پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت:‌ از باشگاه ها خواهش کردیم برای ثبت قرارداد و دریافت کارت اعضای تیم خود در وقت اضافه اقدام نکنند اما حالا به ضربات پنالتی رسیده ایم و همچنان مشکلات وجود دارد.
فریبرز محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ دسته اول قبل از شروع مسابقات اظهار داشت: متأسفانه شرایط و روند اداری باشگاه‌ها به شکلی پیش رفته که ما مجبور هستیم روزهای جمعه هم به سر کار بیاییم. البته کار کردن وظیفه ما است اما ما بارها گفته‌ایم که آقایان باید در موعد مقرر اقدام کنند.
وی افزود: من در مراسم قرعه‌کشی مسابقات لیگ دسته اول مصاحبه کردم و گفتم خواهشاً مدیران باشگاه‌ها دقیقه 5+90 برای ثبت قراردادهای خود مراجعه نکنند اما حالا به ضربات پنالتی رسیده‌ایم اما باز هم خیلی از باشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام نداده‌ و تعلل کرده اند.
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ تأکید کرد: فردا شنبه و ابتدای هفته است و بقیه مسابقات لیگ یک روز یکشنبه برگزار می‌شود. طبیعتاً فقط یک روز فرصت باقی است که باشگاه‌ها بخواهند اقدام کنند اما چرا باید چنین اتفاقی رخ بدهد. 10 تیم دیگر باید کارت بازی‌های خود را دریافت کنند و من از مسؤولان باشگاه‌ها و رسانه‌ها سؤال می‌کنم وقتی یک روز به شروع لیگ دسته اول خیلی از باشگاه‌ها اقدام نکرده‌اند پس زمان بررسی پرونده‌ها چه می‌شود؟ خیلی از باشگاه‌ها بازیکنان جوان و امید خود را ثبت کردند اما برای بازیکنان اصلی اقدامی نکرده‌اند.
محمودزاده خاطرنشان کرد: از زمان حضور آقای بهاروند در سازمان لیگ اتوماسیون اداری را برای باشگاه‌ها راه‌اندازی کردیم و آنها می‌توانند خیلی راحت قراردادهای خود را در سیستم اتوماسیون ثبت کنند. متأسفانه این اقدامات انجام نمی‌شود و فردا در ابتدای هفته همه دوست دارند تمام کارها به خوبی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: ما این گله را از باشگاه‌ها داریم اما باید از برخی‌ها هم تقدیر و تشکر کنیم. باشگاه سپاهان یک ماه قبل مدارک خود را تکمیل کرد و در این زمینه رکورددار شد.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ تأکید کرد:پرسپولیس و استقلال به خاطر شرکت در لیگ قهرمانان و تراکتور و نساجی نیز تا روز گذشته مدارک خود را تکمیل کردند که از آنها تشکر می‌کنیم. ولی 11 باشگاه هنوز درگیر ثبت قرارداد و اینگونه مسائل هستند.

محمودزاده خاطرنشان کرد:‌در لیگ دسته اول هم ملوان رکورددار شد و 20 روز پیش تمام مدارک خود را تکمیل کرد و مشکلی برای فصل جدید ندارد.مس کرمان، مس شهربابک، سایپا، استقلال خوزستان و آرمان گهر سیرجان باشگاه‌هایی هستند که مدارک خود را تکمیل کرده‌اند اما انصافا برخی از باشگاه‌ها خیلی ما را اذیت کردند و از طرف دیگر همه از ما انتظار دارند که از لحاظ حقوقی هم دچار مشکل نباشیم.

وی در خصوص اینکه استقلال نام احمد موسوی را در فهرست مازاد قرار داده و ظاهراً این اقدام برخلاف مقررات جدید است،‌گفت: من در مورد بازیکن خاصی صحبت نمی‌کنم اما طبق قوانین باشگاه‌ها تا یک ماه قبل از پایان نقل و انتقالات می‌توانند بازیکن را در فهرست مازاد قرار بدهند.تا روز شانزدهم هم این فرصت وجود داشت. اگر این اتفاق رخ داد بازیکن می‌تواند با باشگاه جدیدش توافق کند و سپس برای گرفتن رضایت‌نامه اقدام کند اما اگر باشگاهی تا یک ماه قبل از مهلت نقل و انتقالاتی این کار را انجام ندهد، یا باید با آن بازیکن به صورت توافقی فسخ کنند و یا اینکه بازیکن و باشگاه به صورت یکطرفه قرارداد را فسخ کنند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ یادآور شد: طبیعتاً‌ هر کدام از طرفین قرارداد را یکطرفه فسخ کنند تاوان آن به عهده طرف فسخ‌کننده است. تاریخ نقل و انتقالات لیگ برتر ما 16 مهر ماه بوده و اگر باشگاهی بعد از این تاریخ بازیکنی را در فهرست مازاد قرار بدهد، باید مسؤولیت آن را بپذیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: