پایگاه خبری خانه فوتبال:

شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال پس از حضور در کلاس توجیهی داوران فوتبال درخصوص مسائل مختلف و مهمی به صحبت پرداخت. او درباره جلسات برگزار شده گفت: همانطوری که اشاره کرده بودیم، امروز جلسات مهمی در بحث داوری برگزار شد و این هم محصول یک قدم از نگاه توسعه‌ای فدراسیون فوتبال است که این داوران برای حضور در آنها انتخاب شده بودند و جامعه داوری، جامعه پیش رویی در بحث ورزش کشور و حوزه فوتبال است.

وی افزود: همچنین در حوزه دستمزدی هم افزایش 400 درصدی دستمزد داوران را داشتیم. فوتبال برای عزیزان جامعه داوری برنامه‌ریزی زیادی انجام داده است. امروز گلاره ناظمی در سطح یک فوتسال جهان داوری می‌کند این نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است. فدراسیون فوتبال نگاه تحولی و توسعه‌ای به جامعه داوری دارد.

وی ادامه داد: جلسه توجیهی امروز بسیار خوب بود جامعه داوری جوان و تقریبا دانشگاهی شده است. امروز جامعه داوری تقریبا با انگیزه بالای به دنبال کسب کرسی‌های بین‌المللی است به همین دلیل فدراسیون فوتبال خودش را ملزم و مکلف می دید که هم از نظر معیشتی، هم از نظر شأنی و هم از نظر اعتباری بتواند به جامعه داوری خدمت کند و بتواند شأن و منزلت و جایگاه داوری اعتبار بدهد چون هر چه جامعه داوری به عنوان بخشی از جامعه فوتبال شأن و منزلت بگیرد به معنی اعتبار گرفتن فوتبال ملی است. ما همگی باید بیاموزیم که با هم، در کنار هم و با حمایت های مناسب بتوانیم یک نگاه هدایتی برای آینده فوتبالی داشته باشیم. یک بخشی از آینده فوتبال، جامعه داوری است. ما قطعا هر سال افزایش درآمد داوران را خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور بانوان برای دیدار ایران و کره جنوبی و حکم پرونده مارک ویلموتس گفت: در سخنرانی امروز خود به شکل مبسوط این مسائل را بیان کردم. تا 7 آبان درباره پرونده ویلموتس زمان داریم و ان‌شاءالله آنچه به نفع فوتبال ملی است رقم بخورد. هیچ ایرانی راضی نیست که یک سنت از جیب مردم بخاطر یک قراردادی که فدراسیون فعلی هم در آن دخیل نبوده برداشته شود و امیدواریم که این پرونده باعث زیان و تضییع حقوق فوتبال ایران نباشد.

عزیزی خادم درباره بحث ورود سیستم VAR به ایران گفت: طبق خبری که به من دادند امشب مدیران شرکت مربوطه برای برنامه‌ریزی وارد ایران می‌شوند. ان‌شاءالله این افراد 10، 12 روز در تهران خواهند بود و برای 4 بازی توافق کردیم به سازمان لیگ هم دستوراتش صادر شده تا در همین یکی دو روز آینده لیست ورزشگاه‌ها گرفته شود. تیمی کاملاً حرفه‌ای این موضوع را برنامه‌ریزی کرده‌اند که جا دارد از آنها تشکر کنم. اقدامی بسیار مهم و تاریخی برای فوتبال ملی، باشگاهی و جامعه داوری ما است. ‌ان‌شاءالله بتوانیم در آینده‌ای خیلی نزدیک با برنامه‌ریزی انجام شده فوتبال باشگاهی کشورمان هم از سیستم VAR منتفع شود اما در حال حاضر اقدامات اولیه برای 4 بازی مقدماتی جام جهانی و به ویژه دیدار ایران و کره‌جنوبی است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و کره‌جنوبی گفت:‌ من در حوزه حضور تماشاگران صحبت کردم، اقداماتی انجام شده و ان‌شاءالله بتوانیم با نگاه مشارکتی و حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق برنامه‌ریزی‌هایی که با ستاد ملی مبارزه با کرونا شده است گزارش مبسوطی از حضور تماشاگران در ورزشگاه را ظرف یکی دو روز آینده ارائه کنیم. برگزاری دیدار ایران و کره‌جنوبی با حضور تماشاگران اقدام مهمی برای فوتبال ما است. امروز به حسن کامرانی‌فر مأموریت دادیم در جلسه‌ای شرکت کند و گزارش را هم اعلام خواهد کرد تا مشخص شود چه تعداد تماشاگر روز بازی ایران و کره در ورزشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: هم این است طبق قدم‌های برداشته شده و جمع‌بندی‌های صورت گرفته در بازی ایران و کره تماشاگر حضور دارد البته کمیسیون‌ها و کارگروه‌های موجود در یکی دو روز اخیر مبسوط گزارش‌های لازم را ارائه خواهند داد.پ

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان مورد برگزاری جلسه با رؤسای هیأت‌های استانی قبل از بازی ایران مقابل کره‌جنوبی توضیح داد:‌ فاز و خیز دوم فدراسیون و یکی از برنامه‌های اصلی ما نگاه توزیع عادلانه و نگاه به فوتبال استان‌ها است در آن جلسه برای برنامه‌ریزی در راستای نگاه و توزیع عادلانه برنامه‌ریزی خواهد شد. استان‌ها از شاخه‌های اصلی فوتبال کشور هستند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: