پایگاه خبری خانه فوتبال:

فراز کمالوند پس از محمود فکری و سیروس پورموسوی سومین فردی بود که می‌توانست سرمربی نفت مسجد سلیمان باشد و قبل از شروع فصل از این تیم جدا شد و نفت مسجد سلیمان پس از شاهین بوشهر، استقلال تهران، سایپا و تراکتور پنجمین تیمی بود که کمالوند پس حضور در آن، از ادامه همکاری انصراف و با استعفا از آن تیم جدا شد.

کمالوند یکی از خاص ترین مربیان ایران است که همواره حضور او در تیم‌های مختلف با حاشیه‌هایی هم همراه است. با این وجود در همه سالهای اخیر کمتر پیش آمده این مربی ۴۵ ساله از سطح اول فوتبال دور باشد.

کمالوند با اینکه سن و سال زیادی ندارد و تنها ۴۵ بهار را تجربه کرده، تاکنون به عنوان سرمربی نشستن روی نیمکت ۱۷ تیم در لیگ برتر و لیگ یک را تجربه کرده است که این تعداد تیم نسبت به سن او کمی قابل تامل است. وی که مربیگری را با هدایت تیم‌های پایه باشگاه پاس تهران آغاز کرد، اولین حضور جدی‌اش روی نیمکت یک تیم بزرگسال در سال ۱۳۸۰ و دستیاری فیروز کریمی در استقلال اهواز بود. وی سپس دستیار فیروز کریمی در تیم ابومسلم بود و فیروز کریمی تنها فردی است که کمالوند دستیار وی بوده است.

اولین تجربه سرمربیگری کمالوند در سال ۱۳۸۲ با تیم برق تهران بود تا وی در سن ۲۷ سالگی برای اولین بار سرمربیگری را تجربه کند؛ پس از آن پیام مشهد، سرخ پوشان تهران و شیرین فراز کرمانشاه دیگر تیم‌هایی بودند که در دسته یک به رزومه سرمربیگری او اضافه شدند.

کمالوند که حالا در سن ۴۵ سالگی سابقه ۲۰ سال حضور در سطح اول فوتبال را دارد، به رکوردی عجیب و بی سابقه رسیده است و در مدت ۶ ماه از هدایت ۵ تیم انصراف داده است.

وی ابتدا در تاریخ ۵ اسفند با انصراف از هدایت شاهین بوشهر به استقلال پیوست. بلافاصله پس از اتمام مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در عربستان، کمالوند از ادامه همکاری با آبی پوشان انصراف داد تا در نقش سرمربی روی نیمکت سایپا بنشیند. در حالی که هنوز ۳ هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده بود و سایپا در آستانه سقوط قرار داشت، کمالوند از هدایت این تیم هم استعفا داد.

وی سپس به تراکتور پیوست و پس از مدتی کوتاه از این تیم هم کناره‌گیری کرد و این داستان در نفت مسجد سلیمان هم تکرار شد تا این رکورد عجیب و کم سابقه به نام خودش ثبت کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: