پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مطمئن هستم که تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند اما آیا آنجا می‌خواهیم فقط یک شرکت کننده خالی باشیم؟
ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار تیم ملی مقابل کره جنوبی که با تساوی یک-یک به پایان رسید، اظهار داشت: کره جنوبی تیمی هم سطح خودمان است. اینکه گل خوردیم ایراد و مشکلی ندارد اما فوتبال ما مشکل دارد. در چند مسابقه است که خوب بازی نمی‌کنیم، هرچند نتیجه گرفتیم. توانایی‌های بازیکنانمان را می‌شناسیم. بضاعت فنی آن‌ها از چیزی که در چند بازی اخیر دیدیم به مراتب بالاتر است و انتظار می‌رود فوتبال با برنامه‌تری ارائه بدهند.
وی تصریح کرد: وقتی فوتبالمان بی برنامه باشد، انتقاد می‌شود. صحبت من انتقاد از شخص خاصی نیست. شاید توقعات ما بالا باشد ولی تیم ما صرف نظر از بازی مقابل کره جنوبی، مقابل امارات هم همین بود و هیچ برنامه خاصی برای رسیدن به گل نداشت. تا قبل از دریافت گل، کره جنوبی مالک زمین و توپ بود. بعد از اینکه گل خوردیم، به خودمان آمدیم. با نفرات بیشتری حمله کردیم و به گل رسیدیم. یکی دو موقعیت خوب هم داشتیم که از دست دادیم. بعد از گل مساوی، دوباره به همان شکل و شمایل اول بازی برگشتیم در صورتیکه وقتی در زمین خودمان هستیم و نفرات توانایی داریم، انتظارات بیشتر است.
کارشناس فوتبال در مورد اینکه آیا نتیجه این بازی عادلانه بود، گفت: در این نوع بازی‌ها که دو تیم، هم سطح هستند نتیجه بر می‌گردد به اینکه ضریب هوشی چه تیمی بالاتر است و از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد بهتر استفاده می‌کند. ممکن است تیمی موقعیت‌های زیادی داشته باشد و استفاده نکند اما تیم دیگر از موقعیت‌های کم خودش به خوبی استفاده کند. دو توپ را ما به تیر زدیم، یک موقعیت خوب هم حریف در دقیقه93 داشت که بیرانوند فوق‌العاده کار کرد. نتیجه عادلانه بود اما نمی توان منکر این شد که کره جنوبی با برنامه‌تر بازی می‌کرد.

وی در خصوص زمان و نحوه تعویض‌های تیم ملی در این بازی و همچنین عدم استفاده از سامان قدوس که انتقادات زیادی را به همراه داشت، عنوان کرد: مربی در تعویض‌ها مختار است. هرکسی باشد مطمئنا انتقادداتی از انتخاب‌های و تعویض‌های او مطرح می‌شود. با اینحال تعویض‌ها می‌توانست زودتر و بهتر باشد. وقتی شما دو بازیکن هم سبک و یک شکل مثل نورالهی و عزت الهی که هردو، بازیکن تخریبی هستند را در میانه زمین قرار می‌دهید، به بازیکنی نیاز دارید که پاس خوب در عمق یا پشت دفاع بدهد. سامان قدوس می‌توانست جایگزین یکی از بازیکنان میانی ما شود چون قدرت پاس دهی او به مراتب بهتر بود.

قاسمپور تصریح کرد: یا وقتی قائدی را دقیقه 90 به زمین می‌فرستید، زمانی نیست و این بازیکن سرخورده می‌‌شود. او می‌توانست به دلیل سرعت و تکنیک، خطاهای بیشتری از کره‌ای‌ها بگیرد یا هنگام فشار کره جنوبی می‌توانستیم از سرعت و تکنیک قائدی در ضدحملات استفاده کنیم. البته هر مربی سلیقه و تفکرات خاص خودش را دارد و این نظرات شخصی ما است که می‌گوییم. شاید یک بازیکن وارد زمین شود، گلزنی کند و به او بگویند تعویض طلایی، شاید یک بازیکن وارد زمین شود، روی گل خوردن تیم تاثیر داشته باشد و به او بگویند تعویض بد، من به این صحبت‌ها اعتقادی ندارم. در فوتبال باید از بهترین‌ها استفاده شود حالا هر نتیجه‌ای می‌خواهد رقم بخورد. ممکن بود با حضور قدوس هم آن توپ دقیقه93 گل می‌شد و می‌باختیم.

کارشناس فوتبال گفت: ولی باید قبول کنیم ایراداتی داریم که برای برای بهتر شدن وضعیت تیم از آن‌ها صحبت می‌کنیم و کاری به اسکوچیچ نداریم. به عنوان مثال دو مهاجم مرکزی خیلی خوب داریم که دربهترین شرایط خودشان هستند. آن‌ها قدرت سرزنی خوبی دارند اما از جناحین ارسال خوبی برایشان انجام نشد. همچنین هافبک‌های ما واقعا این دو مهاجم را خوب تغذیه نکردند و اگر هم موقعیتی ایجاد شد خودشان برای خودشان درست کردند.

وی در مورد اینکه آیا کار تیم ملی در دور برگشت بازی های انتخابی جام جهانی سخت می‌شود، اظهار داشت: یک سری مشکلات وجود دارد که باید برطرف شوند. هرچند که اتفاقات فوتبال قابل پیش بینی نیست ولی تیم ما در هر دو گروه جزو بهترین‌ها است. مطمئن هستم که تیم به جام جهانی صعود می‌کند اما آیا آنجا هم می‌خواهیم فقط یک شرکت کننده خالی باشیم؟ باید در این فکر باشیم که بعد از سالیان سال بتوانیم از گروهمان در جام جهانی صعود کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: