پایگاه خبری خانه فوتبال:

علی سلیمانی بازیگر و مجری ایرانی بود. علی سلیمانی به علت ابتلا به کرونا چند روز در کما بود و سرانجام صبح روز پنج شنبه 21 مرداد دار فانی را وداع گفت. علی سلیمانی کارنامه درخشان کاری از خود برجای گذاشت. علی سلیمانی عضو ثابت تیم فوتبال هنرمندان بود. علی سلیمانی یکی از بازیگران بدون حاشیه کشور به حساب می آمد.

سنگ مزار علی سلیمانی

بیوگرافی علی سلیمانی

علی سلیمانی متولد ۱۰ آبان ۱۳۴۹- درگذشت ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ است. علی سلیمانی بازیگر، مجری و طراح دکور ایرانی، دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران بود. اولین کار سینمایی وی «سفر بخیر» به کارگردانی داریوش مودبیان بود. سلیمانی عضو ثابت تیم فوتبال هنرمندان بوده و همچنین از سال ۱۳۷۰ به تدریس کاراته و بازیگری می‌پرداخت.

علی سلیمانی همچنین به عنوان دستیار کارگردان با پرویز شیخ‌طادی و بهروز بقایی (در دنیای شیرین دریا و ماه مهربان) همکاری داشت.ازجمله آثار وی می‌توان به «دروازه ساعات» اثر سید جواد هاشمی، «داستان یک شهر» اثر اصغر فرهادی، «روشن‌تر از خاموشی» اثر حسن فتحی و «وضعیت سفید» اثر حمید نعمت‌الله اشاره کرد.

علی سلیمانی

روایت تلخ همسر و دختر مرحوم علی سلیمانی از درگذشت او

 در این ویدیو روایت تلخ همسر و دختر مرحوم علی سلیمانی از درگذشت او را ببینید.

حضور دختر علی سلیمانی با لباس سفید سر مزار پدر

مراسم سوم علی سلیمانی در بهشت زهرای تهران بر سر مزار وی به همراه همسر و دخترش و جمعی از دوستداران برگزار شد. دختر او، سبا سلیمانی با لباسی سفید در این مراسم حضور پیدا کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

زندگی شخصی علی سلیمانی

علی سلیمانی در سال 1376 با سهیلا جوادی یکی دیگر از هنر پیشه های ایرانی ازدواج کرد. این بازیگر هنگامی که 26 ساله بود ازدواج کرد و در ان زمان سهیلا جوادی 18 ساله بود.آن ها یک فرزند به نام صبا دارند که متولد 12 مرداد 1378 در تهران است. صبا سلیمانی اکنون به عنوان نویسنده و عکاس فعالیت می کند.

علی سلیمانی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: