پایگاه خبری خانه فوتبال:

حقوق بازنشستگان / حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. مجلس یازدهم درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرده است. در متن زیر آخرین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را می خوانید.

حقوق بازنشستگان

جزئیات جدید حقوق بازنشستگان

۲۴ بهمن میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال بازنشستگان مشخص شد براساس آنچه اعلام شد، کارکنان دولت و بازنشسته‌ها حداقل یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان عیدی می‌گیرند.

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان همچنان نامعلوم است و با وجود این که قرار بود در بهمن واریز شود این اتفاق نیفتاد و بازنشستگان باید در اسفند منتظر عیدی باشند. ۲۴ بهمن میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال بازنشستگان مشخص شد براساس آنچه اعلام شد، کارکنان دولت و بازنشسته‌ها حداقل یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان عیدی می‌گیرند. اگر متاهل باشند حداقل عیدی دو میلیون و اگر فرزندی داشته باشند نیز به ازای هر یک از فرزندان خود  ١۵٠هزار تومان دریافت خواهند کرد.

بنابر اعلام معاون اول رئیس جمهور مبلغ ۵۵۰ هزار تومان به عنوان حق عائله‌مندی و یک فرزند به مبلغ عیدی اضافه می‌شود اما حق عائله مندی صرفا برای کارمندان است و به بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد.

زمان قطعی پرداخت عیدی بازنشستگان همچنان نامعلوم است و با وجود این که قرار بر این بود این پاداش در بهمن واریز شود این اتفاق نیفتاد و بازنشستگان باید در اسفند منتظر عیدی یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومانی امسال باشند.

میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد که از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۴۰۰ حق عائله‌مندی، اولاد و بیمه خدمات درمانی آن‌ها را صندوق مذکور پرداخت کرده، توسط آن صندوق قابل پرداخت است و سایر مواردی که مشمول صندوق‌های یاد شده نیستند، از محل اعتبارات دستگاه اجرایی، سازمان یا شرکت دولتی ذی‌ربط قابل پرداخت است.

 به خاطر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت و براساس آمارهای رسمی سازمان برنامه و بودجه، متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سال گذشته و امسال، مجموعا ۱۲۰ درصد و متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی در همین دوره زمانی، مجموعا ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.براساس همین آمارها، دولت برای اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یا همان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، در سال ۹۹ بالغ بر ۴۵.۵ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی قرار داده و این رقم در سال جاری به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.در این گزارش با استناد به اینکه منابع پایداری برای این موضوع که هزینه بالایی هم به کشور تحمیل می‌کند، پیش‌بینی نشده است تاکید شده است: افزایش حقوق بازنشستگان منجر به تشدید کسری بودجه شده از محل ایجاد تورم تامین می‌شود.حقوق بازنشستگان در 1401 افزایش می یابد. بازنشستگان در انتظار افزایش حقوق بازنشستگان در 1401 هستند. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. باید منتظر ماند و دید حقوق بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش می یابد. جدیدترین اخبار درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان را در این خبر بخوانید

 اجرای رتبه‌بندی این سوال مطرح شود که حقوق بازنشستگان فرهنگی چگونه افزایش می یابد؟ از طریق رتبه‌بندی حقوق معلمان و یا همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها؟

حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.حقوق بازنشستگان در شان ایشان نیست.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. محمد باقر نوبخت درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را می خوانید.

وزیر اقتصاد به تازگی از طرح این وزارتخانه برای افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید خبر داده است.

به گفته سید احسان خاندوزی، بسیاری از گروه ها به دلیل عدم اگاهی کامل، از گذشته، بدون بهره مندی از پوشش بیمه ای، در کسب و کارهایی فعالیت کرده اند و الان به شرایطی رسیده اند که به نظر ما باید شرکت های بیمه ای، محصولات جدید را برای آنها تعریف کنند.

خاندوزی تصریح کرد: یکی از همین موارد، مسئله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.

سید احسان خاندوزی در خاتمه جلسه امشب خود با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و مدیران عامل بزرگ ترین شرکت های بیمه ای کشور در محل وزارت اقتصاد، با بیان اینکه در این نشست، نکات بسیار خوبی در هفت محور در زمینه صنعت بیمه مطرح ومورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: این محورها و به واقع، توقعات دولت برای ایجاد تحول در صنعت بیمه، متکی بر سند تحول دولت سیزدهم است.

وزیر اقتصاد یکی از محور های مورد نظر را حرکت به سمت نظارت "برخط" بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه ای عنوان کرد که به گفته وی، متأسفانه، در حال حاضر خیلی با شرایط مطلوب در این خصوص فاصله داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه گزارش های نظارتی بیمه مرکزی در حال حاضر، گزارش هایی با "فاصله زمانی" و در بعضی مواقع "با دقت کم" است، گفت: رئیس کل بیمه مرکزی پذیرفت که به سرعت در مورد برخط شدن نظارت های این نهاد ناظر، تدبیری بیاندیشد.

خاندوزی "حمایت از تولید کنندگان" را از جمله دیگر محورهای نشست خود با مدیران شرکت های بیمه ای بزرگ بیان و تصریح کرد: با شرایط فعلی اقتصاد ایران، نیازمند محصولات بیمه ای هستیم که شرکت های صنعتی، تولید کنندگان و صادر کنندگان بتوانند ریسک های خود را از طریق بیمه، تا حد زیادی پوشش بدهند و این در حالی است که در این زمینه اتفاقات چندان مثبتی تاکنون رخ نداده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه هم سال گذشته و هم امسال، نقطه کانونی خواسته رهبر معظم انقلاب از اقتصاد، مسئله تولید بوده است، در این جلسه بنا شد در زمینه محصولات بیمه ایِ کمک کارِ تولیدکنندگان به شکلی که در شرایط سختی و فشار اقتصادی و نوسانات، به کار آنها بیاید تدابیر فوری اندیشیده شود.

وزیر اقتصاد محور دیگر مباحث جلسه مذکور را "عدم اتصال بیمه های کشور به سامانه های نیروی انتظامی و اداره آگاهی و امثالهم" ذکر و تصریح کرد: به هر حال باید بپذیریم که یکی از منافذ فساد و سؤاستفاده در بخش بیمه ای کشور همین عدم اتصال سامانه های بیمه ای به سامانه نیروی انتظامی و پلیس است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، تدابیر فوری اندیشیده شود و با مذاکراتی که با فرماندهی محترم ناجا خواهیم داشت به سرعت کار اتصال سامانه ها، که باید خیلی پیش از این رخ می داد، پیش برود.

وزیر اقتصاد با اشاره به تعاملات موجود بین دستگاه های دولتی، نظارتی و نیروی انتظامی، ابراز امیدواری کرد: اولین خبرخوشی که مردم خواهند شنید، در مورد حرکت به سمت دیجیتالی شدن بسیاری از کروکی هایی باشد که باید از طریق سامانه نیروی انتظامی به دست صنعت بیمه برسد.

خاندوزی بررسی راهکارها و برنامه های اجرایی مربوط به تحقق تحولات دیجیتال را به عنوان محوری دیگر از موارد مطرح شده در جلسه عنوان کرد که بنابر اعلام وی، مقرر شد،بیمه ها گزارش های عملکردی جدید خود را در این زمینه، در جلسات آتی ارائه دهند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود مسئله "فراگیری مالی" در صنعت بیمه را امری دارای اهمیت بسیار توصیف کرد و گفت: ما در کشور اقشار ضعیفی داریم که دسترسی به بیمه ندارند اما در عین حال، مسئولیت اجتماعی دارند و بیمه ها، بویژه بیمه های دولتی باید در این زمینه فعال باشند.

وی افزود: بسیاری از گروه ها به دلیل عدم اگاهی کامل، از گذشته، بدون بهره مندی از پوشش بیمه ای، در کسب و کار هایی فعالیت کرده اند و الان به شرایطی رسیده اند که بنظر ما باید شرکت های بیمه ای، محصولات جدید را برای آنها تعریف کنند.

خاندوزی تصریح کرد: یکی از همین موارد، مسئله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند .

خاندوزی ادامه داد: یک مسئله مهم دیگر، قرار داشتن پرتفوی صنعت بیمه در خدمت تولید است که در دولت های گذشته کمتر به این موضوع توجه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات دولت سیزدهم در حمایت از بخش های تولید و سرمایه گذاری و بازار سرمایه، در این جلسه، مقرر شد، استراتژی استفاده از پرتفوی بیمه های دولتی در مسیر تولید، ظرف چند هفته آینده آماده شود به نحوی که بتوانیم این صنعت را بیش از پیش در خدمت منافع تولید کنندکان و عامه مردم پیش ببریم.

طرح جدید مجلس برای حقوق بازنشستگان

اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار متناسب سازی حقوق بازنشستگان شده‌اند، این طرح به امضاء ۲۰۹ نماینده مجلس رسیده است.

 این طرح که به امضاء ۲۰۹ نماینده مجلس رسیده است تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شده تا روند قانونی خود را طی کند. لازم به ذکر است این طرح ابتدا باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و پس از آن به صحن علنی ارجاع تا به رای نمایندگان گذاشته شود.

حقوق بازنشستگان

متن این طرح به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای ۲۰۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی): بر اساس ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه و اجرایی شدن آن توسط دولت محترم از تاریخ ۱ /۷ /۱۳۹۹ به میزان ۹۰ درصد حقوق و مزایا شاغل متناظر و هم ردیف (مشابه)؛ بدین وسیله جهت تصویب و دائمی نمودن آن در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد و من بعد هرگونه افزایشی که برای شاغلین عملیاتی و اجرایی گردد ۹۰ %ناخالص آن برای بازنشستگان قابل محاسبه و پرداخت است.

عنوان طرح: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان

ماده واحده- دولت مکلف است نود درصد ۹۰ (%ناخالص حقوق و مزایای شاغلین و افزایش سنواتی ایشان را در مورد بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری، محاسبه و پرداخت کند.

 

منبع: تسنیم

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: