یارانه معیشتی

اعضای دولت به یارانه‌بگیران وعده‌هایی داده‌اند که مهم‌ترین آن وعده ابراهیم رئیسی است.

رئیس‌جمهور برای کاهش هزینه خانواده‌ها وعده داده که کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

جوان‌ترین وزیر کابینه دولت رئیسی موافقت خود را با افزایش یارانه‌ها اعلام کرده است. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نیز از طرفداران افزایش یارانه‌هاست.

همچنین به اعتقاد محسن رضایی یارانه‌ها باید ۱۰ برابر شود و به ۶۰ میلیون نفر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی پرداخت شود. وزیر اقتصاد نیز اگر چه صراحتا از افزایش یارانه‌ها نگفته اما تاکید کرده که باید دسترسی مردم به وام آسان شود.

در مجموع بدنه دولت با افزایش یارانه‌ها موافق است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: