پایگاه خبری خانه فوتبال:

ویروس جهش یافته کرونا در حال تبدیل شدن به کابوس تازه در دنیا است.کرونا از دی ماه سال 98 در ایران پیدا شد. کرونا تا امروز قربانیان زیادی را در سرتاسر جهان گرفته است. کرونا ابتدا در کشور چین مشاهده شد. کرونا عوارض زیادی را برای مبتلایان بهبود یافته به ارمغان می آورد.

​دکتر رحمت‌اله افشار افزود: با توجه به گسترش گزارشات غیرعلمی مطرح شده در خصوص تاثیر داروهای آلفا آگونیست‌های موضعی چشمی و بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا در فضای مجازی، به استحضار مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد می رسانیم مصرف خود سرانه این داروها تبعات سنگینی برای سلامت افراد دارد.

وی اظهار کرد: این داروها هیچ گونه اثر ضد ویروسی ندارند و هیچ شواهد علمی مبنی بر مفید بودن قطره های چشمی و یا اسپری‌های بینی در پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا وجود ندارد. بنابراین استفاده از این داروها برای پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا توصیه نمی شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست که تنها به توصیه های متخصصین و همکاران گروه پزشکی و مطالب منتشر شده از طریق مراجع رسمی توجه کنند و برای حفظ سلامت خود از انجام اقدامات و انتشار مطالب بی پایه و اساس موجود در فضای مجازی جدا خودداری کنند.

منبع: بهداشت نیوز


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: