پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: متاسفانه وزیر نفت قبلی از ورزش متنفر بود و علاقه ای به آن نداشت.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فراز کمالوند در اولین نشست خبری لیگ بیست و یکم و پیش از بازی با نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: آزرو می‌کنم ویروس کرونا از کشور ما و تمام جهان رخت بر ببندد تا مردم بتوانند به استادیوم بیایند. فوتبال بدون تماشاگر مثل غذای بی نمک است و جذابیتی ندارد. به خصوص برای تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان که پشتوانه مردمی دارند عدم حضور تماشاچی خیلی لطمه می‌زند. امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم حضور تماشاگران در استادیوم را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: بین 16 تیم، آخرین تیمی بودیم که تمریناتمان را شروع کردیم. کمتر از 20 روز برای آمادگی تیم فرصت داشتیم. از تیم سال گذشته فقط دو بازیکن ماندند. قرارداد 18 بازیکن تمام شده بود. زمانی که وارد بازار نقل و انتقالات شدیم 15 تیم، تیمشان را بسته بودند و بازی‌های دوستانه را انجام می دادند. کار بدنسازی کرده بودند. ما باید 20 روز این کارها را انجام می دادیم اما با اینحال سعی می کنیم در همین مدت کوتاه تیم خوب و در خور مردم خونگرم مسجد سلیمان درست کنیم.

سرمربی نفت مسجدسلیمان در مورد بازی با پیکان عنوان کرد: رقیب ما قابل احترام است. تیمی جوان و سختکوش و مربی جوان و فهیمی دارند. ان‌شاالله هر دو تیم نمایش خوبی را داشته باشند. برای هواداران مان این نوید را دارم که هفته گذشته همکاران فنی ما در مسجدسلیمان تستی گرفتند. چند بازیکن خوب و جوان مورد پسند قرار گرفتند که ان شاالله در این هفته به تیم ملحق می شوند تا از خود مسجدسلیمان پشتوانه سازی کنیم. حدود 300 بازیکن را بچه های کادرفنی مورد ارزیابی قراردادند و چند بازیکن خوب پیدا کردیم. ان شاالله آینده فوتبال این شهر باشند. از همین هفته هم به تمرینات ما اضافه می شوند.

کمالوند در مورد اینکه آیا الان شرایط تیم راضی کننده است، گفت: به هر صورت شرایط بسیار سخت است. تیمی از پارسال وجود ندارد. زمانی هم که شروع کردیم بازیکن چندانی در بازار نمانده بود. ما از تعداد باقی مانده بازیکن گرفتیم. فصل بدنسازی نداشتیم. تمرینات تاکتیکی نتوانستیم انجام بدهیم. دو بازی دوستانه کردیم که با 50 درصد نیروی ما بود. یکسری از بازیکنان 3 روز است به تیم اضافه شده اند. به هر صورت دو سه بازی اول را پشت سر بگذاریم رفته رفته روی غلتک می افتیم. 

سرمربی نفت مسجدسلیمان در مورد اینکه گفته می‌شود مسئولان شرکت نفت این تیم را رها کرده اند، اظهار داشت: حمایت از تیم می شود اما وزارت نفت محدودیت هایی در پرداخت حق و حقوق تیم های حرفه ای دارد. متاسفانه وزیر قبلی از ورزش متنفر بود و علاقه ای به آن نداشت. زنگنه نمی داند در شهرهایی مثل مسجدسلیمان یا آبادان زندگی مردم به این تیم ها وصل است. چطور می شود شهری که به شهر اولین ها معروف است و اولین چاه نفت در آن بوده، پول نفت مملکت را تامین می کند اما در پرداختی به آن ها که می خواهند یک تیم فوتبال داشته باشند، عشق و علاقه‌شان این تیم است آنقدر با مشکل روبرو باشند.

وی تصریح کرد: امیدوارم وزیر جدید نفت دیدگاه متفاوتی داشته باشد. از دولت آقای رئیسی که انسانی دلسوز، فرهیخته و علاقه مند به مردم محروم است، تقاضا دارم به تیم‌های نفتی که در مناطق محروم هستند توجه ویژه ای کند. واقعا این مردم به جز این تیم فوتبال چیزی ندارند. از هر کمکی می توانند دریغ نکنند. کل بودجه ما به اندازه یکی از بازیکنان تیم های صنعتی است. این را هم در اختیار نگذارند واقعا جفا است. آن هم در شهری که اکثر منابع مالی کشور را تامین می کند.

کمالوند در خصوص اینکه در فصل های گذشته به علت مشکلات موجود در تیم های مختلف استعفا داده بود، و آیا به خاطر مشکلات زیاد مالی نفت مسجد سلیمان استعفای دیگری در پیش است، گفت: به طور کلی باشگاه و مربی تعهداتی به هم دارند. جاهایی که استعفا دادم باید دلایلش را ببینید. چند مربی در فوتبال کشور داریم که در 2 تیم هفت سال مربیگری کردند؟ در تراکتور و گسترش فولاد روی هم 7 سال کار کردم. پس نشان می دهد دوست ندارم زود به زود تیمم را عوض کنم اما آیا داشتن یک زمین مناسب برای تمرین، امکانات در حد عرف یک تیم لیگ برتری، زیاده خواهی است؟

وی افزود: هر جا که به یک سری مشکلات برخوردیم باعث استعفا شد. به هرصورت تمام انرژیم را می گذارم که امسال یک تیم خوب را سروسامان بدهیم. مشکلات مالی من را فراری نمی دهد و باعث استعفا نمی شود. این مشکلات را می توانم تحمل کنم. آنچه که من را تحت فشار قرار می دهد و اذیت می کند بحث امکانات آن هم در حد عرف است. من می فهمم؛ شهری مانند مسجدسلیمان که منطقه محرومی است را نمی توان با شهرهای بزرگ مقایسه کرد اما طبیعتا انتظار دارم باشگاه مسائل اولیه مانند زمین تمرین مناسب، مهمانسرای مناسب، تغذیه و اسکان خوب را در حد عرف شهر تامین کنند.

کمالوند گفت:  امیدوارم تا پایان فصل کنار هم باشیم. می‌دانم مردم عاشق شهر چقدر این تیم را دوست دارند. در خوزستان با استقلال اهواز به لیگ برتر صعود کردیم. در نفت آبادان بهترین نتایج تاریخ لیگ برتر را به دست آوردم. تیم را علاوه بر اینکه به جایگاه بسیار مناسبی رساندیم در جام حذفی هم تا نیمه نهایی رفتیم. پرسپولیس و سپاهان را در شهرخودشان شکست دادیم. سبقه خوبی در خوزستان دارم. امیدوارم این سبقه خوب در مسجدسلیمان ادامه پیدا کند. هدف ما امسال فقط این است که تیم را نگه داریم. با وضعیت واقعا بحرانی وارد مسابقات شدیم. خیلی از دوستان و همکاران من هدایت این تیم را نپذیرفتند اما اعتقاد دارم این منطقه و هوادارانمان می توانند کمک کنند که این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. آنچه که مسئولین از من خواستند همین است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: