پایگاه خبری خانه فوتبال:

امشب یوونتوس در دیداری از هفته دوم گروه H لیگ قهرمانان اروپا میزبان چلسی مدافع عنوان قهرمانی خواهد بود. هردو تیم با کسب ۳ امتیاز در هفته نخست، به فکر صدرنشینی در این گروه هستند.

یوونتوس؛ شارژ دوباره

شاید کمی خوش‌بینانه باشد، اما به نظر می‌رسد که اتفاقات فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ برای یوونتوس در حال تکرار است. آن فصل هم با ۲ شکست و یک تساوی سری A را شروع کردند و تیم مکس آلگری در نهایت سه‌گانه ایتالیایی گرفت. اگرچه در لیگ قهرمانان اروپا از یک‌هشتم نهایی فراتر نرفتند، اما امید دارند که مشکلات‌شان به تدریج حل شود و نتایج بهتری هم بگیرند. ۲ برد اخیر یوونتوس را دوباره شارژ کرده و در لیگ قهرمانان هم با پیروزی مقابل مالمو اولین برد را جشن گرفتند. اولین چالش بزرگ رویارویی با قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان است. آلگری و شاگردانش می‌توانند با کسب نتیجه خوب مقابل حریف انگلیسی اعتماد هواداران‌شان را جلب کنند.

چلسی؛ شروع روزهای سخت

فصل برای چلسی عالی شروع شد، همه رقبا را برده بودند و فقط مقابل لیورپول که رقیبی در مسیر قهرمانی است متوقف شدند، با این حال شکست مقابل منچسترسیتی شروع روزهای سخت برای توماس توخل و شاگردانش بود. مرد آلمانی هرگز طعم شکست مقابل سیتی را نچشیده بود و حالا باید تیمش را برای یک نبرد بزرگ دیگر مقابل یوونتوس آماده کند. هرچه باشد چلسی لقب مدافع عنوان قهرمانی را یدک می‌کشد و از آن‌ها انتظار زیادی دارند. برای این که صدر جدول را از دست ندهند، باید از میدان تورین امتیاز بگیرند. چلسی بعد از این بازی در ماه اکتبر روزهای آسانی را سپری خواهد کرد، چرا که روی کاغذ جدال سختی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان ندارد.

آخرین جدال

نوامبر سال ۲۰۱۲ در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس با ۳ گل چلسی را شکست داد. کوالیارلا، ویدال و جووینکو برای یووه در آن بازی گل زدند.

آمار بازی

۲) یوونتوس و چلسی تیم‌هایی با ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هستند، با این تفاوت که آخرین قهرمانی بانوی‌پیر به سال ۱۹۹۶ یعنی ۲۵ سال قبل برمی‌گردد، اما چلسی همین فصل پیش قهرمانی دومش را جشن گرفت.

۷) یوونتوس با ۷ شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا رکورددار ناکامی در فینال این تورنمنت است. آخرین حضورشان در فینال به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد.

۴) در ۴ نبرد یوونتوس و چلسی آمار برد و باخت مساوی بوده. هر تیم یک بازی را برده و ۲ بازی مساوی شده است. یووه ۷ گل زده و ۵ گل هم سهم چلسی بوده.

۵۰) بعد از تیم‌های اسپانیایی، یوونتوس بیشترین دیدار را مقابل انگلیسی‌ها برگزار کرده. بانوی‌پیر در ۵۰ بازی، ۲۰ برد داشته، ۱۴ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۶ بازی را باخته. نوامبر ۲۰۱۸ مقابل منچستریونایتد آخرین بازی یووه مقابل تیمی انگلیسی بود که ۲ بر یک شکست خوردند.

۲۵) چلسی ۲۵ مرتبه به مصاف تیم‌های ایتالیایی رفته. حاصل کار آبی‌های لندن ۸ برد، ۸ تساوی و ۹ باخت بوده. از اکتبر ۲۰۱۷ که ۳ بر صفر به رم باختند دیگر با تیم‌های ایتالیایی مصاف نداده‌اند.

۷) چلسی در ۷ بازی آخر بیرون‌ازخانه در لیگ قهرمانان شکست نخورده. آخرین باخت‌شان آگوست ۲۰۲۰ مقابل بایرن‌ در مونیخ بوده. پس از آن شکست، ۶ برد و یک تساوی خارج‌ از لندن برای‌شان ثبت شده.

مصدومان و محرومان

اشک‌های پائولو دیبالا بعد از مصدومیت در دیدار مقابل سامپدوریا نشان از دوری ستاره یوونتوس برای طولانی‌مدت می‌داد. حداقل این که او بازی حساس با چلسی را از دست داده. پس از او هم آلوارو موراتا آسیب دید و آلگری اعلام کرد او را هم در دیدار مقابل چلسی در اختیار نخواهد داشت. کایو ژرژ و آرتور دیگر مصدومان یووه هستند. کریستین پولیشیچ به طور قطعی از ترکیب چلسی دور خواهد بود. میسون مانت، انگولو کانته و ریس جیمز دیگر مصدومان چلسی هستند که احتمال رسیدن‌شان به نبرد تورین وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

یوونتوس: شچسنی، کوادرادو، بونوچی، دی‌لیخت، ساندرو، بنتانکور، لوکاتلی، کیزا، رابیو، کولوشِوسکی و کین

چلسی: مندی، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آسپلیکوئتا، جورجینیو، کواچیچ، آلونسو، زیاش، هاورتس و لوکاکو

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: