پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم فوتبال پرسپولیس ۲۴ مهرماه سال جاری مقابل الهلال عربستان یکی از دیدارهای یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در منطقه غرب برگزار می‌کند.

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران به این مرحله صعود کرده است اما باید همچون دور گروهی و بازی با استقلال تاجیکستان در مرحله قبلی، دور از وطن بازی کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به برگزاری دیدارهای یک چهارم (در منطقه غرب قاره) تا فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ در کشور عربستان گرفته است تا پرسپولیس چاره‌ای جز سفر به این کشور برای دیدار با الهلال نداشته باشد.

از سوی دیگر سرخ‌ها با وجود تغییر مدیرعامل باشگاه روی کار آمدن مجید صدری به عنوان سرپرست همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند تا کار برای پرسپولیس قبل از سفر به عربستان برای برگزاری مهم‌ترین بازی سخت‌تر از همیشه شود.

پنجره بسته، چِفت شد!

باشگاه پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال به دلیل عدم پرداخت مطالبات گابریل کالدرون و خواکین از حضور در نقل و انتقالات تابستانی محروم شد.

حکمی که با بی تدبیری محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس رقم خورد و مدیران بعدی نتوانستند از پس بدهی ۷۰۰ هزار دلاری برآیند. جعفر سمیعی مدیرعامل مستعفی پرسپولیس تنها توانست بازیکنان مد نظر یحیی گل محمدی را قبل از شروع تاریخ محرومیت این باشگاه جذب کند تا سرخپوشان پس از جدایی احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی زادگان، شهریار مغانلو، سعید حسین پور و امیر روستایی بتوانند لیست خود را با جذب نفراتی همچون: علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا دهقانی، رضا اسدی و حامد پاکدل تقویت کنند.

با این حال سرخ‌ها از ۱۸ شهریورماه به طور رسمی از ادامه فعالیت نقل و انتقالاتی منع شدند تا یحیی نتواند بازیکن خارجی مد نظر خود را جذب کند ولی این تیم استقلال تاجیکستان را در شهر دوشنبه شکست داد تا حریف الهلال در یک چهارم نهایی ACL۲۰۲۱ شود.

پول برای امور جاری هم نیست

رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، پس از جدایی جعفر سمیعی به عنوان سرپرست انتخاب شد. او که در عمر فعالیت خود در این باشگاه همواره منابع مالی لازم را برآورده کرده بود در تأمین نیازهای مالی جاری سرخ‌ها دچار مشکل شده است.

صدری علاوه بر فشار هواداران برای پرداخت طلب کالدرون و باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی با فشار بازیکنان برای پرداخت مطالبات نیز روبرو شده است.

اعضای این تیم بابت قهرمانی در بیستمین دوره لیگ برتر حدود ۱۰ درصد طلب دارند. طبق اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته است باشگاه پرسپولیس مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت قراردادهای فصل گذشته بدهی دارد.

همچنین مسئولان این باشگاه باید تأمین منبع مالی برای پرداخت ۱۰ درصد از قراردادهای فصل جاری را نیز فراهم کند. مبلغی حدود ۱۳ میلیارد تومان برای تمام اعضای کادر فنی، پزشکی، تدارکات و بازیکنان که قرار بود قبل از بازی با استقلال تاجیکستان پرداخت شود اما فعلا خبری از آن نیست.

همه در انتظار کارگزار جدید

هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس قرار است پس از تأیید قانونی فسخ قرارداد با کارگزاری برند این باشگاه در فصل گذشته، آگهی مزایده برای انتخاب کارگزار جدید را برگزار کند. باشگاه پرسپولیس هیچ منبع مالی جاری برای پرداخت بدهی‌های داخلی و خارجی خود ندارد و منتظر است تا اسپانسر خود را انتخاب کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: