پایگاه خبری خانه فوتبال:

جواد منافی  درباره تاثیر برتری  پرسپولیس  مقابل  سپاهان  در آستانه دیدار با  الهلال عربستان  در  مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا  اظهار داشت:  دیدار تدارکاتی با سپاهان از بازی‌هایی بود که می‌توانست خیلی به پرسپولیس کمک کند زیرا تیم اصفهانی گردن کلفت است و امسال هم با جذب بازیکنان خوب و تاثیرگذار تیم فوق العاده باکیفیتی دارد. پرسپولیس به دلیل شروع نشدن لیگ برتر، قبل از بازی با الهلال نمی‌توانست دیدار رسمی برگزار کند اما تقابل با سپاهان قطعا می‌تواند این تیم را به شرایط بازی های سخت رسمی نزدیک کند و بهترین دیدار دوستانه برای پرسپولیس بود.

وی درخصوص شرایط دیدار با الهلال عنوان کرد: این مسابقه شرایط خاصی دارد زیرا در زمین الهلال و با حضور هواداران این تیم برگزار می‌شود. اما حریف عربستانی باید از پرسپولیس بترسد زیرا شرایط تیم ما در سال‌های اخیر خیلی بهتر از آنها بوده است‌. پرسپولیس از لحاظ آماری، در اختیار داشتن بازیکنان باکیفیت و نحوه بازی در سال‌های اخیر، تفاوت های زیادی با این حریف دارد. الهلال به بازیکنان خارجی‌اش متکی است و سبک بازی‌اش به عملکرد آنها بستگی زیادی دارد. البته نفرات کارآمدی هم به ویژه در خط حمله دارد. 

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس عملکرد تیمی را ارائه می‌دهد و با در اختیار گرفتن مالکیت توپ، از چپ، راست و عمق به سمت دروازه حریف حمله می‌کند. دفاع تیمی هم خیلی به پرسپولیس کمک می‌کند. زمانی که توپ را در اختیار بگیرد، با توجه به توانایی بازیکنانش راحت می‌تواند از دفاع الهلال عبور کند.

منافی درمورد برتری تیم ملی مقابل امارات توضیح داد: خوشبختانه تیم ما راهش را پیدا کرده و همه تیم‌های آسیایی حساب ویژه‌ای رویش باز کرده‌اند. تیم ملی در همه‌ پست‌ها دو بازیکن خیلی خوب و تاثیرگذار دارد و دست اسکوچیچ برای انتخاب ترکیب کاملا باز است زیرا اندازه دو تیم ملی باکیفیت بازیکنان خوب داریم. امارات در نیمه اول خیلی دفاعی کار کرد و به قول معروف بازی را بسته بود. به همین دلیل آنگونه که می‌خواست مسابقه را کنترل کرد. در نیمه دوم توانستیم به گل برسیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم اما کسب سه امتیاز مهم بود که با همان یک گل هم به هدف مان رسیدیم.

وی درخصوص دیدار بعدی تیم ملی مقابل کره جنوبی عنوان کرد: کره در دقایق پایانی توانست سوریه را شکست بدهد و قطعا در خانه ما و مقابل طرفداران‌مان کار بسیار سختی دارد. پس از مدت ها می‌خواهیم مقابل هواداران خودمان بازی کنیم و همین انگیزه زیادی برای بچه‌ها ایجاد می‌کند. نفرات تیم ملی از حساسیت دیدار با کره اطلاع کامل دارند و به هیچ وجه نباید به تیمی که حتی یک تساوی هم شاید به کارش نیاید، یک امتیاز بدهیم. کره جنوبی قطعا برای برد به ورزشگاه آزادی می‌آید اما اگر ما برنده شویم، ۹۰-۸۰ درصد راه صعود را رفته‌ایم.

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان افزود: کره جنوبی نسبت به سال های قبل خیلی شکننده تر شده و می‌توانیم این تیم را هم ببریم‌ اما نباید حریف را دست کم گرفته و تصور کنیم همه چیز تمام شده است. به همین دلیل باید باهوش و حواس جمع در این مسابقه بازی کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: