پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: اگر قرار باشد وزارت پول بدهد و مدیران تیم را بچرخانند یک بچه هم می‌تواند این کار را انجام بدهد.
ناصر محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس در آستانه دیدار با الهلال عربستان اظهار داشت: همه باشگاه‌های ما از لحاظ مالی مشکل دارند و مدیران منتظر هستند وزارت پولی بدهد تا آنها تیم‌شان را بچرخانند. این ضعف بزرگی است زیرا خود مدیر باید درآمدزا بوده و خلاقیت داشته باشد. اگر قرار است وزارت  100 تا 200 میلیارد پول بدهد و مدیران تیم را اداره کنند یک بچه‌ هم می‌تواند این کار را انجام بدهد. مهم این است یک مدیر استعداد درآمدزایی برای باشگاه حرفه‌ای را داشته باشد.
وی درباره وضعیت درآمدزایی باشگاه پرسپولیس در دوران مدیریت جعفر سمیعی و مجید صدری خاطرنشان کرد:‌ سمیعی با وجود اینکه عمر حضورش در پرسپولیس به یکسال هم نرسید تا حدی وضعیت این باشگاه را سروسامان داد. در زمان مدیریت وی در پرسپولیس با کمک مجید صدری بخشی از بدهی‌ها پرداخت شد اما مشکل بزرگ پرسپولیس در این سال‌ها تغییرات متوالی مدیریت است. برخی مواقع می‌بینیم در فوتبال حرفه‌ای یک مدیرعامل 10 تا 15 سال در یک باشگاه مدیریت می‌کند اما مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در دو فصل 5-6 بار تغییر کرد.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: تا زمانی که پرسپولیس و استقلال دولتی هستند وضعیت همین است و باید دو باشگاه را واگذار کرد. در کشورهای دیگر وقتی باشگاه‌ها خصوصی می‌شوند، دولت‌ها وامی را با زمان باز پرداخت پنج ساله به مدیران بخش خصوصی می‌دهند تا آنها بتوانند از این طریق درآمدزایی کنند. درست نیست فقط وزارت ورزش برای این دو باشگاه هزینه کند یا شرکت‌هایی با  نظر  این وزارت‌خانه به عنوان اسپانسر پرسپولیس و استقلال انتخاب شوند زیرا کار در این وضعیت سخت خواهد شد.

محمدخانی در خصوص قرض‌های مدیران باشگاه پرسپولیس توضیح داد: متأسفانه باشگاه پرسپولیس در سال‌های اخیر به همه جا بدهکار شده است. حتی زمان خود ما هم به برخی هتل‌‌ها بدهکار بود. با این قرض‌ها هم قطعاً میزان بدهی باشگاه افزایش خواهد یافت. مدیر در زمان قرض گرفتن باید به فکر پرداخت آن هم باشد و اگر این کار را انجام ندهد قرض‌الحسنه «قرض‌الپس‌نده» می‌شود! البته در کل قرض گرفتن روشی برای اداره باشگاه نیست و اگر پول قرض گرفته شده پس داده نشود، هر سال بدهی روی بدهی می‌آید. در این حالت باشگاه‌ها برای پرداخت بدهی خود مجبور هستند باز هم از دولت پول بگیرند.

وی افزود: شاید فوتبال ما از لحاظ مبلغ قراردادها حرفه‌ای شده باشد اما از لحاظ زیرساخت و مسائل مالی به هیچ عنوان حرفه‌ای نیست. پرسپولیس قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر و جزو سه تیم برتر آسیا است اما می‌بینید که چه اندازه از لحاظ مالی مشکل دارد. در کشورهای عربی و کشورهای شرق آسیا مثل عربستان، قطر، امارات، چین، کره و ژاپن چنین مسائلی را نمی‌بینیم و این مشکلات فقط در فوتبال ما وجود دارد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره مشخص نشدن کارگزار جدید سرخ‌پوشان توضیح داد:‌ می‌بینیم مسئولان باشگاه مدام می‌گویند به زودی کارگزار انتخاب خواهد شد اما باید هرچه سریع‌تراین اتفاق بیفتد. بخشی از مشکلات فعلی پرسپولیس مانند استقلال به دلیل خصوصی‌ نشدن آن است و بعید می‌دانم  در آینده نزدیک این اتفاق رقم بخورد. فقط قیمت دو باشگاه را برای واگذاری اعلام می‌کنند اما اقدام دیگری انجام نمی‌شود. قطعاً منفعتی وجود دارد که پرسپولیس و استقلال خصوصی نمی‌شوند و اجازه جابه‌جایی این تیم‌ها به مردم را نمی‌دهند. اکنون هم برای رفع مشکلات مالی باید زودتر کارگزار پرسپولیس مشخص شود.

محمدخانی با اشاره به درخواست خود از حمید سجادی برای مشخص کردن وضعیت مدیریتی پرسپولیس توضیح داد: سجادی خاک‌خورده ورزش و یکی از بهترین دونده‌های ایران و آسیا بوده است. حتی دو دوره در بازی‌های آسیایی با خود ما شرکت کرد. وی  مشکلات ورزش را خوب متوجه می‌شود و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشد. شنیده‌ام سیاست و صلاحدید وزارت ورزش این است که مدیرعامل و هیات مدیره پرسپولیس را پس از بازی مهم با الهلال و دیدارهای آسیایی پرسپولیس انتخاب کند. به این دیدگاه به دلیل اهمیت بازی‌های پیش رو احترام می‌گذاریم اما امیدوارم پس از آن دیگر این موضوع را به تاخیر نیندازند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: