پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از نمایش شاگردان در نیمه نخست رضایت نداشت اما درباره سیستم بازی تیم ملی و فوتبال تهاجمی‌تر، آن را آگاهانه و کاری دارای با ریسک بالا دانست.
​به گزارش "ورزش سه" دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی شاگردانش در مصاف با کره جنوبی، در کنفرانس خبری حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود؛ او درباره انتقادات از سبک بازی تیم ملی پاسخ داد و هم‌چنین خود نیز از عملکرد شاگردانش در نیمه نخست گلایه داشت.
مشروح صحبت‌های اسکوچیچ را در نشست خبری پس از بازی ایران و کره جنوبی در ادامه می‌خوانید:
در نیمه اول متوجه آن بودیم که در میانه میدان مشکل داریم و سعی کردیم با تغییرات فاصله بین بازیکنان ایران و کره را کاهش دهیم؛ می‌دانستیم که یک دوئل سه به سه در میانه زمین خواهیم داشت؛ با تعویض امید نورافکن در نیمه دوم توانستیم نمایش بهتری را داشته باشیم. در نیمه اول به این موضوع آگاه بودم که اگر دو مهاجم جلو بروند، تعادل به هم می‌خورد ولی آگاهانه این کار را کردم.
* گلزنی آزمون، اجازه داد رویاپردازی‌مان ادامه پیدا کند

بازیکنان‌مان امروز همه تلاش خودشان را داشتند و سردار آزمون هم از این قاعده مستثنی نبود؛ البته امروز روز عالی سردار نبود اما یکی از مهم‌ترین بازیکنان ما آزمون است. گلزنی او در مرحله قبلی بود که باعث صعودمان شد و اجازه داد تا به رویاپردازی‌مان ادامه دهیم.

* امروز با حریفی با بازیکنانی در سطح جهانی بازی داشتیم

شخصا به تساوی امروز راضی نیستم و بسنده نمی‌کنم، اما باید از نمایش کره جنوبی تمجید کنم چرا که آن‌ها کره جنوبی تیمی فوق‌العاده و در سطح جهانی است و آن‌ها بازیکنانی در سطح جهانی دارند؛ که در لحظه می‌توانند نتیجه بازی را عوض کنند.  در بازی امروز، با رقیب مستقیم‌مان بازی داشتیم، مثبت فکر می‌کنیم و ادامه می‌دهیم و حواسمان به حل مشکلات تیم است و می‌خواهیم نمایش بهتری را داشته باشیم.

*غافلگیر نشدیم

از بازی کره جنوبی سوپرایز نشدیم بلکه آگاهانه تصمیم گرفتیم که در خط جلو با بازیکنان بیشتری بازی کنیم و علت آن هم این بود که بتوانیم بیشتر و بهتر حمله کنیم؛ زمانی‌که تعادل تیم را بهم خورده دیدیم، تغییر تاکتیک دادیم و تیم‌مان آماده اتفاقات دیگر هم بود. لازم است تکرار کنم که من آگاهانه از بازیکنان تیمم در میانه زمین کم کردم و این ریسک را به عنوان سرمربی تیم پذیرفتم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: